Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

    Koopcentrum Waasland kleedt zijn wandelgangen aan met gepaste decors, nu uiteraard in de Kerstsfeer. En het moet gezegd er zijn prachtige stukken bij.
    Vandaag tijdens de inkopen dus toestel eens bovengehaald. Twee foto's ver ben ik gekomen. Komt me een allaardigste dame in mantelpak vragen naar mijn toelating om foto's te nemen. Ik val dus compleet uit de lucht : blijkt dat niet toegelaten te zijn met "professionele aparatuur". Pas nadat ik de dame ervan kunnen overtuigen heb dat het mij enkel ging om een paar sfeerbeelden voor eigen gebruik, zonder commerciële bedoelingen, en mits me te beperken tot een paar decors met haar in de buurt mocht ik nog even verder doen. Waarbij dan hier dank aan de lieve dame, die me wist te vertellen het verderop toch maar niet meer te proberen omdat de security daar zenuwachtig van werd (en die liepen niet in mantelpak en zagen er eigenlijk ook niet zo lief uit ).
    Dus : voor foto's in het Koopcentrum Waasland : toelating vragen (of een compactje meedoen ).
    fotosite

  • #2
    Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

    Euh, heb je haar niet naar de regelgeving gevraagd ? Ik durf wedden dat ze zegt dat er geen is, maar een mondelinge afspraak, dewelke er dan geen is
    Ben dat eens tegen gekomen in de City-2 te Brussel, wanneer een pippo van Security het me zeer ambetant maakte. Bleek helemaal niets van aan.
    Normaal moet dat openbaar opgehangen worden indien dat niet mag en voor zover ik me kan herinneren heb ik er dat nog niet gezien. Heb daar ook al rondgelopen met mijn 12 kg aan materiaal
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

      Niet zo abnormaal in winkelcentra. Ik was dit jaar in Lissabon en in het winkelcentrum van de vroegere wereldtentoonstelling had ik mijn camera nog maar half aangezet of daar stond al zo'n uniform om mij te stoppen.

      Dat onderscheid tussen een "compact" en een "professioneel toestel" is natuurlijk ronduit belachelijk, maar komt maar al te vaak voor.

      seppuku.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

        Oorspronkelijk geplaatst door elsan
        Koopcentrum Waasland kleedt zijn wandelgangen aan met gepaste decors, nu uiteraard in de Kerstsfeer. En het moet gezegd er zijn prachtige stukken bij.
        Vandaag tijdens de inkopen dus toestel eens bovengehaald. Twee foto's ver ben ik gekomen. Komt me een allaardigste dame in mantelpak vragen naar mijn toelating om foto's te nemen. Ik val dus compleet uit de lucht : blijkt dat niet toegelaten te zijn met "professionele aparatuur". Pas nadat ik de dame ervan kunnen overtuigen heb dat het mij enkel ging om een paar sfeerbeelden voor eigen gebruik, zonder commerciële bedoelingen, en mits me te beperken tot een paar decors met haar in de buurt mocht ik nog even verder doen. Waarbij dan hier dank aan de lieve dame, die me wist te vertellen het verderop toch maar niet meer te proberen omdat de security daar zenuwachtig van werd (en die liepen niet in mantelpak en zagen er eigenlijk ook niet zo lief uit ).
        Dus : voor foto's in het Koopcentrum Waasland : toelating vragen (of een compactje meedoen ).
        Die blonde in het Waasland shopping center heeft mij al vriendelijk gevraagd geen foto's te nemen ;-) Ik heb uiteraard niet tegengesproken. Maar of het nu echt niet mag?

        Comment


        • #5
          Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

          ik werk in het shopping center en zal het vanavond eens vragen
          [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

          Comment


          • #6
            Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

            In Maasmechelen Village is het uberhaubt verboden om te fotograferen, zelft met een compactje,

            Ben daar vorige zomer door de security op een vriendelijke manier op gewezen.
            't schijnt dat er daar al wat personen komen shoppen die op hun privacy gesteld zijn

            Greetz
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

              Oorspronkelijk geplaatst door seppuku
              Niet zo abnormaal in winkelcentra. Ik was dit jaar in Lissabon en in het winkelcentrum van de vroegere wereldtentoonstelling had ik mijn camera nog maar half aangezet of daar stond al zo'n uniform om mij te stoppen.
              Zou dat misschien iets met "uitstraling" te maken kunnen hebben want ik heb daar twee jaar geleden uren lopen fotograferen zonder problemen.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

              Comment


              • #8
                Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

                Oorspronkelijk geplaatst door jan.brouwers
                Zou dat misschien iets met "uitstraling" te maken kunnen hebben want ik heb daar twee jaar geleden uren lopen fotograferen zonder problemen.
                't Zal dat zijn. Die moeten gedacht hebben: iemand die zo zot is om uren aan een stuk in een beetje shopping center te fotograferen, die zal wel niet veel kwaad kunnen...

                seppuku.

                Comment


                • #9
                  Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

                  Oorspronkelijk geplaatst door purlut
                  Normaal moet dat openbaar opgehangen worden indien dat niet mag en voor zover ik me kan herinneren heb ik er dat nog niet gezien. Heb daar ook al rondgelopen met mijn 12 kg aan materiaal

                  [Nikon D700][20mm f1.8][50mm f1.8][24-120mm vr][18-55mm][70-300mm][SB-600]

                  FotoBlog

                  Comment


                  • #10
                    Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

                    Als je nog eens door die blonde dame wordt aangesproken, vraag haar dan eens naar hun toelating om iedereen via de bewakingscamera's op video vast te leggen. (is ook een inbreuk op jouw privacy)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

                      Oorspronkelijk geplaatst door notex
                      Als je nog eens door die blonde dame wordt aangesproken, vraag haar dan eens naar hun toelating om iedereen via de bewakingscamera's op video vast te leggen. (is ook een inbreuk op jouw privacy)

                      Comment


                      • #12
                        Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

                        Inmiddels escaleerde het daar al een beetje.
                        Nu hangt er plots wel een verbod

                        Comment


                        • #13
                          Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

                          Oorspronkelijk geplaatst door flitser Bekijk bericht
                          Inmiddels escaleerde het daar al een beetje.
                          Nu hangt er plots wel een verbod

                          http://www.hulpdienstenforum-vlaande...ad.php?t=38197
                          Je moet ingelogd zijn om die pagina te kunnen bekijken...
                          Voeten hoeven de grond niet te raken voor wie in gedachten stapt.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

                            Ik denk dat niet iedereen dit onderwerp kan openen. Dit is wat er gebeurde:
                            "Donderdag omstreeks 12.30 uur was ik zoals zoveel keren even in het Waasland Shopping Center van Sint-Niklaas. (lekkere créme daar)
                            Toen ik ter hoogte van H&M was zag ik dat de brandweer van Sint-Niklaas daar aan een werkje bezig was.
                            Er bleek dat er glasplaten boven de wandelgallerij gevaarlijk loshingen, en dienden verwijderd te worden.
                            Ik ben natuurlijk direct naar mijn auto gegaan om mijn fototoestel.
                            Ik nam een paar foto's van het gebeuren toen ik door iemand die zich voorstelde als zijnde "van het management" op hardhandige manier erop gewezen werd dat fotograferen in het Waasland Shopping Center verboden was.
                            Schade aan mijn fototoestel kon de aanwezige politie niet vaststellen omdat ze het niet gezien hadden (hun eigen woorden)
                            De reden van het fotografeerverbod dat de persoon van het management aanhaalde was gewoon,
                            "het is hier privé terrein, en als je wil fotograferen moet je dat op voorhand aanvragen aan het management".
                            Precies of men weet ook op voorhand wanneer er "echte" of "bijna" ongevallen gaan gebeuren.
                            Ik had geen enkel idee dat men daar niet mocht fotograferen.
                            De persoon die me erop wees zei ook dat het aan alle ingangen hangt, wel, ik heb ze allemaal gaan afzoeken, nergens vind ik een fotografeerverbod.
                            Nu hangt er daarover niets.
                            Alleen:
                            -verboden voor balspelen
                            -verboden te roken
                            -verboden voor honden
                            -verboden voor skaten en rolschaatsen.

                            Management Waasland Shopping Center, hang er effectief een fotografeerverbod zodat iedereen het weet en kan lezen.
                            Of is dat ook slecht voor het imago?"

                            en

                            "Voorlopig wordt het even behelpen dus want er werkt niets meer zoals het moet.
                            Camera, lens + flits zijn om zeep"
                            Een groentje met een Canon 400D + glas & een Canon PS S3 IS ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Foto's nemen in Koopcentrum Waasland

                              Oorspronkelijk geplaatst door K_immy Bekijk bericht
                              Schade aan mijn fototoestel kon de aanwezige politie niet vaststellen omdat ze het niet gezien hadden (hun eigen woorden)
                              Wat niet wil zeggen dat ze als jij klacht neerlegt, ze er PV van het voorval moeten maken. Als jij echt niet kon weten dat je daar niet mag fotograferen en niet eerst een vriendelijke aanmaning gekregen hebt, dan denk ik dat je stevig in je schoenen staat.
                              Vriendelijke groeten,Raf

                              www.rafvandenbogaert.be

                              Comment

                              Working...
                              X