Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afrika

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afrika




    Hoi,

    Ben onlangs eventjes in Afrika (Senegal) geweest. Als beginneling amateur fotograaf men eos 300 D meegenomen en ontzettend veel foto's genomen.
    Wat vinden jullie van deze twee foto's ?

    groetjes

    Alex
    Canon 30D / Battery Grip BG-E2 / EF-S 10-22 USM / EF-S 17 - 85 IS USM / EF 24-105 IS USM L / EF 70 - 200 2.8 IS USM / speedlite 580 EX

  • #2
    Re: Afrika

    Goed gedaan Alex.
    Zuivere, klare foto's.
    Het valt me op dat de gezichten zo duidelijk zijn.

    Een klein "opgeblazen" plekje vergeet ik nu liever

    Hoe zeggen ze dat weer in 't Engels: "Zwart is mooi"
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Afrika

      Nummer 1

      Comment


      • #4
        Re: Afrika

        erg mooi, maar vind het groen er niet bij passen, das dus erg persoonlijk hè.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Afrika

          Voor mij nummer 1. Een man die poseert voor een foto, terwijl hij zich lijkt af te vragen, waarom hij nu precies daar (moet) staan, tussen, of temidden, of achter dat struikje groen; dat hem in feite gestolen kan worden. Dit is er een tikkeltje te geforceerd aan.
          Toch lijkt hij de vriendelijkheid zelfve.
          Dus tja, als die toerist met zijn fotodinges, dit nu per se wilt en leuk vind. (Zo komt het in elk geval een beetje op mij over. Terwijl het toch best een goede foto van een aardige man is.)
          Voor een handjevol meer prenten....

          Comment


          • #6
            Re: Afrika

            Mooie foto's, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat er een beetje te gretig met de Shadows/Highlight filter van Photoshop is ingegrepen waardoor er een beetje onechte sfeer ontstaat.
            Hombre

            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

            Comment


            • #7
              Re: Afrika

              Bedankt voor jullie positieve reactie's.

              Voor deze foto's werd er niet geposeert, het was in een piepklein dorpje "Niomré" waar ik temidden een massa nieuwsgierige mensen stond. Wegens de warmte stonden ze onder die groene boom, ik hoefde me enkel 360 graden te draaien en foto's te nemen.

              Uw opmerking Hombre is terecht hoor.

              groetjes

              Alex
              Canon 30D / Battery Grip BG-E2 / EF-S 10-22 USM / EF-S 17 - 85 IS USM / EF 24-105 IS USM L / EF 70 - 200 2.8 IS USM / speedlite 580 EX

              Comment


              • #8
                Re: Afrika

                Dat je modellen voor de warmte onder de boom zijn gaan staan is best meegenomen. In de volle zon is het daar bijzonder moeilijk een degelijke foto te trekken: te veel en te hard licht en daarenboven knijpen je modellen meestal ook nog eens hun ogen dicht wegens dat vele licht.

                Goed dat je met een invulflits hebt gewerkt. De schouder van de man is wel uitgebrand helaas.
                Beauty need only be a whisper
                Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                Comment

                Working...
                X