Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

    Wie wordt vanaf 1 januari 'fotograaf' zoals de nieuwe wetgeving voorziet?
    D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

    BD0323BE

  • #2
    Re: Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

    Ik blijf gewoon persluchtdrogers in elkaar zetten (ik ben koeltechnieker), zoals ik dat nu al 24 jaar doe .

    Fotografie blijft mijn hobby, dan kan ik doen wat ik zelf wil .
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

      Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
      Wie wordt vanaf 1 januari 'fotograaf' zoals de nieuwe wetgeving voorziet?

      Misschien domme vraag, maar wat staat er in de nieuwe wetgeving over 'de fotograaf' ?



      Bedankt!
      [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

      FotoBlog

      Comment


      • #4
        Re: Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

        vanaf 1 januari is de vestigingswet voor o.a. fotograaf afgeschaft. Dus is nu ook de beroepstitel van fotograaf vrij. Je moet jou kennis van fotografie niet meer bewijzen door een diploma.
        Ik doe reeds 16 jaar video in bijberoep, en mag nu uiteindelijk ook digitale stills aan mijn cliënten verkopen....Ik heb wel de wijziging moeten legitimeren via de kruispuntbank.

        Mijn vraag is vooral: zijn er 'amateurs' die via de nieuwe wetgeving nu ook 'legaal' hun diensten gaan aanbieden?
        D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

        BD0323BE

        Comment


        • #5
          Re: Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

          Tuurlijk ga ik dat doen, zo'n kans kan je niet laten liggen e.

          O ja, vanaf 1 januari ben ik ook nog molenaar, handelaar in inlandse granen, kleinhandelaar in vaste brandstoffen, handelaar in fourage en stro, horlogemaker-hersteller, kleinhandelaar in vloeibare brandstoffen en wasser.

          T'is maar dat g'et weet
          flickr

          Comment


          • #6
            Re: Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

            Eigenlijk vraag ik me af hoe de houdige fotowinkels - zoals bvb de spectorwinkels nog kunnen overleven. Je ziet er in elk geval om langs om minder. Deze nieuwe wetgeving zal hun geen goed doen.

            Comment


            • #7
              Re: Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

              Oorspronkelijk geplaatst door 2Compute
              Eigenlijk vraag ik me af hoe de houdige fotowinkels - zoals bvb de spectorwinkels nog kunnen overleven. Je ziet er in elk geval om langs om minder. Deze nieuwe wetgeving zal hun geen goed doen.
              Deze winkels, niet alleen Spector, hebben eigenlijk weinig met fotograaf zijn (pur sang) te maken. Het is trouwens al een aantal jaren zo dat de wijkfotograafwinkel verdwenen is, juist door Spector en zijn comsoorten. Om te overleven moest men immers GSM's en andere tijdtrends gaan verkopen aan de laagste prijs, daardoor hielden alleen de groepsaankoopwikels stand.
              Lees Spector, Top-camera, Camara....
              Ik ben zelf 12 jaar fotograaf in bijberoep geweest, reportage en reclame, de overstap naar fulltime is maar voor enkele opurtunisten weggelegd
              Deze week gaat mijn laatste huwelijksreportage de deur uit, en kan ik eindelijk voor mezelf gan fotograferen en afdrukken.

              Comment


              • #8
                Re: Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

                Juist. Men moet nu eenmaal meegaan met zijn tijd.

                Comment


                • #9
                  Re: Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

                  Had ik het vroeg genoeg geweten dan betaalde ik geen 1450 euro (en de rest..) voor de opleiding waar ik een diploma zal behalen, want theeft toch zijn nut niet meer..
                  klik

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

                    Oorspronkelijk geplaatst door peterson
                    Had ik het vroeg genoeg geweten dan betaalde ik geen 1450 euro (en de rest..) voor de opleiding waar ik een diploma zal behalen, want theeft toch zijn nut niet meer..
                    'k weet niet als dit geen nut heeft (dat ligt aan jou hé, ), maar ervaring heeft toch ook zijn belang... Ik loop reeds 40 jaar met een camera aan mijn handen vastgeplakt.....
                    D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                    BD0323BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

                      Als grafisch vormgever heb ik altijd wat fotografie in de marge gehad. Tot nu toe was het altijd een kwestie om dat 'omfloerst' te factureren binnen het kader van een ruimere opdracht. Ik ben blij dat ik dat vanaf 1/1/6 op een meer transparante manier zal kunnen doen en desnoods de foto's als afzonderlijke opdracht kan beschouwen.

                      Het verandert dus niks aan wat ik doe, het verandert alleen wat aan de manier waarop ik de opdracht verkoop en factureer.
                      Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

                        Oorspronkelijk geplaatst door martinvideo
                        'k weet niet als dit geen nut heeft (dat ligt aan jou hé, ), maar ervaring heeft toch ook zijn belang... Ik loop reeds 40 jaar met een camera aan mijn handen vastgeplakt.....
                        Daar heef ik je geen ongelijk in..
                        Al bij al wordt het hard werken om er te komen, veel zullen dit onderschatten!
                        klik

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beroepsfotograaf vanaf 1/1/06

                          Oorspronkelijk geplaatst door peterson
                          Daar heef ik je geen ongelijk in..
                          Al bij al wordt het hard werken om er te komen, veel zullen dit onderschatten!
                          ...dit is in ieder zelfstandig beroep zo, ook die waar totnogtoe géén bescherming voor was....
                          D2X /D70 /Sigma 15-30 3.5-4.6 /Nikkor 18-70 DX /Nikkor 70-200 2.8 VR /Nikkor 70-300ED /Sigma 180 macro/ Tamron 28-200 macro /SB 800 /SB600/Nikon Capture

                          BD0323BE

                          Comment

                          Working...
                          X