Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Foto's in woestijn - welke instellingen voor DSRL ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Foto's in woestijn - welke instellingen voor DSRL ?

    Hallo,

    binnen drie weken vertrek ik met m'n Minolta 5D op fietsreis in de marrokaanse subsahara, dwz kale en droge (licht) heuvelachtige landschappen, voornamelijk steenwoestijn met hier en daar een palmboompje en af en toe een kleine oase. Ik verwacht er niet noodzakelijk altijd zon, het kan er evengoed bewolkt zijn.

    Omdat ik m'n digitale reflex nog maar enkele weken heb en nog niet echt heb kunnen experimenteren (zeker niet in dat soort lichtomstandigheden), vraag ik raad aan jullie. Alle tips of ervaringen over fotografie in dit soort landschappen/klimaat zijn welkom, zeker wat betreft:
    - white balance
    - correcties
    - kleurenmodi
    - en andere

    Groeten,
    Freek
    Fotograaf uit winterslaap ;-)
    7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

  • #2
    Re: Foto's in woestijn - welke instellingen voor DSRL ?

    De enige tips die ik kan meegeven is een polarisatiefilter. zou er hem niet afdoen tijdens uw reis. Niet enkel en alleen voor de mooie lucht maar ook ter bescherming van uw lens ( zand ).

    Goeie plastiekzak om uw toestel te beschermen tegen zand.
    En niet te veel van lenzen verwisselen tijdens een zandstorm
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Foto's in woestijn - welke instellingen voor DSRL ?

      Vroeg opstaan! Overdag is er wel wat te zien in de woestijn, maar de echte kleurenpracht van een woestijn komt maar goed tot uiting tijdens de (korte) zonsopgang en -ondergang. Verwissel je lens niet, zelfs als er geen wind staat, het zand kruipt overal in. Zelfs in de subsahara ga je nog heel veel zand hebben. En bovenal, amuseer je, het is een prachtige regio met veel te zien en erg vriendelijke mensen.

      Comment


      • #4
        Re: Foto's in woestijn - welke instellingen voor DSRL ?

        Alvast bedankt voor deze tips. Lenzen wisselen zal wel moeten. Ik ga er met een 19-35mm en een 500mm naar toe.

        Niemand tips over correcties van White Balance en dergelijke meer?

        Freek
        Fotograaf uit winterslaap ;-)
        7DII, Canon EF 400/5.6, Zeiss ZE 35/f2, Canon EF 85/f1.8 en Canon EF 135/f2

        Comment

        Working...
        X