Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Profielen voor Canon 4200 printer in Photoshop

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Profielen voor Canon 4200 printer in Photoshop

    Hey BD'ers,

    Ik zit met een vraagje.

    Ik heb recentelijk Photoshop CS1 in gebruik op mijn laptop. Prachtig programma met zoveel mogelijkheden!

    Als ik nu vanuit Photoshop een foto afdruk met afdrukvoorbeeld, kan ik onderaan het menuscherm een printerprofiel selecteren: Canon IP4200 MP2, PR1, PR2, PR3, SP2 of SP4.

    Verder kan ik ook een intent kiezen: Perceptueel, Verzadiging, relatief colorimetrisch of absoluut colorimetrisch. Er is ook een extra keuze voor compensatie zwarte punten.

    Weet iemand wat dit alles wil zeggen? En is er bv. een 'beste' instelling voor B&W en kleur?

    Alvast bedankt voor alle goede raad en tips!

    Greetz,
    Joe Spirelli

  • #2
    Re: Profielen voor Canon 4200 printer in Photoshop

    Wie kan wat meer uitleg geven ivm. de "printprofielen" die je, naast de standaard, kan selecteren in de iP4200? Wat stelt dat voor? Hoe kan je dat (op scherm?) controleren vooraleer effectief af te drukken?...

    Een eerste test met de iP4200 in standaard profiel leverde een beeld met, naar mijn gevoel, een ietsje teveel uitgesproken roodzweem.

    Alvorens iets aan de profielen en settings te veranderen zal ik de proef nog eens overdoen met andere papiersoorten.

    Toch zou wat praktijkinfo nu reeds meer dan welkom zijn! Bij voorbaat beste dank dus!

    Comment

    Working...
    X