Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotograferen in Station Antwerpen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotograferen in Station Antwerpen.

    Omdat ik binnenkort naar Antwerpen ga wil ik dit keer eens wat foto`s maken van het station. Het is lange tijd geleden dat ik daar geweest ben en in de tussentijd heeft het station een aardige metamorfose achter de rug.
    Hoe vrij kan je hier foto`s maken? Geeft het geen probleem als je een statief gebruikt?

  • #2
    Re: Fotograferen in Station Antwerpen.

    Ik heb er al veel zien fotograferen en niemand zegt daar wat van. Ze hadden wel geen statief bij.
    Wil je op zeker spelen dan lijkt het me best dat je contact opneemt met de stationschef van Antwerpen Centraal en hem om inlichtingen vraagt.

    Kijk ook anders eens hier :



    Meer informatie over treinspotten is ook te vinden op onderstaande site :

    Blog waar iedereen op het goede spoor wordt gezet


    Mvg,

    Karl
    Last edited by karlito; 18 december 2005, 13:52.
    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

    Bezoek mijn foto's online

    Comment


    • #3
      Re: Fotograferen in Station Antwerpen.

      Hmmm, normaal gezien zijn ze zeker niet happig, maar je kan altijd eens geluk hebben, nietwaar?

      You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
      [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
      Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


      Comment


      • #4
        Re: Fotograferen in Station Antwerpen.

        Idd , zelf als treinspotter , ben je best toch wel dat je een beetje uitkijkt. Securail heeft het niet al te best op met treinspotters. Daarom worden wij vrij veel weggejaagd wanneer het hun niet aanstaat.

        Normaal gezien mag je foto's nemen in openbare en toegangkelijke plaatsen van de NMBS voor niet commercieele doeleinde.

        Maar een goede raad dat ik u meegeeft, druk de onderstaande citaat af en wanneer ze lastig komen doen kan je dat natuurlijk onder hun neus duwen. ( Als je niet met statief aan het fotografieren bent ). Maar spijtig genoeg , de treinspotters trekken meestal aan het kortste eind.



        Voor korte foto-, film- en geluidsopnames op het grondgebied van de NMBS,die bestemd zijn voor niet-commerciële particuliere doeleinden en die kunnen gerealiseerd worden zonder gebruik van hulpmiddelen (statief, extra belichting, ...) of zonder enige enscenering (figuranten, modellen, decor, ...) en betrokkenheid van reizigers en/of personeel en indien de opnamen gebeuren:
        • op plaatsen toegankelijk voor het publiek;
        • op plaatsen enkel toegankelijk voor de reizigers, indien de verantwoordelijken voor de opnamen in het bezit zijn van een geldig vervoerbewijs;
        • tijdens geleide bezoeken (georganiseerd of toegelaten door de NMBS);
        • op door de NMBS georganiseerde opendeurdagen;
        is er GEEN voorafgaande toelating vereist.

        Voor alle andere foto-, film- en geluidsopnames op het grondgebied van de NMBS is er een toelating vereist.
        De aanvraag moet, voor eenvoudige opnames, minstens drie werkdagen voor de datum van opname gebeuren, en bij voorkeur nog vroeger.

        Opnamen gemaakt onder de vermelde voorwaarden, zonder toelating, mogen op geen enkele manier publiek gebruikt worden (tentoonstelling, publicatie, ...).
        Indien u, na het maken van de opnamen, hiervan toch een publiek en/of commercieel gebruik wenst te maken, moet u een toelating vragen en bekomen en de eraan verbonden kosten betalen.

        Het grondgebied van de NMBS omvat alle terreinen die de NMBS ter beschikking staan, dit zijn de stations en werkplaatsen, onderdoorgangen, maar soms ook parkeerterreinen bij stations, ...

        Comment

        Working...
        X