Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

camera via internet kopen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • camera via internet kopen?

    Wie heeft al gekocht bij bv. Pixmania? Is het wel aan te raden om je eerste digitale reflex op internet te kopen zonder advies van een verkoper? (als die al eerlijk zijn in een echte winkel) Tis maar dat het me opvalt dat de prijzen toch een stuk lager liggen of heb ik het mis?
    Ook las ik op het forum van Testaankoop over klachten bij Pixmania ivm leveringen die niet op tijd komen. Zelf heb ik ook niet zo'n goeie ervaringen met Kialapunten, en als je vraagt voor een levering aan huis en je bent er toevallig niet, sturen ze het toch naar zo'n kialapunt die niet een het dichtste bij is en stond ik daarbij nog eens voor een gesloten deur...
    Bestaat er wel een goeie service bij een verkoop op afstand? Bij aankoop van boeken had ik nog geen problemen, maar zo'n camera is toch wel delicaat.
    KM5D - kitlens 18-70mm/ 3,5-5,6 - Tamron 90mm/ 2,8 macro - Sigma 70-200 APO DG/2,8 +2x converter

  • #2
    Re: camera via internet kopen?

    Ik heb al 10 tallen dure en goedkope dingen bij pixmania, onderandere mijn Nikon D50 met dubble kit lens, en heb geen klagen moet ik zeggen. Al hou ik altijd in het achterhoofd dat het een paar dagen kan uitlopen als ik via internet iets koop)
    dus

    Comment


    • #3
      Re: camera via internet kopen?

      Een andere webwinkel met goede reputatie is die van forumlid Otto Knap www.sdcard.be.
      Bestellingen kan je dan eventueel afhalen in Keerbergen.
      Een andere webwinkel is die van forumlid Corné www.cornevaniperen.com .

      Beide bieden goede service en je kunt ze altijd via het forum of via PM vragen stellen.
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: camera via internet kopen?

        Bij pixmania kan je ook opteren om te laten leveren in hun eigen afhaalpunt in Brussel (vlak tegen het station van Brussel ZUID). Je kan in dat geval kiezen om pas bij afhaling te betalen met kredietkaart of contant. Je hoeft dus NIETS op voorhand te betalen... Als het toestel op voorraad is, heb je het binnen de 48u (en dat klopt idd). Sommige toestellen (in promotie) kan je trouwens zo gaan kopen in hun afhaalpunt, zonder bestelling vooraf. Een lijst van deze toestellen vind je op hun site.
        Kiala zou ik je ook afraden : bij een collega waren ze 2 maal zijn pakje kwijt

        Let wel op :
        - zodra ze een mail sturen dat je bestelling binnen is, heb je in principe slechts 2 werkdagen om je bestelling af te halen of evt na telefonisch contact een week.
        - In heel veel gevallen : geen nederlandstalige handleiding !

        Alle info staat op hun site.
        Mijn fotowebsite : www.filover.be

        Comment


        • #5
          Re: camera via internet kopen?

          Ik heb vorige week Pixmania gebruikt omdat een Pioneer DVD/DivX/SACD speler DV-585-A-S 29 euro goedkoper stond bij hen dan waar ik het in de gewone winkels kon vinden. Heb er al lang spijt van ondertussen...

          Woensdag 4 januari 21u: ik plaats online de bestelling, betaal met visa 151 euro
          Vrijdag 6 januari 1u40: melding dat het pakket vertrokken is
          Zondag 8 januari 1u20: melding dat het pakket toegekomen is in m'n Kiala punt schuin tegenover m'n huis.
          Maandag 9 januari 18u: ik ga het pakket afhalen, ik kom ermee thuis en wat blijkt: er zit een HP Scanjet 5590 doos in de zwarte plastiekfolie.
          Maandag 9 januari 18u20: ik stuur meteen een bericht via hun FAQ systeem (de enige mogelijkheid) over dit voorval
          Dinsdag 10 januari 16u: nog geen antwoord terug, ik besluit hun procedure te volgen en verzend de ongeopende doos op eigen kosten naar een adres net onder Parijs, ik sluit hun 'retourbon' bij en de factuur zoals ze ook vragen. Je moet dit doen volgens hun FAQ ten laatste de 2de dag na het ontvangen van een niet-besteld goed.
          Woensdag 11 januari 10u: ik stuur hen een mail waarin ik duidelijk zeg dat de doos vertrokken is via Taxipost en ik de instructies volg die hun FAQ geeft bij het ontvangen van een niet-besteld item.
          Woensdag 11 januari 10u27: ik krijg daar plots meteen antwoord op:
          "Onze excuses voor de vergissing. Het verkeerd geleverde pakket wordt binnen een paar dagen bij u opgehaald. daarna kan het juiste artikel naar u toegestuurd worden."
          Woensdag 11 januari 10u35: ik stuur meteen een bericht terug dat de doos reeds verzonden is en dat het onnodig is het te komen ophalen.
          Woensdag 11 januari 11u43: ik krijg volgende bericht:
          "Het hele team van Pixmania biedt zijn excuses voor het veroorzaakte ongemak. Naar aanleiding van je verzoek kunnen we bevestigen dat het pakket binnen 1 tot 2 werkdagen opgehaald wordt door de vervoerder UPS, op het volgende adres: ****
          We verzoeken je het pakket gereed te hebben voor verzending, met toevoeging van een kopie van de rekening en de compleet ingevulde en ondertekende retourbon (die je kunt downloaden op onze site, in de rubriek After Sales). Je ontvangt van ons per email bericht als het pakket bij ons aangekomen is. Op dat moment kun je ons bevestigen of je terugbetaald wilt worden of je bestelling opnieuw wilt ontvangen. Bedankt voor Uw vertrouwen"

          Blijkbaar lezen ze mijn berichten niet goed, ik heb hen al 3x gezegd dat het pakket reeds onderweg is zoals in hun FAQ beschreven bij "wat te doen bij het ontvangen van een niet besteld artikel"
          Woensdag 11 januari 12u00: ik krijg een mailtje van UPS die morgen aan m'n deur het pakket wil komen ophalen... grrrr!

          Ik heb meteen nog een bericht gestuurd om UPS te annuleren en ik heb UPS zelf ook een bericht gestuurd dat er toch niemand thuis is overdag en het pakket al 2 dagen geleden al vertrokken is...

          Ik heb ook proberen bellen naar Pixmania maar je komt terrecht in een computersysteem die je eigenlijk de werking van hun website en hun FAQ systeem uitlegt dus dat is verloren moeite. Iemand ooit aan de lijn krijgen is onmogelijk bij Pixmania. Ik heb op dinsdag ook een mail gestuurd naar hun afhaalcentrum in Brussel maar daar heb ik ook geen antwoord op terug gekregen.

          Ik heb eigenlijk veel zin om die dvd speler gewoon in de fnac te gaan kopen en m'n geld terug te eisen van pixmania. Online bestellingen: ja, maar niet meer met firma's die geen gewone aftersales communicatie aanbieden via hetzij telefoon hetzij een gewoon emailadres dat door een persoon wordt beantwoord. Ik krijg het gevoel dat Pixmania een computer is die niet anders kan dan standaardantwoordjes terug te sturen en fout interpreteerd wat ik hem mail. Vandaar ook alle mogelijke voorziene situaties op hun 'retourbon' die je standaard bij je factuur krijgt... Het moet zijn dat er nog het één en ander fout loopt bij Pixmania... Overdreven automatisatie...
          Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

          Comment


          • #6
            Re: camera via internet kopen?

            Update donderdag 12 januari 10u51:

            "Wij nemen in dat geval contact met u op wanneer we het teruggestuurde pakket ontvangen hebben. Daarna kunnen we overgaan tot het versturen van de DVd speler of de terugbetaling van uw bestelling."

            Allé eens zien wanneer ik antwoord ga krijgen... eindelijk toch iets van communicatie buiten standaardformuliertjes...

            wim
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment

            Working...
            X