Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

    Nu de meeste mensen inmiddels al een aantal jaren digitaal fotograferen weet je inmiddels wel wat je aan je camera hebt.
    Toen je je eerste camera kocht wist je eigenlijk nog niet veel van het digitale gebeuren.
    Er zijn ook mensen die inmiddels hun 2e en misschien wel 3e digitale camera hebben aangeschaft.

    Nu komt de gewetensvraag
    Als je nu een nieuwe camera zou moeten kopen welke zou je kiezen?
    Dezelfde als je nu hebt of heb je eigenlijk spijt van je aankoop en zou je toch voor een ander merk/type gaan?
    Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
    http://petermaas.blogspot.com/

  • #2
    Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

    Er is altijd duurder en groter en sterker. Of ze beter zijn weet ik niet, ik merk alleen op dat ik enorm tevreden ben over mijn huidig toestel. De overgagn van mijn vorig toestel (prosumer) naar reflex had te maken met de vereisten om sterke macro te kunnen doen op grote afstand, en nog van die techniciteiten.
    De beelden zijn mischien mooier geworden, doch het derde oog voor het opmerken van details, composities, namelijk het wel of niet fotograferen van iets, daar is gelukkig nog steeds geen vervanging voor nodig.
    Maw, ik denk dat ik nog een paar jaarkes doorga, tenzij technische kosten ter herstelling, ... te hoog worden .
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

      Dan zal ik meteen als eerste mijn antwoord geven. (inmiddels 2e)
      Als eerste camera kocht ik de Fuji Finepix s602 Zoom.
      Eigenlijk best tevreden maar ik kon geen lenzen wisselen.
      Toen de Olympus E-1 gekocht.
      In het begin erg ontevreden omdat hij niet goed was.
      Dat bleek later een softwarefout in de camera te zijn.
      Ook was toen de aanschafprijs erg duur, 2600 euro voor de kit.
      Mijn broek zakte af toen na 3 maanden de prijs zakte met 800 euro.

      Maar goed, nu ben ik erg tevreden met de E-1.
      Perfecte foto's en de camera is heel makkelijk te bedienen.

      Dus als ik NU een nieuwe camera zou moeten kopen zou het weer de Olympus E-1 worden.
      Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
      http://petermaas.blogspot.com/

      Comment


      • #4
        Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

        ook eerst een Fuji S602Zoom gehad en zeer tevreden van, maar verkocht omwille van te beperkt. Ik had vooral een gebrek aan zoom. Na eerst wat geklooi met voorzetlenzen dan toch maar de Fuji verkocht en Nikon D50 gekocht.
        Uiterst tevreden ervan. Enige spijtige vaststelling is dat 4 maand nadat ik hem gekocht had hij zowat 250 € lager dook in prijs. Mijn enigste overweging is nu de kat uit de boom te kijken wat de prijzen van de D200 deze zomer gaan doen en dan eventueel de D200 te kopen en de D50 te houden als backup. Ben nogal met zware zooms bezig en dan is het imo wel interessant een tweede toestel bij de hand te hebben met een lens met normaal bereik erop.
        fotosite

        Comment


        • #5
          Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

          Na een flink aantal camera's te hebben gehad:

          Olympus C UZ 740, helaas gesneuveld.
          Nikon Coolpix 5700 kon ik niet mee fotograferen
          Sony F828 te weinig tele-bereik en macro
          Olympus E300, helaas mijn vrouw had slechte objectieven voor de KM 7D en voor allebei de systemen konden we ons geen dure objectieven veroorloven ben ik nu aan de KM 5D begonnen.

          Welke camera ik nu zou kiezen:

          Ik heb nog steeds een zwak voor Olympus, de kleuren vond ik mooi. Het beeldformaat en de mindere lichtmeting vond ik wat lstiger. De KM 5D is hier weer beter in, maar de kleuren zijn wel wat neutraal. Overigens kun je dan wel zelf beter bepalen wat je wilt......

          Als ik nu zou moeten kiezen, zou ik bij KM blijven omdat we daar nu in geïnvesteerd hebben. Een economische reden dus. Wel vind ik spannend wat Olympus in de toekomst gaat doen. De E3 maakt mij erg nieuwsgierig.

          Voor Nikon zou ik nooit gaan wegens slechte ervaring van de importeur in Nederland. Maar misschien is dit ondertussen verbeterd en in België schijnt de service top te zijn. Zo zie je maar dat dit soort zaken wel je toekomstige aanschaf beïnvloeden...

          Groetjes,
          Bart

          Comment


          • #6
            Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

            Onmiddellijk terug Canon, zonder twijfel.

            Comment


            • #7
              Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

              Oorspronkelijk geplaatst door hvr_oosterzele
              Onmiddellijk terug Canon, zonder twijfel.
              mie toe
              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
              Si non, on devient bonbon
              Et les gens nous mangent !"

              Comment


              • #8
                Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

                FF wachten tot de prijzen zakken en dan .. Nikon D200

                Zeker geen ander merk dan Nikon of Canon, heb in het verleden verschillende andere gehad (Minolta, Chinon, Pentax, Canon AE1), en die waren soms ook goed, maar 3rd party support (Sigma brengt vb. atijd wel Canon/Nikon uit, maar niet altijd alle andere merken) en garantie naar de toekomst ivm vb. lenscompatibiliteit, rawconversies... flitsers.
                Last edited by Paul C; 27 december 2005, 15:32.
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                Comment


                • #9
                  Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

                  Indertijd overgestapt van analoge Nikon naar Canon D30 (omdat Nikon de boot leek te missen). Als ik nu opnieuw zou moeten kiezen zou ik mijn kaarten toch weer op Nikon zetten denk ik. Althans, op de Nikon mount... Fuji is een optie, Kodak / Sony misschien in de toekomst... zeker als ik lees dat een gerenomeerde lenzenboer als Carl Zeiss nu ook voor Nikon gaat fabriceren en nog niets in petto heeft voor Canon zie ik de markt nog wel verschuiven richting "die andere" . Maar ja, wie weet... als je het morgen nog eens vraagt kon de zaak wel weer eens net andersom liggen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

                    Wel ik zou weer kiezen voor de Nikon D50 , eenvoudig , snel, ligt goed in de hand en moest ik veel eurotjes hebben dan een D200

                    Groetjes
                    Spogy
                    Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                    Comment


                    • #11
                      Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

                      eerlijk, ik werk regelmatig met eigen Nikon, en met Canon van een fotograaf waar ik regelmatig een opdracht voor doe .. en .. 't is alletwee goed. Ook dacht ik eerst dat er in lenzen een groot verschil was .. maar dat verschil is ook relatief. Canon zat op m'n zwarte lijst omwille van dienst na verkoop perikelen die ik tot schade en schande heb moeten ervaren, maar ik ken dus ook tevreden Canon en minolta gebruikers

                      ik zit nu zelf met een leuke verzameling nikon glas, en er zou een aardverschuiving moeten gebeuren alvorens ik van merk ga veranderen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

                        Ik ben begonnen met een analoge EOS1000, daarna had ik een HP315 , dan een Nikon Coolpix 880.

                        En toen kwam Canon met de eerste "betaalbare" DSLR, de 300D en die had ik zelfs al besteld voor die hier in Belgie leverbaar was.

                        Omdat die 300D in sommige functies beperkt was heb ik dan een 20D gekocht, en daarvan heb ik nog nooit spijt gehad.

                        Ik blijf dus bij Canon, ook al omdat ik dan minder moet aanpassen dan wanneer ik naar bijvoorbeeld Nikon zou overstappen. Bovendien heb ik ook nog wat glas, dat ook alleen maar op Canon-DSLR's past .

                        Ik ben dus van Canon -> HP -> Nikon terug naar Canon gegaan, dat zegt toch al genoeg .
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

                          Zonder twijfelen terug de KM 7D. Ben er zéér tevreden mee.
                          Maar als de 9D uitkomt zou ik wel kunnen twijfelen.

                          Maar ik zou wel beter oppassen alvoren zomaar Sigma lenzen te kopen.
                          Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

                          Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

                          Comment


                          • #14
                            Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

                            Jammer genoeg bestaan ze niet meer, maar ik was indertijd enorremm tevreden met mijn Contax 139. Ligt hier nog ergens rond te hangen (krijg het niet over mijn hart om hem weg te doen). Tezamen met de Zeiss Planar 50/1,4 een dijk van een toestel. Alhoewel mijn Yashica FX-3 ook niet slecht was, onverwoestbaar (En als tiener zagen mijn toestellen nogal af op de concerten waar ik toen naar trok, Dat was nog in de mooie tijd dat je Vorst Nationaal binnenstapte met een gigantische alu fotokoffer, je gevraagd werd door de security wat er in zat. Fotomateriaal. Doet eens open. Mhhh, mooi materiaal, ga maar door. Terwijl boven je hoofd een reuze plakkaat hing met de 'Fotograferen verboden'...)

                            Heb al uitgekeken voor een adaptorring om de Zeiss te kunnen gebruiken op mijn Canon 350, maar het nut ervan?

                            Aangezien ik nog maar net vorig jaar mijn 350 gekocht heb, ben ik vastbesloten om er bij te blijven! Zeker nu ik de resultaten zie genomen op de IPMS Nationals in Telford en die vergelijk met die van mijn vroegere toestellen, zowel de analoge als mijn Pentax El-2000.

                            Wienne

                            Comment


                            • #15
                              Re: gewetensvraag -eerlijk antwoorden-

                              Enkele maanden geleden een Canon 350D gekocht, en ik zou het zonder twijfel opnieuw doen moest hij nu bv. gestolen zijn of onherstelbaar beschadigd. Alleen de kitlens ben ik sneller dan verwacht ontgroeid.

                              Dave
                              pixelpusher

                              Comment

                              Working...
                              X