Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

350D lawaai?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 350D lawaai?

    Ik vroeg me vandaag af, toen ik in de tuin stond en vogeltjes schoot, of het aan mijn toestel lag. Zodra de spiegel klapt gaat het licht bij de buren uit.

    Even serieus, maar maken alle camera's zo'n lawaai als de spiegel klapt? Of is dat bij duurdere camera's minder?
    De vogels vinden het nl niet leuk en zijn meteen vertrokken na de eerste opname, vooral als het stil in de tuin of in het bos is.

    Ben benieuwd of jullie daar iets over kunnen vertellen.
    Groet
    MadMax.
    Groetjes, Jörgen
    www.beautyshoot.nl

  • #2
    Re: 350D lawaai?

    Als ik de reviews in vooraanstaande foto-magazines mag geloven, dan is de EOS 350D juist een van de stilste DSLR's op de markt. (Als ik mij niet vergis, heb ik dit ooit gelezen in een vergelijkende test met o.a. de EOS 20D in het tijdschrift 'Réponse Photo' of 'Chassuer d'Image')
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

    Comment


    • #3
      Re: 350D lawaai?

      eh?

      maakt je 350D zovéél lawai? mz, mss maak je te bruske afdruk bewegingen
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: 350D lawaai?

        Mijn ervaring met spiegels is dat de 10D en de 33 (analoog dus) de stilste zijn. De 350D is wat luidruchtiger, maar het valt nog mee. De 20D is een stuk luider, net als de 1D series. Leuk in een doodstille kerk voor de bruidsfotograafjes die niet op willen vallen Ik weet het niet van de 5D, iemand daar al ervaring mee?

        Comment


        • #5
          Re: 350D lawaai?

          Dan is er wel iets mis denk ik mijn 350 hoor ik wel maar zo erg is dat niet hoor mvg duindistel

          Comment


          • #6
            Re: 350D lawaai?

            Is ook een beetje relatief, denk ik. Verleden week had ik een vriend op bezoek met een 350d. Samen zijn we naar Brugge getrokken. Daar heeft hij een pak opnames gemaakt. Ik heb nooit de klik (of is het klak) van zijn spiegel gehoord.
            Later die dag waren we in het veld (in de omgeving van Torhout) en daar viel me plots dat "spiegelkabaal" wel en erg duidelijk op.
            Voor een handjevol meer prenten....

            Comment


            • #7
              Re: 350D lawaai?

              Op DPreview can je geluidsamples downloaden van deze cameras:
              geluid 350D (+Nikon D70 +Canon 300D)
              geluid 20D (+Canon 10D)

              Wel, ik heb de overstap van 350D naar een 20D overwogen. De 20D is tweedehands nu spotgoedkoop. Je krijgt dan betere ruisonderdukking, en gewoon een betere body en bediening. Tot ik de shutter hoorde op DPreview, dan begreep ik waarover ik sommige Canonians hoorde klagen. In sommige situaties zie ik mensen al kijken als ze de klik van mn 350D horen.
              Canon 350D - Sigma 18-50mm F2.8 en Canon 70-300 IS

              Comment


              • #8
                Re: 350D lawaai?

                De 20D heeft imho veruit de luidste 'klik'.

                Als je foto's in je tuin maakt, kan het helpen om een bandje (CD is dat tegenwoordig zekers ?) te spelen waar je af en toe die klik hoort. Vogels zullen er snel aan wennen en je heb geen last meer van opvliegend wild.

                Wel een beetje omslachtig, maar imho best de moeite waard.
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

                Comment

                Working...
                X