Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lisa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lisa



    http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

  • #2
    Re: Lisa

    geen klop, geen bloed maar een wondermooi portret ( nr 1 )

    Comment


    • #3
      Re: Lisa

      Ik ga voor de eerste maar had wel graag de nis iets meer naar links gezien.
      Mooie intrigerende blik.
      http://www.torekefoto.be

      Comment


      • #4
        Re: Lisa

        Die eerste, daar blijf je naar kijken

        Comment


        • #5
          Re: Lisa

          Mooi

          Comment


          • #6
            Re: Lisa

            Mooi, verblindend
            Canon 10D(BG-ED3) - Nikon3100 - Canon 50 1,8II - Canon 70-200 F4LUSM - Sigma 15-30 - Sigma 50-500 -Tamron 28-75 (2,8XR-DI) - Manfrotto - Kingston - Sandisk - Kenko

            Comment


            • #7
              Re: Lisa

              Schoon belichting en kleurkes. Nice! Hoe heb je die zo gekregen?
              www.nifin.be

              Comment


              • #8
                Re: Lisa

                TOPPIE

                super mooi !!
                mvg
                gabriella
                Canon 300D en 350D
                canon 24-85 mm. f/3.5-4.5 usm
                canon 20-35 usm

                Comment


                • #9
                  Re: Lisa

                  Ik ben er zeker van dat jij wel weet hoe men een verlichting moet opzetten.
                  Ik bekijk steeds met aandacht je portretten omdat ze niet eentonig in het zelfde stramien blijven, zoals bij vele andere fotografen, maar gedurfd zijn en wat meer is, altijd aangepast aan het model.
                  Maar hier ben ik een beetje teleurgesteld: ik heb de indruk dat de verlichting nogal vlak is. Ik kan aannemen dat je het model zeer zachtaardig met een lief snoetje wil laten overkomen en daarom probeert om harde contrasten te vermijden. De foto wordt er echter wel vlak twee-dimensionaal mee, in tegenstelling tot de geaccentueerde dieptewerking die ik in andere van je portretten wel regelmatig terugvind. Opgelet dit is geen verwijt maar gewoon een persoonlijke impressie.
                  Foto nr1 straalt tederheid uit, maar probeert angstvallig ieder detail te beschermen onder een brede frontale (bijna medische scialitische) verlichting.
                  Vind helderheid wat aan de hoge kant.(zie voorarm)
                  Foto nr2 is al wat kontrastrijker maar de armen en een gedeelte van het gezicht zijn er net over.

                  Al bij al valt dit wel mee maar je kan beslist veel beter. Dat heb je al bewezen in vorige postings en op je website.

                  Henri
                  lidnummer: BD0435BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lisa

                    Wel ik val voor de tweede
                    Héél apparte benadering
                    mvg,
                    Ludo V.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lisa

                      Ik ga voor de 1 foto. Bijna de mona lisa. Glimlacht ze nu wel of niet?

                      De ene keer zou ik zeggen van wel , de andere keer van niet.

                      Nis (NOD) en voorarm (kodachrome) hadden iets beter gekund maar toch een foto die ik al een paar keer terug heb bekeken.

                      Mooi
                      Groetjes
                      ----JO

                      Comment


                      • #12
                        Re: Lisa

                        vind ze mooi, op de arm na dan.
                        grt,bouk.
                        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                        Comment


                        • #13
                          Re: Lisa

                          Oorspronkelijk geplaatst door NOD
                          Ik ga voor de eerste maar had wel graag de nis iets meer naar links gezien.
                          Ik denk niet dat het er mooier op wordt, dan heeft de foto niet zo'n bijzondere compositie als dat het nu het geval is, en staat ze weer centraal.
                          Voor mij houden zo.. toppie
                          Mvg, drh

                          "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

                          Comment


                          • #14
                            Re: Lisa

                            @**********: Het kunnen niet altijd sportfoto's zijn he'

                            @NOD: Gaan we zeker nog eens proberen, de nix los van het model

                            @beauceron: Pas op, kan slecht zijn voor je ogen, te lang naar het beeldscherm turen

                            @Spotterke25, yvannovich & gabriella: tnx

                            @nifin: De kleur van de foto is niet origineel. Heb net de Exif terug gekeken en gezien dat er geflitst is. Flisten is zowieso al iets dat ik zelden doe, maar de foto is van nature aan de donkere kant door de indirecte flits. Vervolgens met PS de foto omgezet naar sepia, lichter gemaakt en het origineel er voor zo'n 50% overheen geplakt!! Zo ongeveer zal het gegaan zijn om dit resultaat te krijgen

                            @kodachrome: Ik dacht al dat ze uitgestorven waren, de opbouwende reacties Maar dankzij Kodachrome die tijd heeft gestoken in zijn reactie en het bij het rechte eind heeft. Deze foto is anders dan dat je van mij gewend bent om de volgende redenen...
                            A: nieuw model (en druk tijdschema die dag)
                            B: nieuwe locatie uitproberen (waar de foto genomen is was het echt bere koud, in een soort kelder waar ook nog eens in de winter de ramen open stonden) De rest van de locatie was ook mooi, maar vond de kelder fototechnisch het meest sprekend. Maar door de kou was het snel zitten, foto's maken en weer naar boven de warmte in
                            C: Jaja, na 2 jaar met de 10D gewerkt te hebben heeft hij de geest gegeven en heb ik een Canon 20D aangeschaft. Dit zijn mijn eerste modellenfoto's met de nieuwe camera!!
                            D: Het gootste nadeel, ik ben gewend om met daglicht te werken of bv met een daglicht lamp. In dit geval heb ik eens geexperimenteerd met de flits. Iets waar ik zowieso al niet overweg kan, daardoor waarschijnlijk ook een ander resultaat dan dat je van mij zou verwachten!!
                            E: Zoals zo vaak deze dag had ik veel eerste en nieuwe keertjes, daaronder ook een visagiste in opleiding waarmee ik deze keer voor het eerst samen werkte. Daarom de foto lichter gemaakt vanaf het origineel om de make-up beter tot z'n recht te laten komen.

                            Volgende keer zal ik meer tijd nemen om ook de puntjes op de 'i' te zetten
                            ps, iets wat mij overigens het meeste stoorde aan de foto, waren haar haren op d'r armen!!!

                            @jo99841: Volgende keer zal ik d'r kietelen, zeker weten dat ze dan zal lachen

                            @bouk: tnx

                            @drh: Vind ik ook een goed punt, maar de volgende keer doe ik overloop en los
                            http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Lisa

                              Ik dacht toch ook dat de nis iets meer naar links niet slecht zou zijn. Hier ene pogingkje om een idee te geven.



                              Van de tweede foto weet ik niet of die groenzweem me aanstaat of niet. Het draagt natuurlijk wel bij tot de indruk die de foto geeft, maar zonder vind ik de foto zeker zo goed.
                              Beauty need only be a whisper
                              Camera's: Canon 5D Lenzen: EF 17-40mm F 4.0 L USM, EF 24-105mm F 4.0 L IS USM, EF 50mm F1.8 II, EF 90-300mm F 4,5-5,6 DC - Flitsers: Sigma EF-530 DG ST

                              Comment

                              Working...
                              X