Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

eigen jaarkalender

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • eigen jaarkalender

    Folks,

    ik ben volop bezig om met de templates die ik gevonden heb op deze site een kalender te maken voor 2006.
    Ik zou die echter graag laten afdrukken zodat het nog heel goed doenbaar is om met een gewone balpen tekst te schrijven naast de nummers van de dagen. Maw, is fotopapier hiervoor nog wel geschikt? Digitaal laten afmaken bij een van de gekende afdrukcentrales of zelf printen?

    Volgend vraagje hierbij nog: het is de bedoeling dat de kalender bijeen gebonden wordt met een soort ringen, waarbij dan ook nog in het midden een 'uitstulping' zit om die aan een haakje omhoog te kunnen hangen. Iemand enig idee waar ik dit kan vinden?

    Het zou er ongeveer zo uit moeten zien:

    Alvast bedankt.
    Dave
    Last edited by davege; 15 december 2005, 07:20.

  • #2
    Re: eigen jaarkalender

    Ben hier ook reeds geruime tijd naar op zoek!
    MDB-VL
    Canon 350D - EF 28/80 - EF 75/300

    Comment


    • #3
      Re: eigen jaarkalender

      Ik had ondertussen (via de Gouden Gids) al een mailtje gestuurd naar een copycenter dat ook digitale aangeleverde bestanden rechtstreeks kan afdrukken.

      Wij kunnen dit volledig volgens de gevraagde methode afwerken.
      op 200g satiné zou dit ongeveer 113 euro worden.
      Aan te leveren in tiff of pdf
      Gevraagde methode was als volgt: afdrukken op A4-formaat, op stevig (glanzend) papier, maar het moet wel mogelijk blijven om er met een gewone balpen op te schrijven. Bijeengebonden zoals hierboven al vermeld.
      Bestanden worden digitaal aangeleverd (in PS CS2 gemaakt), resolutie van 300 dpi elks.
      Prijs is gemaakt voor 8 exemplaren van elks 12 pagina's recto bedrukt.

      Iemand een idee of dit veel is? Komt neer op een dikke 14 euro per kalender.

      Heb nog naar een andere firma gemaild, en hoop daar ook snel antwoord op te krijgen.

      Comment


      • #4
        Re: eigen jaarkalender

        Bij vb. photobox.ie kan je ook kalenders laten maken met je eigen foto's.
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

        Comment


        • #5
          Re: eigen jaarkalender

          En zo zijn er nog...

          Ik heb echter die programmaatjes eens bekijken bij een aantal verschillende, en ik moet zeggen dat de layout niet echt naar mijn zin is. Voordeel van het volledig zelf te doen, is dat je kan kiezen hoe groot alles is, je kan met een achtergrond (soort watermerk) werken... Kortom: meer vrijheid maar ook meer werk
          Ze zijn nog duurder ook (22 euro per stuk bij photobox.ie).

          Comment


          • #6
            Re: eigen jaarkalender

            Een vraagje:

            Ik wil ook iets dergelijks maken. Ook op A4 formaat, maar mijn probleem is nu: hoe wordt dat dan afgedrukt? Kwestie van vervorming of croppen door marges?

            Neem je dan best zelf een stukje marge? Zo ja hoeveel? Of helpt dat niet?
            Of maak je best je document rondom een stukje kleiner?
            Of nemen ze iets groter papier dat je nog moet snijden?

            En is A4 wel een goeie optie of toch beter 20x30 nemen?

            Comment


            • #7
              Re: eigen jaarkalender

              Hoe ze dat afdrukken zal natuurlijk een beetje van de drukker afhangen.
              Ik maak mijn tiff-bestanden die ik ga aanleveren net iets kleiner dan een A4 omdat ze die op A4 afdrukken daar.
              Ze moeten die dan maar onderaan op de A4 plaatsen zodat er bovenaan genoeg wit-ruimte is om de ringen te plaatsen.
              Informeer best bij de firma die voor de afdrukken zorgt zou ik zeggen.

              Comment


              • #8
                Re: eigen jaarkalender

                Het "echte" werk gebeurt steeds op oversized papier dat nadien onder de snijmachine gaat zodat je geen marges meer hebt. Of een copy/printcenter ook zo werkt hang van zijn toestellen af natuurlijk.

                Telefoontje zal opheldering bieden.
                Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                BE-Wommelgem
                .: 20D & D700 :.

                Comment

                Working...
                X