Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograaf onder vuur...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograaf onder vuur...



    Wat denken jullie van deze redenering ?
    Er is iets voor te zeggen natuurlijk...
    Jan
    www.travelspot.be - iets nodig ? - best of ...

  • #2
    Re: Fotograaf onder vuur...

    Tja.. dit is vragen om moeilijkheden. Op de loer liggen totdat iemand in het gat valt. VOor het zelfde geld had die vent zijn nek gebroken.
    In dat opzicht dus

    Aan de andere kant leuke foto's

    Nee geintje... ik keur dit niet goed.

    MadMax

    (wie een gat graaft voor een ander... krijgt pijn in z'n rug.)
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

    Comment


    • #3
      Re: Fotograaf onder vuur...

      Ik vind dit een beetje overdreven !
      Ik vind dat het stad of wie dan ook dat verantwoordelijk is voor die put eens op de vingers getikt moet worden. Dit is iig niet veilig, maar daar heeft die fotograaf toch geen zaken mee?!
      Aan de andere kant kan ik het ook niet volledig goedkeuren dat je daarvoor gaat liggen wachten tot er iemand pech heeft.
      Het is wel een grappige foto, maar of dit nu de schuld is van de fotograaf, hmm....

      Comment


      • #4
        Re: Fotograaf onder vuur...

        Dat die mens valt is uiteraard niet de schuld van de fotograaf maar indien hij reeds wist dat er een put was dan is het gewoon zijn burgerplicht om die fietser te waarschuwen. Voor mij is zo iemand medeverantwoordelijk voor dat ongeval.
        Absoluut af te keuren zo'n gedrag (als hij het op voorhand wist)
        Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

        Bezoek mijn foto's online

        Comment


        • #5
          Re: Fotograaf onder vuur...

          Indeed, een foto is 1 ding, maar als daarvoor mensen moeten schade lijden.... Niet verantwoord....
          To make your dreams come true, wake up

          Comment


          • #6
            Re: Fotograaf onder vuur...

            Hmm,
            ik keur dit als persoon niet goed. Hier voel ik me als fotoamateur in mijn blootje staan, diep beschaamd, maar ...
            Voor enkele jaren gebeurde in Frankrijk ooit een zwaar verkeersongeval, waarbij iemand levend verbrand werd.
            Er kwam een fotograaf voorbij en die heeft dat gefilmd ...
            De beelden kwamen op TV ...
            De familie, en dit alvolgens mij geheel terecht, je zou voor minder, heeft een procedure aangespannen tegen de bewuste fotograaf.
            Uitspraak van de rechtbank: VRIJSPRAAK, omdat, en dat vind ik nog veel erger, de meneer was bezig zijn beroep uit te oefenen, namelijk nieuwsgaring, en indien hij had geholpen , dan deed hij zijn beroep niet, had hij geen inkomen en daarbij was hij wel geen brandweerman ...
            Voor hetzelfde geld, was de fietser dood (nekbreuk) of viel hij gewoon onder een voorbijrijdende wagen . Zielig als je het zo moet doen.
            https://www.fotospotter.be
            Je suis content d’être heureux

            Comment


            • #7
              Re: Fotograaf onder vuur...

              Het is natuurlijk niet makkelijk. Ik denk dat ik me rot zou schrikken
              indien iemand met zo’n smak tegen de vlakte zou gaan. Dus de man
              die deze foto’s nam, was op zich minst koelbloedig.
              Tuurlijk kan je dit makkelijk veroordelen. Hij had kunnen helpen, de
              fietser waarschuwen voor dat gat, een politieagent aanspreken, op dat
              gat gaan staan, weet ik veel wat.
              (Ten tijde van die vreselijke “blooper” programma’s op tv kon je heel
              vaak van kinderen tot oudere mensen vreselijke valpartijen zien maken
              terwijl die video’s, bediend door lieve mamma’s en pappa’s, of zoons
              of dochters maar koel bleven registreren.
              Dan zag je een 4 jarig kind met zijn hoofd tegen een halfopenstaande
              deur rammen, een halve meter achteruit bonken en gillend naar zijn
              hoofdje grijpen… En dat vonden veel mensen nog leuk ook.)

              En wat doe je met fotografen die verslag doen van een oorlog, van een
              natuurramp of ander onheil. Die blijven toch ook “aan de slag” terwijl
              mensen in levensnood verkeren.
              Of al die cameralui die foto’s en films maken van een honger,- dorst,-
              koude of pijn lijdende bevolking. Ze zullen wel zeggen dat ze dit doen
              om een dergelijk probleem bij ons onder de aandacht te brengen, dat
              ze aan nieuwsgaring doen, maar ondertussen filmen en fotograferen ze
              stervende mensen.
              Heb al gezien dat ze foto’s bleven nemen terwijl vlak voor hun lenzen
              oude vrouwen en kinderen bij een voedselbedeling vertrappeld werden.

              Vandaar dat het zo moeilijk is…
              Voor een handjevol meer prenten....

              Comment


              • #8
                Re: Fotograaf onder vuur...

                Er is naar mijn mening wel een verschil tussen weten dat er iets ergs gaat gebeuren en daar dan rustig op wachten of getuige zijn van een onverwachte gebeurtenis. In dit specifiek geval zegt men dat de fotograaf op de wacht lag.
                Indien dat waar zou zijn dan is het echt verwerpelijk gedrag in mijn ogen
                Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                Bezoek mijn foto's online

                Comment


                • #9
                  Re: Fotograaf onder vuur...

                  ik wil het gedrag van die fotograaf niet goed praten, maar een oorlogsfotograaf trekt toch ook eerst foto's van lijdende mensen ipv te helpen...
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotograaf onder vuur...

                    Niets verwerpelijk aan deze foto's. We kennen natuurlijk niet de voorgeschiedenis.

                    Maar als je iets aanklaagt bij de verantwoordelijken of oversten, en er komt geen reactie, dan hebben we waarschijnlijk allemaal al eens als fotograaf een foto genomen van een mankement om dit keihard te gaan aantonen.

                    Tja, als er dan net iets meer gebeurd dan iemand die struikelt, dan is het bewijs des te harder.

                    Eén ding ben ik zeker zonder dat ik er geweest ben: die put is weer dicht gemaakt.

                    Dit is de kracht van een foto!

                    Ik ben evenzeer zeker dat de fotograaf 5 seconden na zijn beelden de ongelukkige fietser aan het helpen was.
                    Canon Eos 20D - Canon Lenzen EF-s 10-22m / EF-s 17-55 / L 28-300.
                    En nog wat studiomateriaal en gerief voor sferische fotografie.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotograaf onder vuur...

                      Ter vergelijking:

                      http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=96766 (derde foto)


                      seppuku.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotograaf onder vuur...

                        Oorspronkelijk geplaatst door karlito
                        Dat die mens valt is uiteraard niet de schuld van de fotograaf maar indien hij reeds wist dat er een put was dan is het gewoon zijn burgerplicht om die fietser te waarschuwen. Voor mij is zo iemand medeverantwoordelijk voor dat ongeval.
                        Absoluut af te keuren zo'n gedrag (als hij het op voorhand wist)
                        goh - je moet er wel rekening mee houden dat die mens er geen ganse dagen kan blijven staan om iedereen te waarschuwen; dus je kan dan doorwandelen en geen foto's maken, of je kan wachten en er een foto van maken. in beide gevallen valt die fietser in het gat. alleen heb je er in het laatste geval wel een foto van.

                        het zou zijn schuld zijn mocht hij een omleiding gezet hebben waardoor hij het ongeluk veroorzaakt. nu is hij slechts toeschouwer.
                        Model of fotograaf ? Registreer je nu op http://www.modellennet.be en vind de ideale partner voor een volgende shoot.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotograaf onder vuur...

                          Moet hij maar een lampke op zijne fiets monteren.
                          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotograaf onder vuur...

                            Het is wel eigenaardig dat die fietser met één hand een paraplu vasthoudt.
                            Met twee handen aan het stuur had hij die "pot-hole" misschien kunnen ontwijken .

                            Zomaar een bedenking.

                            Groetjes

                            Skitch
                            " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

                            Comment

                            Working...
                            X