Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sepia

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sepia

    In de zomer, als de jonge Sepia’s net uit hun eieren zijn gekomen, kan het een probleem zijn om een Sepiola van een jonge Sepia te onderscheiden. Een belangrijk verschil is de rand om de mantel van hun lichaam; bij de Sepia is dat een smalle ononderbroken rand rond het hele lichaam, terwijl de Sepiola twee duidelijke vinnen heeft aan beide zijde van het lichaam. Op foto nr 2 maakte deze sepia gebruik van ons licht teneinde het visje te gaan verslinden dat was afgekomen op de lichtbundel. Mijn persoonlijke voorkeur is nr 3. (Foto's komen uit het archief )








    Mvg,

    Tropcal
    Last edited by Tropcal; 17 december 2005, 18:19. Reden: Formaat >>> bestandsgrootte
    grt, TROPCAL
    www.tropcal.be

  • #2
    Re: Sepia

    gekke beestjes hoor, maar wel weer mooi, je zit zeker meer onder dan boven water???.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Sepia

      Goed in beeld gebracht, maar denk dat ge problemen gaat krijgen met de mod's
      www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

      Comment


      • #4
        Re: Sepia

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        gekke beestjes hoor, maar wel weer mooi, je zit zeker meer onder dan boven water???.
        grt,bouk.
        Scheelt niet veel, ... zeker de voorbije 2 jaar, gemiddeld 35 EU duiken/jaar waarvan per duik gemiddeld 30 foto's. Voor de niet EU duiken ligt dit gemiddelde iets lager, 20 duiken/jaar, waarvan gemiddeld 70 foto's en meer per duik. Van onze laatse clubduikreis (Bonaire) staan nog 1700 foto's op mijn HD die liggen wachten om eens door het poetsstation van de PS te geraken. Dus heel wat beeldmateriaal ... en als er dan 10 stuks bij zijn die redelijk goed zijn ben ik een tevreden mens. Ik hoop dat door men posts hier op de forums mss eens mensen gaan denken om ook dit genre fotografie te gaan beoefenen. Wij klein "Belgie land" hebben daar nood aan ten aanzien van onze EU bondsgenoten. En de talent is er al, zie hier op het forumlijsten, maar dat had je wellicht zelf al opgemerkt. Je hoeft geen topatleet te zijn om aan de duiksport te beginnen, gewoon een dosis gezond verstand. Op onderwatervideografie schoren wel hoge toppen, dit wordt spijtig, ik betreur, te weinig in het daglicht gezet. Men voornemens voor 2006 liggen alleszins anders, ik blijf wat meer op het droge. Alhoewel ... het kriebelt al, maar te koud hé. Bedankt alweer voor uw reactie.
        grt, TROPCAL
        www.tropcal.be

        Comment


        • #5
          Re: Sepia

          Oorspronkelijk geplaatst door Paul C
          Goed in beeld gebracht, maar denk dat ge problemen gaat krijgen met de mod's
          Ik vermoed dat dit ging over de bestandsgrootte van de foto's welke intussen is aangepast.
          Bedankt voor uw reactie.
          grt, TROPCAL
          www.tropcal.be

          Comment


          • #6
            Re: Sepia

            beeld 1 is mooi beeldvullen, maar iets teveel de gedraaid (tja, kweet zelf dat t heel ambetante jongens zijn om te fotograferen.

            Beeld 2 heb je de sepia in een goede hoek, maar helaas de verkeerde kant van het beest. Je ziet z'n 'gezicht' niet (oke oke, je moet je op één of andere manier uitdrukken hé)

            De derde foto is goed, maar je had hem beter iets lager genomen.

            Een combinatie van bveeld 1 en 3 zou dus prachtig zijn.

            Sorry als de kritiek wat to the point is, maar ik probeer je iets aan te leren.

            Dennis Vandermeersch
            nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
            http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

            Comment


            • #7
              Re: Sepia

              Oorspronkelijk geplaatst door dennis vandermeersch
              beeld 1 is mooi beeldvullen, maar iets teveel de gedraaid (tja, kweet zelf dat t heel ambetante jongens zijn om te fotograferen.

              Beeld 2 heb je de sepia in een goede hoek, maar helaas de verkeerde kant van het beest. Je ziet z'n 'gezicht' niet (oke oke, je moet je op één of andere manier uitdrukken hé)

              De derde foto is goed, maar je had hem beter iets lager genomen.

              Een combinatie van bveeld 1 en 3 zou dus prachtig zijn.

              Sorry als de kritiek wat to the point is, maar ik probeer je iets aan te leren.

              Dennis Vandermeersch

              Nee Dennis, alle kritiek is welkom, positief of negatief. Ik , we, elke belgiumdigital bezoeker zou in eerste gedachte hier moeten zijn om iets bij te leren. Uw kritiek was niet to te point, ik heb weeral iets bijgeleerd. Bij de laatste foto kon ik wel echt niet lager gaan omwille van ander koraal en dat beschadig ik liever niet voor een éénmalige prent. Andere fotografen en ikzelf uit ons clubverband zijn hierin strikt, een foto kan en mag met behoud en respect voor de onderwaterwereld. Dus ook iedere foto die we nemen heeft niet altijd de ideale karakteristiek die het zou moeten zijn. Je bent zelf duiker, dus je zal wel begrijpen wat ik hiermee bedoel. Bedankt voor uw reactie, het deed me plezier.
              grt, TROPCAL
              www.tropcal.be

              Comment

              Working...
              X