Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Hoe te beginnen aan studiofotografie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Hoe te beginnen aan studiofotografie?

    Hallo! Sedert ik hier verslaafd ben aan dit fantastische forum, ben ik mij meer gaan verdiepen in de studiofotografie.
    Heb hier al één en ander geleerd, en ook uitgetest. Maar dat is niet voldoende, en wil mij er echt op toeleggen om de technieken en de belichtingen onder de knie te krijgen. Een collega heeft me vorige week zijn flitsers en lamp uitgeleend. Maar nu is natuurlijk mijn vraag aan jullie of iemand een site/boek kent die me echt de technieken leert hoe ik er aan begin? Want dat is nu voor mij de voornaamste stap. Ik zou graag kunnen zien hoe de opstellingen worden gedaan, wat je allemaal nodig hebt om eraan te beginnen, enz... Dus van nul af aan eigenlijk.
    Alvast van harte bedankt! Groetjes
    Nikon D70, F70, F801 --- Nikkor 50 mm f1.8 --- Nikkor 18-70mm DX f3.5 --- Nikkor 35-70mm f3.3 --- Sigma 28-200mm f3.5 --- Tamron 28-300mm f3.5 --- Nikon Speedlight SB20

  • #2
    Re: Hoe te beginnen aan studiofotografie?

    Ojee, cross-posting in dit forum. Zaten we nu net op te wachten dat dat hier ook eens van de grond kwam.

    Comment


    • #3
      Re: Hoe te beginnen aan studiofotografie?

      Ojee, wat wordt daarmee bedoeld? Heb ik iets verkeerds gedaan/gezegd?
      Nikon D70, F70, F801 --- Nikkor 50 mm f1.8 --- Nikkor 18-70mm DX f3.5 --- Nikkor 35-70mm f3.3 --- Sigma 28-200mm f3.5 --- Tamron 28-300mm f3.5 --- Nikon Speedlight SB20

      Comment


      • #4
        Re: Hoe te beginnen aan studiofotografie?

        Oorspronkelijk geplaatst door She-m@il
        Heb ik iets verkeerds gedaan/gezegd?
        Yep

        Je maakt eenzelfde topic aan in meerdere subforums. Dat noemen we crossposting , en dat is niet toegestaan

        Ik heb inmiddels je andere topic verwijderd
        Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
        Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

        Comment


        • #5
          Re: Hoe te beginnen aan studiofotografie?

          Heeft hier niemand tips voor mij?
          Nikon D70, F70, F801 --- Nikkor 50 mm f1.8 --- Nikkor 18-70mm DX f3.5 --- Nikkor 35-70mm f3.3 --- Sigma 28-200mm f3.5 --- Tamron 28-300mm f3.5 --- Nikon Speedlight SB20

          Comment


          • #6
            Re: Hoe te beginnen aan studiofotografie?

            Oorspronkelijk geplaatst door She-m@il
            Heeft hier niemand tips voor mij?
            zorg voor een grote ruimte en redelijk wat budget .. of beter, maak je lid van een fotoclub met een studio .. dan organiseren ze mogelijks vaak een workshop studiofotografie zodat je niet dadelijk alles moet kopen, en je direct ook les kan krijgen van iemand met meer ervaring

            Comment


            • #7
              Re: Hoe te beginnen aan studiofotografie?

              Ongeveer vanaf half januari start ik een aantal workshops over studiofotografie, verschillende takken en onderdelen.

              Als je op heel korte termijn iets zoekt kan ik je niet direct verder helpen, maar informeer gerust half januari eens,

              Erik

              Comment


              • #8
                Re: Hoe te beginnen aan studiofotografie?

                Oorspronkelijk geplaatst door Erik Mansvelders
                Ongeveer vanaf half januari start ik een aantal workshops over studiofotografie, verschillende takken en onderdelen.

                Als je op heel korte termijn iets zoekt kan ik je niet direct verder helpen, maar informeer gerust half januari eens,

                Erik
                Workshops??? Hmmmm, vertel, vertel.... ook info over studio fotografie ? Ofwel, wat gaat er behandeld worden?
                http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                Comment


                • #9
                  Re: Hoe te beginnen aan studiofotografie?

                  Idd interessant !
                  Bedoel je online interactieve workshops Erik ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Erik Mansvelders
                  Ongeveer vanaf half januari start ik een aantal workshops over studiofotografie, verschillende takken en onderdelen.

                  Als je op heel korte termijn iets zoekt kan ik je niet direct verder helpen, maar informeer gerust half januari eens,

                  Erik
                  D300 D70 - SB800 SB600 - 12-24/4 17-35/2.8 28-70/2.8 50/1.8 105/2.8 70-200/2.8

                  Comment


                  • #10
                    Re: Hoe te beginnen aan studiofotografie?

                    Hallo Erik
                    Klap eens uit de schoolbanken zeker interesse in studiofotografie
                    D300, D700, 17-35/2,8 AFS, - 28-70/2,8 AFS, - 70-200/2,8 AFS, - 50/1,4 AFS, - 2 X SB 800, - TC17EII- 1.7 - AF Micro 200mm F4.0 - AF 20mm F2.8
                    www.langenacker.nl

                    Comment


                    • #11
                      Re: Hoe te beginnen aan studiofotografie?

                      Als we dan toch reclame maken wil ik wel even meedoen

                      Juist vandaag wordt onze grootste cursusruimte helemaal verbouwd. Een gedeelte wordt afgescheiden om plaats te maken voor een bescheiden studio van 91 vierkante meter. Daarin ga ik vanaf half januari (toeval, echt waar) workshops en fotografiecursussen verzorgen. Ik krijg daar de beschikking over vier Visatec flitsers met tal van extra's, een tweetal achtergrondinstallaties en twee professionele opnametafels. Daarnaast hebben we ook allerlei spullen staan voor beeldbewerking, kleurbeheer en het op graat formaat afdrukken van foto's. Wat mij betreft is het een waar luilekkerland

                      Het enige nadeel is de prijs: een workshop kost 1000 euro per dag voor een of twee deelnemers en de cursussen kosten 320 euro per persoon per dag. Ik begrijp dat die prijzen vaak niet haalbaar zijn voor wie de fotografie slechts als hobby bedrijft. Maar ik heb me al voorgenomen om voor de leden van Fotokring Meer Licht (de oudste fotoclub van Nederland - 112 jaar oud als ik me niet vergis) een gratis bijeenkomst te organiseren. Dus heel misschien wil ik dat ook wel eens doen voor de leden van BD.

                      Groeten, Miriam

                      Comment


                      • #12
                        Re: Hoe te beginnen aan studiofotografie?

                        Moh Miriam,

                        Je kunt erover discussiëren of het info geven of reclame maken is. Ik neig toch voorzichtig naar het eerste. Als ik reclame had willen maken, had ik wel direct een link naar de site aangegeven, en een opsomming van de merken en spullen in ons luilekkerland

                        Comment


                        • #13
                          Re: Hoe te beginnen aan studiofotografie?

                          Hallo Erik,

                          Ik ben het helemaal met je eens. Vandaar de knipoog achter de eerste regel van mijn vorige bericht. Hier zijn twee soorten fotografen actief: zij die er alleen geld aan uitgeven en zij die er ook nog geld mee verdienen. Voor reclame heb ik BD niet nodig maar het is vast en zeker interessant voor andere leden om te horen hoe sommige andere leden professioneel in de fotografie werkzaam zijn. Juist omdat niet iedereen geld verdient met fotograferen wil ik nog wel eens gratis 'optreden'.

                          Groeten, Miriam

                          Comment

                          Working...
                          X