Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Degreef: prijspolitiek???

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Degreef: prijspolitiek???

    Ik ben mij bewust dat het neerschrijven van deze posting niet meer of niet minder is dan de (waarheidsgetrouwe) weergave van een momentopname en van één persoonlijke ervaring, maar ik wil ze u niet onthouden, al was het maar om duidelijk te stellen dat veel blijkbaar afhangt van de persoon met wie je een verkoopsgesprek voert!...

    Als gevolg van enkele reacties eerder hier op 't forum gepost door andere BD-leden, was ik vorige week eens binnengesprongen bij Degreef in Edegem. Terloops vroeg ik er toen ook naar de prijs van de SB600. De (vriendelijke) jonge verkoper zei dat de listprijs €279 was, maar dat "BD-forumleden" er wel 10% korting op kunnen krijgen (netto dus ca. €251). Ik vond dit een faire prijs voor een "Belgisch" toestel en zei dat ik de flitser dan volgende week zou komen halen...

    Vandaag dus de daad bij het woord gevoegd en blijgezind naar Degreef gereden om de flash te gaan ophalen.

    Tot mijn grote consternatie zei de winkeldame nu echter dat de prijs ... €295 (!) was en dat er hoegenaamd géén sprake is van enige korting voor forum-members!!!
    Dit trouwens ook volledig in tegenspraak met wat ik hier vroeger ergens gelezen heb...

    Bovendien wou ze me een reeds bepoteld demotoestel verlappen waarvan de doos al meermaals was geopend en dat er niet meer zo heel fris uitzag...
    Ik merkte eveneens op dat er geen De Beuckelaer garantie bijzat, maar een van Nikon Europe BV....
    Ik stelde één technische vraag over de SB600, waar ze zelf niet kon op antwoorden en de hulp van "meneer" moest inroepen...

    Toen ik tenslotte verwees naar mijn gesprek van vorige week met haar collega, was ze zeer verbaasd (boos) en beweerde ze dat die jongen een zware professionele fout had gemaakt (sic)!... Spijtig genoeg was die verkoper vandaag niet aanwezig...

    Ik heb die madam dan ook maar met haar verfrommeld pakske laten zitten en ze zien er mij niet meer terug.

    BTW, ik kan mij heel gemakkelijk de SB600 aan de huidige "Degreef listprice" veroorloven, maar voor mij is dit een principieel standpunt, want échte "toegevoegde waarde" verwacht ik al lang niet meer van een lokale fotoboer(in)...

    Als dat zo verdergaat, dan koop ik in 't vervolg enkel nog via E-winkels... waar ik zelf kan gaan betalen en afhalen.

    Binnenkort placeer ik dan wel een gecombineerd bestellingske bij één van onze hofleveranciers, want de Nikon 18-200 staat ook hoog op het verlanglijstje!...

  • #2
    Re: Degreef: prijspolitiek???

    Ik heb ook zoiets meegemaakt, en dat was ook voor een SB600. Een prijs afspraak gemaakt via mail, ik ging naar de winkel met de geprinte email in mijn handen en plots was de prijs 50euro meer!
    http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

    Comment


    • #3
      Re: Degreef: prijspolitiek???

      Luc, ik zou een email/brief naar die winkel sturen en alles uitleggen.

      eventueel zet je er een link naar dit topic bij zodat je ze kan laten zien "wat andere mensen hiervan vinden"
      foto als spiegel of als venster?

      Comment


      • #4
        Re: Degreef: prijspolitiek???

        Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
        Luc, ik zou een email/brief naar die winkel sturen en alles uitleggen.

        eventueel zet je er een link naar dit topic bij zodat je ze kan laten zien "wat andere mensen hiervan vinden"
        Thx voor je reactie parakiet, maar op dit ogenblik zit het mij nog zéér hoog en heb ik weinig (géén) zin om nog contact op te nemen met Degreef...

        Comment


        • #5
          Re: Degreef: prijspolitiek???

          weet je, meestal moeten ze het hebben van volslagen amateurs of gedreven amateurs. die laatsten blijven terug komen want ze hebben nooit genoeg. als je als winkel naam kunt maken op een gericht forum maar ze reageren gewoon grof dan zou ik de str*nt in hun gezicht wrijven
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: Degreef: prijspolitiek???

            Groot gelijk, 't is natuurlijk wel spijtig, voor die verkoper, die wel zijn best gedaan heeft..... Maar 't is in de meeste winkels en firma's jammerlijk, dat de service afhangt, van de persoon die op dat ogenblik met je probleem/verkoop bezig is.
            To make your dreams come true, wake up

            Comment


            • #7
              Re: Degreef: prijspolitiek???

              Oorspronkelijk geplaatst door LucD
              Ik ben mij bewust dat het neerschrijven van deze posting niet meer of niet minder is dan de (waarheidsgetrouwe) weergave van een momentopname en van één persoonlijke ervaring, maar ik wil ze u niet onthouden, al was het maar om duidelijk te stellen dat veel blijkbaar afhangt van de persoon met wie je een verkoopsgesprek voert!...

              Als gevolg van enkele reacties eerder hier op 't forum gepost door andere BD-leden, was ik vorige week eens binnengesprongen bij Degreef in Edegem. Terloops vroeg ik er toen ook naar de prijs van de SB600. De (vriendelijke) jonge verkoper zei dat de listprijs €279 was, maar dat "BD-forumleden" er wel 10% korting op kunnen krijgen (netto dus ca. €251). Ik vond dit een faire prijs voor een "Belgisch" toestel en zei dat ik de flitser dan volgende week zou komen halen...

              Vandaag dus de daad bij het woord gevoegd en blijgezind naar Degreef gereden om de flash te gaan ophalen.

              Tot mijn grote consternatie zei de winkeldame nu echter dat de prijs ... €295 (!) was en dat er hoegenaamd géén sprake is van enige korting voor forum-members!!!
              Dit trouwens ook volledig in tegenspraak met wat ik hier vroeger ergens gelezen heb...

              Bovendien wou ze me een reeds bepoteld demotoestel verlappen waarvan de doos al meermaals was geopend en dat er niet meer zo heel fris uitzag...
              Ik merkte eveneens op dat er geen De Beuckelaer garantie bijzat, maar een van Nikon Europe BV....
              Ik stelde één technische vraag over de SB600, waar ze zelf niet kon op antwoorden en de hulp van "meneer" moest inroepen...

              Toen ik tenslotte verwees naar mijn gesprek van vorige week met haar collega, was ze zeer verbaasd (boos) en beweerde ze dat die jongen een zware professionele fout had gemaakt (sic)!... Spijtig genoeg was die verkoper vandaag niet aanwezig...

              Ik heb die madam dan ook maar met haar verfrommeld pakske laten zitten en ze zien er mij niet meer terug.

              BTW, ik kan mij heel gemakkelijk de SB600 aan de huidige "Degreef listprice" veroorloven, maar voor mij is dit een principieel standpunt, want échte "toegevoegde waarde" verwacht ik al lang niet meer van een lokale fotoboer(in)...

              Als dat zo verdergaat, dan koop ik in 't vervolg enkel nog via E-winkels... waar ik zelf kan gaan betalen en afhalen.

              Binnenkort placeer ik dan wel een gecombineerd bestellingske bij één van onze hofleveranciers, want de Nikon 18-200 staat ook hoog op het verlanglijstje!...
              Raar, want ik en nogal wat andere bd members zijn tot nu steeds correct en aan goed prijzen (ja, met een "beedee" korting) geholpen.
              Natuurlijk kan er al eens iets mis gaan. Iets is er dus fout gegaan, bij het eerste of het tweede kontakt.
              Maar ik zou dus net uit principe WEL eisen dat ik het aan de eerste prijs zou gekregen hebben.
              Maar geen "bepoteld toestel natuurlijk" tenzij nog wat extra korting ;-)
              Tja, **** happens...

              Comment


              • #8
                Re: Degreef: prijspolitiek???

                Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                Maar ik zou dus net uit principe WEL eisen dat ik het aan de eerste prijs zou gekregen hebben.
                de tweede keer heeft hij er ook naar gevraagd, en een "grof" antwoord gekregen.
                na dit voorval zou ik niet meer terug gaan hoor
                ook uit principe
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: Degreef: prijspolitiek???

                  Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
                  de tweede keer heeft hij er ook naar gevraagd, en een "grof" antwoord gekregen.
                  na dit voorval zou ik niet meer terug gaan hoor
                  ook uit principe
                  En toch, klopt hier iets niet!! ofwel staat daar iemand kompleet nieuw in de winkel, (tijdelijk hulp voor de kerstdagen of zo?) of er is een serieus misverstand, ik versta het niet. Maar zo ken ik die winkel absoluut niet.
                  Wat niet wil zeggen dat ik het niet geloof of goedkeur hé!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Degreef: prijspolitiek???

                    Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
                    En toch, klopt hier iets niet!! ofwel staat daar iemand kompleet nieuw in de winkel, (tijdelijk hulp voor de kerstdagen of zo?) of er is een serieus misverstand, ik versta het niet. Maar zo ken ik die winkel absoluut niet.
                    Wat niet wil zeggen dat ik het niet geloof of goedkeur hé!
                    Rudy, ik weet zéér goed wat ik vorige week gehoord heb (anders was ik vandaag natuurlijk niet teruggegaan om te kopen hé! ), en ik weet verdomd ook goed wat ik vandaag van die madam heb gehoord, incl. die minder fraaie uitspraak over haar jongere collega.

                    Ik versta natuurlijk uw houding die gebaseerd is op jouw ervaringen, maar ik wou enkel mijn ervaring van vandaag even kwijt!...

                    Ik zou graag mijn SB600 in België kopen, maar als ik mij bedrogen voel, dan ... !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Degreef: prijspolitiek???

                      Oorspronkelijk geplaatst door LucD
                      Rudy, ik weet zéér goed wat ik vorige week gehoord heb (anders was ik vandaag natuurlijk niet teruggegaan om te kopen hé! ), en ik weet verdomd ook goed wat ik vandaag van die madam heb gehoord, incl. die minder fraaie uitspraak over haar jongere collega.

                      Ik versta natuurlijk uw houding die gebaseerd is op jouw ervaringen, maar ik wou enkel mijn ervaring van vandaag even kwijt!...

                      Ik zou graag mijn SB600 in België kopen, maar als ik mij bedrogen voel, dan ... !
                      Ik beweer ook niet dat jij onwaarheden verteld, maar ik doelde eerder op "interne" problematieken.
                      Iets is er niet in de haak ;-)
                      Dan maar naar de hofleveranciers ;-)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Degreef: prijspolitiek???

                        Ik kan alleen mijn ervaring hier zeggen, en dat is dat ik het heel raar vind
                        Ik heb er alleen maar goede ervaring mee, voor mij één van de beste winkels in de omstreken, zéér goede uitleg en zéér goede service.
                        en dan nog eerlijke prijzen vind ik ook.
                        NIKON D70 + Nikon 18-200mm VR + NIKON SB-800

                        Comment


                        • #13
                          Re: Degreef: prijspolitiek???

                          Vind dit eveneens zeer eigenaardig. Ik kan mij dit van Degreef nauwelijks voorstellen. Vriendelijke mensen die steeds hun tijd nemen om alle gewenste informatie te veschaffen. Veel video- en fotomateriaal daar gekocht en nooit problemen gehad, integendeel, steeds goede prijsafspraken en altijd een perfecte service verkregen.

                          Dit moet volgens mij toch ergens op een ferm misverstand berusten. Alle mensen bij Degreef zijn technisch onderlegd, dus dit moet iemand geweest zijn die tijdelijk in de winkel staat of stond. Ik heb zo'n klein vermoeden dat je hebt kennisgemaakt met Mevr. Degreef, die eerder zelden in de winkel meehelpt. Met de zaakvoerder zelf en het vaste personeel kom je zo'n dingen niet tegen, dat kan ik je verzekeren!

                          Gr's, Wim
                          Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                          Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                          Comment


                          • #14
                            Re: Degreef: prijspolitiek???

                            Oorspronkelijk geplaatst door Wivo
                            Vind dit eveneens zeer eigenaardig. Ik kan mij dit van Degreef nauwelijks voorstellen. Vriendelijke mensen die steeds hun tijd nemen om alle gewenste informatie te veschaffen. Veel video- en fotomateriaal daar gekocht en nooit problemen gehad, integendeel, steeds goede prijsafspraken en altijd een perfecte service verkregen.

                            Dit moet volgens mij toch ergens op een ferm misverstand berusten. Alle mensen bij Degreef zijn technisch onderlegd, dus dit moet iemand geweest zijn die tijdelijk in de winkel staat of stond. Ik heb zo'n klein vermoeden dat je hebt kennisgemaakt met Mevr. Degreef, die eerder zelden in de winkel meehelpt. Met de zaakvoerder zelf en het vaste personeel kom je zo'n dingen niet tegen, dat kan ik je verzekeren!

                            Gr's, Wim
                            Ja Wivo, ik wil je wel graag geloven....
                            Moest ik het ook niet "eigenaardig" gevonden hebben, dan had ik dit zeker nooit gepubliceerd hé
                            Ik twijfel niet aan de technische kennis van de meeste vaste mensen bij Degreef, maar ik weet wat ik weet en mijn ervaring is wat ze is...
                            Geen correcte houding ivm. prijzenpolitiek en blijkbaar verschillende "maten en gewichten"...
                            Ik heb een principieel probleem met de dualiteit van enerzijds de zéér duidelijke uitspraak van een vriendelijke verkoper vorige week en anderzijds de on-commerciële reactie van de "madam" gisteren....
                            Ik ben helemaal niet rancuneus en als Degreef dit leest (???), mag hij alleszins nog proberen een en ander alsnog recht te zetten (via PM). Zelf zet ik echter niet de eerste stap om dit zgn. "misverstand" uit de wereld te helpen... Zij hebben het veroorzaakt, aan hen om het terug recht te zetten (indien ze dat belangrijk vinden natuurlijk)....

                            Iig., ik hou jullie op de hoogte!...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Degreef: prijspolitiek???

                              tiens ik heb er ook enkel goeie ervaringen

                              CP5700, D70 + kitlens+ SB-800, Tamrac Velocity 9 en Manfrotto monopod gekocht
                              telkens met de BD-korting

                              wel telkens met meneer Degreef zaken gedaan
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X