Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

ibook 12" voor fotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • ibook 12" voor fotografie

    hallo ik werk nu met een oude computer met windows en ik zou graag overstappen naar mac.. dus zou ik als nieuwe computer een ibook willen, maar kan je met de kleinste ibook 12" met 1gb geheugen ook fotos bewerken in raw etc. ik heb over de kleinste ibook nog niet veel gehoord en als student kan ik de powerbook niet betalen.

    grtz

  • #2
    Re: ibook 12" voor fotografie

    Ik heb zelf dergelijk iBookje naast mijn vaste mac, en je zult met Photoshop en de aangepaste plugin kunnen werken, maar het scherm is wel erg klein om aan fotobewerking te doen. Die iBook zal in geen geval kunnen werken met het nieuwe fotoprogramma Aperture. Voor de rest is het ideaal om mee te nemen en direkt je foto's kunnen bekijken en bewaren.

    Comment


    • #3
      Re: ibook 12" voor fotografie

      Beste Jan,

      Begin januari houdt Steve Jobs (baas van Apple) een toespraak (keynote); verwacht wordt dat daar nieuwe iBooks zullen geïntroduceerd worden. Ik zou je durven aanraden om nog enkele weken geduld te oefenen, want het zou zonde zijn als je nu een iBook koopt en volgende maand is er een nieuwe. Tenzij je het dringend nodig hebt uiteraard.

      Nadeel : kleiner scherm maar is te doen.

      Succes met de beslissing!
      www.corradomac.be

      Comment


      • #4
        Re: ibook 12" voor fotografie

        werkt perfect qua snelheid... en als ik meer ruimte nodig heb hang ik er een 2e monitor aan

        (heb je wel eerst dit nodig http://www.rutemoeller.com/mp/ibook/ibook_e.html )
        http://www.razziphoto.com/

        Comment


        • #5
          Re: ibook 12" voor fotografie

          [QUOTE=razzi]werkt perfect qua snelheid... en als ik meer ruimte nodig heb hang ik er een 2e monitor aan
          QUOTE]
          bedankt ik was zoieso al van plan om te wachten op de nieuwe ibooks omdat die batterij denk ik veel beter is en een 2e monitor ook, het kleine scherm van de laptop zelf vind ik zelfs handig als ik op reis ga, het enige waar ik aan twijfelde was de snelheid
          bedankt iedereen, ik ga hem zoieso bestellen na nieuwjaar

          Comment


          • #6
            Re: ibook 12" voor fotografie

            maar 32 mb vga geheugen is dat wel voldoende? tegenwoordig draaien laptops (geen mac's) toch 128mb?
            Fotografie betekent 'schrijven met licht' Xposed
            Fujifilm X-Pro1 - Fujinon 35mm F/1.4 - Compact drive PD70X - Manfrotto 475B, 808RC4 en statieftas M100P - Ona Brixton field tan .

            Comment


            • #7
              Re: ibook 12" voor fotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Xentro
              maar 32 mb vga geheugen is dat wel voldoende? tegenwoordig draaien laptops (geen mac's) toch 128mb?
              ik ken niets van vga geheugen? zou dit probleem kunnen zijn?

              Comment


              • #8
                Re: ibook 12" voor fotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door janDX
                ik ken niets van vga geheugen? zou dit probleem kunnen zijn?
                Neen niet om foto's te bewerken. Wel om bv te gamen of dvd's te kijken, maar voral om te gamen.
                Het betreft hier immers het videogeheugen.

                Comment

                Working...
                X