Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ipod Photo

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ipod Photo

    hallo mensen,

    Onlangs heb ik een ipod photo van 30 gig gekocht.

    Wat het me vooral om te doen is is om de ipod als harde schijf te gebruiken op reis om de genomen foto's erop te plaatsen.

    Iemand die wat ervaring heeft met ipod photo weet dat je in itunes een map op uw hardeschijf moet aanwijzen zodat de ipod bij het aansluiten op de pc zich synchroniseert met die map en de inhoud ervan op zijn harde schijf zet.
    ( in dien geval foto's dus die hij op de harde schijf van de ipod plaatst ).

    Mijn vraag is nu : hoe plaats je terug foto's van je ipod naar een andere of eigen pc?
    Ik weet echt niet hoe je dit moet doen....
    om te reizen ga ik een cardreader kopen die compact flash kan lezen.
    Die cardreader sluit je aan op je ipod photo op reis en zo kan je je foto's van je geheugenkaartje op je ipod steken.

    Tzou natuurlijk wel heel stom zijn als je thuiskomt dat je die foto's niet meer van je ipod op een ander medium kan plaatsen.

    groeten renaat
    canon eos 50D

  • #2
    Re: Ipod Photo

    Oorspronkelijk geplaatst door gamma
    hallo mensen,

    Onlangs heb ik een ipod photo van 30 gig gekocht.

    Wat het me vooral om te doen is is om de ipod als harde schijf te gebruiken op reis om de genomen foto's erop te plaatsen.

    Iemand die wat ervaring heeft met ipod photo weet dat je in itunes een map op uw hardeschijf moet aanwijzen zodat de ipod bij het aansluiten op de pc zich synchroniseert met die map en de inhoud ervan op zijn harde schijf zet.
    ( in dien geval foto's dus die hij op de harde schijf van de ipod plaatst ).

    Mijn vraag is nu : hoe plaats je terug foto's van je ipod naar een andere of eigen pc?
    Ik weet echt niet hoe je dit moet doen....
    om te reizen ga ik een cardreader kopen die compact flash kan lezen.
    Die cardreader sluit je aan op je ipod photo op reis en zo kan je je foto's van je geheugenkaartje op je ipod steken.

    Tzou natuurlijk wel heel stom zijn als je thuiskomt dat je die foto's niet meer van je ipod op een ander medium kan plaatsen.

    groeten renaat
    Ik gebruik de iPod Photo niet, maar wel de gewone iPod en als ik die aansluit op de computer wordt het ding gezien als een gewone harddisk. Ik neem aan dat dit niet anders is bij de iPod Photo.

    Groeten, Miriam

    Comment


    • #3
      Re: Ipod Photo

      dit is de cardreader die ik eventueel zou willen kopen :



      dus ik ga er vanonder uit als je deze aansluit op je ipod die de foto's van de geheugenkaart gewoon op de ipod hardeschijf zet.

      als je thuiskomt kan je dan gewoon via deze computer ==> extra harde schijf ( de ipod ) , je opgeslagen foto's afhalen?

      groeten

      renaat
      canon eos 50D

      Comment


      • #4
        Re: Ipod Photo

        Ik heb een ipod photo met zo een photo connector. Die connector sluit ik op mijn ipod aan en daarop kan ik dan de usbkabel van mn camera aansluiten en zo mn foto's overplaatsen.
        De fotos staan dan gewoon op mn ipod in mappen die gemaakt worden tijdens elke overzetting.
        Werkt prima !

        Met de cardreader geen ervaring, maar die zal wel ongeveer het zelfde werken.

        Comment


        • #5
          Re: Ipod Photo

          ik had daarvoor ook eerst gekeken maar die connector is niet compatibel
          met een canon eos 350d.

          op de site van apple kan je de lijst terug vinden met de toestellen die werken met zo'n connector.

          groeten
          canon eos 50D

          Comment


          • #6
            Re: Ipod Photo

            Mijn D50 is daar dan zogezegt ook niet mee compatibel, ik vind hem ook niet terug in die lijst, maar !
            Op hun site staat wel het volgende
            The iPod camera connector works with digital cameras that support the following transfer protocols: Mass Storage, PTP, and Type 4 (sometimes referred to as “Normal”).
            Mijn D50 heeft Mass Storage en PTP.
            Volgens mij heeft 99% van de camera's Mass Storage of PTP

            Dus volgens mij moet dat ook wel werken hoor !

            Comment


            • #7
              Re: Ipod Photo

              iPod Agent al geprobeerd ??
              "Denk zelf. Kijk Zelf. Oordeel Zelf. Beslis zelf. "

              Comment

              Working...
              X