Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vogeltentje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vogeltentje

    Met de kerst lagen er mooie pakjes onder de boom

    Een tentje om te vogelen en een volledig camouflage-kostuum(degelijke warme jas met dito broek)

    Ik denk dat ze me buiten willen thuis

    Dus vandaag heb ik de tent eens opgesteld en getest.

    De tent zit in een rond valiesje van +-50 cm doormeter en +- 6 cm dik met twee draagbeugeltjes of handvatten. Ook zijn er apparte ogen voorzien(4 stuks) om ze op een rugzak of dergelijke te bevestigen.

    Gewicht is +-1.5---2 kg(geschat)

    Door middel van een ritssluiting gaat het draagtasje open en kun je de tent er uit halen.

    Je moet ze wel vasthouden tot je ergens plaats hebt om ze los te laten en te ontvouwen.

    Ik had met kerstavond de feesttafel bijna afgekuist toen ik de tent uit het valiesje haalde en ze losliet .

    Ze vouwt zichzelf binnen een sec uit en dan moet je nog één handeling doen om ze volledig open te zetten.

    Er zijn 4 haringen bij om ze in de grond te verankeren. Links en rechts zijn er kijksleuven voorzien uit een soort gaas, van binnenuit is er goed door te kijken en van buitenuit is er enige moeite nodig om je te zien zitten.

    Aan de voorkant is er vanonder een opening om het derde been van de tripod door te steken, te openen en sluiten met een rits.

    Ook is er de opening om de lens door te steken, gedeeltelijk met een rits , en deels met een los stuk camouflagestof dat je met velcro perfect kunt aansluiten rond je lens.

    In de achterzijde is er een normale tent-rits-deuropening met een dubbele deur uit muggengaas voor zomers.

    Dus ik met de tripod en camera in de tent, plus een stoeltje(van Kettner)

    Het valt reuze mee,

    Ikzelf ben 1.8 m en een droge 90 kg .

    Plaats is er genoeg, je kunt er nog een tas in kwijt met je boterhammen en een thermoskan met koffie (of iets anders )

    Je rugzak kun je tussen de poten van de tripod leggen.

    Aan de twee zijkanten zijn vanbinnen op een 30 cm boven de grond twee zakken voorzien om het een en ander in op te bergen(CF-kaartjes of opslagmedium)

    Mijn stoeltje is de "Walkstool Comfort 65 cm" van Kettner. Een driebeentje dat ik kan uitschuiven maar voor in de tent laat ik hem ingeschoven.+- 40 cm

    Plaats over in de hoogte en in de breedte, het is wel gene balzaal maar om vogels te fotograferen voldoet het ruimschoots.

    Om het tentje terug op te plooien en in het valiesje te krijgen is een 10 tal sec genoeg.

    Bij felle wind weet ik het niet,

    Het is zo een systeem gelijk die reflectieschermen, met van die ijzeren baleinen die zichzelf openplooien.

    Als het tentje openstaat is het wel stevig maar niet zoals een klassieke tent die is opgespannen met koorden en haringen.

    Nu is het me toch wat te slecht om het te gaan testen in" the field"

    Dat zal voor ne andere keer zijn.

    Hier is de link vogeltent

    waar je het tentje kunt bestellen. Er komt wel nog een 10tal € verzendkosten bij.
    Last edited by jo99841; 28 december 2005, 00:50.
    Groetjes
    ----JO

  • #2
    Re: Vogeltentje

    Oorspronkelijk geplaatst door jo99841
    Dus vandaag heb ik de tent eens opgesteld en getest.
    Vooral het feit dat je nog voldoende plaats hebt (lees bewegingsruimte) en het gegeven dat je het tentje ook behoorlijk snel weer kan opvouwen stelt me gerust. Ik denk dat er nog een tentje zal verkocht worden...
    Bedankt voor de review. Tof !
    Greetz, Kariboe
    * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
    Euh... deze quotering is zeer subjectief !

    Comment


    • #3
      Re: Vogeltentje

      Ze hebben ook tentjes bij DECATHLON en kosten daar 49,90 euro... Je hebt ze in felle kleuren, maar om te vogelen is de groene versie aangewezen. Ze verkopen daar ook zelfopblazende luchtmatrasjes: nemen bijna geen plaats in...
      D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

      BD0323BE

      Comment


      • #4
        Re: Vogeltentje

        je geeft al aan dat je niet goed weet wat het geeft bij wind en dergelijke.
        Kan je bovenaan de tent ook nog touwen of iets dergelijks bevestigen om ze ook bovenaan wat meer steun te geven?
        [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

        Comment


        • #5
          Re: Vogeltentje

          in dat tentje van de decathlon kun je volgens mij niet fatsoenlijk zitten. Het tentje van Jo is daar perfect voor lijkt me.

          Ik vind alleen geen enkele andere bron op het www over dat tentje. Kan toch niet zijn dat die winkel dat speciaal voor hun zelf laat maken

          Iemand een idee waar dit tentje vandaan komt of waar ze dat nog hebben ?
          --
          Play Drakensang - a free online mmorpg

          Comment


          • #6
            Re: Vogeltentje

            ziet er prachtig/praktisch uit

            maar moest toch even slikken bij de prijs
            You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
            www.koendd.be

            FZ50

            Comment


            • #7
              Re: Vogeltentje

              Hier bovenstaande tent , bij Konijnenberg, hier, ook hier
              Last edited by martinvideo; 27 december 2005, 22:03.
              D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

              BD0323BE

              Comment


              • #8
                Re: Vogeltentje

                Voor tentjes kijk eens op: http://www.ameristep.com/blinds/outhouse.html
                Mossy Oak
                Last edited by steward; 27 december 2005, 22:32.
                Groetjes,

                Rudi Petitjean

                NATURE GALLERY

                Comment


                • #9
                  Re: Vogeltentje

                  Oorspronkelijk geplaatst door steward
                  Voor tentjes kijk eens op: http://www.ameristep.com/blinds/outhouse.html
                  Mossy Oak
                  die zijn idd niet duur(wat je niet duur noemt natuurlijk ), al moet je de douane er nog bijrekenen waarschijnlijk
                  [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vogeltentje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Hellcat
                    je geeft al aan dat je niet goed weet wat het geeft bij wind en dergelijke.
                    Kan je bovenaan de tent ook nog touwen of iets dergelijks bevestigen om ze ook bovenaan wat meer steun te geven?
                    Aan de tent zelf is vanboven niets voorzien om nog apparte touwen te bevestigen.
                    Maar het lijkt me niet moeilijk om met behulp van een paar touwen het tentje bijkomend te verankeren.

                    En als het zo hard gaat waaien dat ge het tentje bijkomend moet vastleggen tja dan denk ik dat ik de boel opvouw en stilletjes naar de auto stap om naar huis te keren.
                    Groetjes
                    ----JO

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vogeltentje

                      Veel plezier in je tentje Jo
                      En bedankt voor de info. Ik had al gelezen over dit artikel. En ik ben ten zeerste benieuwd naar je ervaringen.

                      Ik doe het nog even met mijn zelfgesjorde construnctie met camouflagedoek uit de stock Américain
                      Meer foto's op mijn website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vogeltentje

                        En als je nog meer ruimte wil gebruik dan dit !!!

                        Canon toestel en (GL)asbak. www.photo.net/photodb/member-photos?include=all&user_id=979153

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vogeltentje

                          Die van mij komt van http://www.wildlifewatchingsupplies.co.uk/



                          Alleen de tijd om er in te zitten is er niet bij .

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vogeltentje

                            Oorspronkelijk geplaatst door Joeri
                            En als je nog meer ruimte wil gebruik dan dit !!!

                            http://www.cabelas.com/cabelas/en/te...pod&cmCat=door
                            Zo jaagt ge misschien de vogelkes nie weg ma ik zou toch schrikken als er zo iemand in dit pak opduikt zene
                            Canon 350D & 40D / EF 50 1.8 MK I & II / EF 100 2.8 USM macro / EFS 17-55 2.8 IS USM / EF 24-70 2.8 L / EF 70-200 2.8 L IS USM / 580 EX / Panasonic Lumix TZ5 / Imac 24" 

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vogeltentje

                              Oorspronkelijk geplaatst door janvangent
                              Zo jaagt ge misschien de vogelkes nie weg ma ik zou toch schrikken als er zo iemand in dit pak opduikt zene
                              ik mag nu veel van mijn madam ... maar of ik daar zou in mogen rondlopen

                              Maar ik twijfel er niet aan dat je hiermee op een zondag namiddag argeloze wandelaars de stuipen op het lijf kunt jagen
                              --
                              Play Drakensang - a free online mmorpg

                              Comment

                              Working...
                              X