Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Voorstel

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Voorstel

    Waarom moet het bieden dikwijls via PM en e-mail verlopen ???

    En dan soms ook nog op het forum, met alle gevolgen vandien: boze kopers, verkopers en discussies over wie het eerst geboden heeft enz...

    Op verschillende computerfora zoals Tones, Loveno enz... is het een regel dat je uitsluitend op het forum mag bieden.

    Je moet een duidelijk omschrijving geven + een minimumprijs en een meeneemprijs.

    Dat is toch een uitstekende regel: glashelder en iedereen gelijk voor de wet.


    Als ik iets verkoop kan ik nu wel zeggen X of Y heeft meer geboden, maar wie kan dat controleren ??? Ondertussen drijf ik wel lekker de prijs op met niet-bestaande kopers....

    Ik wil hier zeker naar niemand een beschuldigend vinger uitsteken, maar ik pleit voor iets meer transparantie in de koopjeshoek.

    Indien dit niet gelocked zou worden ( en waarom ??? ) zou ik hier graag een de mening van andere forumleden lezen. Liefst zoveel mogelijk meningen, zowel positieve reacties als negatieve, want hoe meer reacties des te representatiever de mening.

    Ik heb gezegd.
    ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
    Si non, on devient bonbon
    Et les gens nous mangent !"

  • #2
    Re: Voorstel

    zeker moeillelijk om te regelen...

    De verkoper kan ook een koper buiten dit forum vinden en moet niet speciaal voor de hoogste bod kiezen.
    Een vriend kan mischien een prioriteit krijgen...
    Vertrouw in de koper zal ook mee spelen. (kan die uiteindelijk de zaak niet afronden heb je dan wat rijd verloren)

    Volgens mij moeten moet dit gewoon blijven een plaats waar je kan laten weten wat je te bieden heb.

    groeten

    edwin

    Comment


    • #3
      Re: Voorstel

      100% akkoord!
      Voordelen:
      - uitsluiten van 'bedrog'
      - iedereen kan alles netjes volgen, en iedereen weet of het onderwerp nog steeds te koop is of niet.
      - kopers en zelfs verkopers kunnen dan goed volgens wat de 2de hands prijs van een bepaald item is.

      J.
      Argentinië album: http://users.pandora.be/jokkepics/

      Comment


      • #4
        Re: Voorstel

        Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
        Waarom moet het bieden dikwijls via PM en e-mail verlopen ???

        En dan soms ook nog op het forum, met alle gevolgen vandien: boze kopers, verkopers en discussies over wie het eerst geboden heeft enz...

        Op verschillende computerfora zoals Tones, Loveno enz... is het een regel dat je uitsluitend op het forum mag bieden.

        Je moet een duidelijk omschrijving geven + een minimumprijs en een meeneemprijs.

        Dat is toch een uitstekende regel: glashelder en iedereen gelijk voor de wet.


        Als ik iets verkoop kan ik nu wel zeggen X of Y heeft meer geboden, maar wie kan dat controleren ??? Ondertussen drijf ik wel lekker de prijs op met niet-bestaande kopers....

        Ik wil hier zeker naar niemand een beschuldigend vinger uitsteken, maar ik pleit voor iets meer transparantie in de koopjeshoek.

        Indien dit niet gelocked zou worden ( en waarom ??? ) zou ik hier graag een de mening van andere forumleden lezen. Liefst zoveel mogelijk meningen, zowel positieve reacties als negatieve, want hoe meer reacties des te representatiever de mening.

        Ik heb gezegd.
        Ik denk dat het Ebay-phenomeen op dit forum weinig voorkomt.
        De aanbiedingen die je hier vindt gaan eerder de andere kant op. De koper stelt een maximum vraagprijs en er wordt op ingegaan of eerder afgeboden.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: Voorstel

          aangezien hier niets verkocht word, hoort dit eerder thuis onder algemeen

          moderator Bjokke
          Last edited by Bjokke; 10 december 2005, 15:31.

          Comment


          • #6
            Re: Voorstel

            Wat jij voorstelt is eigenlijk een veilingsite, en dat is het hier niet.
            Het onderdeel "verkopen" bestaat enkel om de leden de mogelijkheid te bieden om hun niet gebruikte fotospullen te verkopen.
            Eigenlijk zou het beter zijn dat er enkel een prijs wordt vermeld, en de rest uitsluitend wordt afgehandeld via PM of mail.
            Bieden is dus uit den boze, en hoe de verkoop wordt afgehandeld, en aan hoeveel is enkel een zaak tss verkoper en koper. Derden moeten dat niet kunnen volgen.

            Comment


            • #7
              Re: Voorstel

              bd is eerder om te laten zien dat je iets verkoopt.

              ik zou niet echt beginnen met zo'n verkoopregeltjes.
              foto als spiegel of als venster?

              Comment


              • #8
                Re: Voorstel

                Oorspronkelijk geplaatst door Jazzaddict
                Wat jij voorstelt is eigenlijk een veilingsite, en dat is het hier niet.
                Het onderdeel "verkopen" bestaat enkel om de leden de mogelijkheid te bieden om hun niet gebruikte fotospullen te verkopen.
                Eigenlijk zou het beter zijn dat er enkel een prijs wordt vermeld, en de rest uitsluitend wordt afgehandeld via PM of mail.
                Bieden is dus uit den boze, en hoe de verkoop wordt afgehandeld, en aan hoeveel is enkel een zaak tss verkoper en koper. Derden moeten dat niet kunnen volgen.
                Volledig mee akkoord, het is de verkoper zijn eigen zaak of hij voor een bod van 5€ minder te aanvaardt omdat hij vb de afstand tot de koper makkelijker vindt. En het opdrijven van prijzen waar men het over heeft; moet de verkoper ook zelf maar weten, als de kopers afhaken zal hij wel merken dat hij te ver gaat zeker.

                Comment


                • #9
                  Re: Voorstel

                  gewoon aanbieden en meteen een slotje erop, dan alleen reageren via mail of pm.
                  , krijg je hier op de site ook geen toestanden, bij EOS doen we het ook zo.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Voorstel

                    Oorspronkelijk geplaatst door bouk
                    gewoon aanbieden en meteen een slotje erop, dan alleen reageren via mail of pm.
                    , krijg je hier op de site ook geen toestanden, bij EOS doen we het ook zo.
                    grt,bouk.

                    Volledig akkoord !!!! , sluit je direct een aantal herrieschoppers uit die niet geïnteresseerd zijn en met belachelijke biedingen en dito commentaar de mensen het leven zuur maken !!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Voorstel

                      Sorry jongens, euh, en dames

                      Je biedt hier iets aan in vertrouwen, je verkoopt hier iets in vertrouwen en tenslotte zoek je iets in vertrouwen.
                      maw, veiling hier, alhoewel dit zo niet kan worden genoemd, gebeurt op basis van vertrouwen. Posters dezer thread geeft blijk van wantrouwen en dit zal nooit, nooit lukken.

                      sec
                      https://www.fotospotter.be
                      Je suis content d’être heureux

                      Comment


                      • #12
                        Re: Voorstel

                        Oorspronkelijk geplaatst door Mar©
                        Waarom moet het bieden dikwijls via PM en e-mail verlopen ???

                        En dan soms ook nog op het forum, met alle gevolgen vandien: boze kopers, verkopers en discussies over wie het eerst geboden heeft enz...

                        Op verschillende computerfora zoals Tones, Loveno enz... is het een regel dat je uitsluitend op het forum mag bieden.

                        Je moet een duidelijk omschrijving geven + een minimumprijs en een meeneemprijs.

                        Dat is toch een uitstekende regel: glashelder en iedereen gelijk voor de wet.


                        Als ik iets verkoop kan ik nu wel zeggen X of Y heeft meer geboden, maar wie kan dat controleren ??? Ondertussen drijf ik wel lekker de prijs op met niet-bestaande kopers....

                        Ik wil hier zeker naar niemand een beschuldigend vinger uitsteken, maar ik pleit voor iets meer transparantie in de koopjeshoek.

                        Indien dit niet gelocked zou worden ( en waarom ??? ) zou ik hier graag een de mening van andere forumleden lezen. Liefst zoveel mogelijk meningen, zowel positieve reacties als negatieve, want hoe meer reacties des te representatiever de mening.

                        Ik heb gezegd.
                        Ik kan alleen maar akkoord gaan met marc.Ik vindt dat,als je iets te koop aanbied op het forum je dit ook op het forum moet afhandelen en niet via pm of e mail.Met zulke regelingen krijgt niet iedereen een gelijke kans om iets over te kopen van iemand.
                        Marc

                        Nikon D50 + Nikkor AF-S DX 18-70mm f3.5-4.5 ED + Tamron 70-300+1GB SD card

                        Comment


                        • #13
                          Re: Voorstel

                          idd, Marc heeft eigenlijk wel gelijk.
                          Nu lees je soms PM sent...
                          Ja, en dan? is 't nu verkocht? of niet? moet ik nu nog reageren? of nie?
                          Hoeveel vraagt hij/zij er nu voor? Wat moet ik bieden?
                          Als je alleen op 't forum kan bieden is dit idd veel eenvoudiger. En zo kan iedereen 't volgen en wordt idd de prijs niet de hoogte in gedreven door de verkoper zelf.
                          Niets houd je tegen om geen bieding in te lassen en bv een vaste prijs op te geven.
                          Enne, dat koopjesforum hier op Bd is toch lekker aangenaam he? Er wordt idd veel verhandeld...


                          PM sent

                          Comment


                          • #14
                            Re: Voorstel

                            [QUOTE=mic]idd, Marc heeft eigenlijk wel gelijk.

                            vind dat dus ook
                            loop regelmatig door het verkoopforum gewoon uit interesse wat er zoal te
                            koop wordt aangeboden en tegen welke prijs
                            heeft daarom niet persé met wantrouwen te maken eerder met gezonde interesse

                            mijn mening hé

                            grtz
                            D300 - nikkor 50mm 1.8 - Tamron 28-75, 2.8
                            Tamron 17 -35 2.8 -4 - - Nikkor 80-200 , 2.8 D-ED SB600
                            en ewa flitsspeelgoed

                            Comment


                            • #15
                              Re: Voorstel

                              Bwa, wat bouk voorstelt, daar kan ik ook mee leven: gewoon aanbieden en dan ALLES via PM of mail - maar dan is het wel hard tegen hard en kent niemand meer de gangbare prijzen van tweedehands.

                              Maar op zich kan ik me daar ook in vinden.

                              Ik wil zeker geen betweter zijn of het warm water opnieuw gaan uitvinden.

                              Ik stel alleen maar een (voorzichtige) vraag.

                              Als er niemand nood aan heeft, laten we alles zoals het is, maar als we het kunnen verbeteren: waarom niet ?

                              De Challenge is vroeger toch ook onderwerp van discussie geweest en daar zijn inmiddels ook wel enkele aanpassingen in gekomen dacht ik ?

                              Aan het bestuur: giet het anders eens in een "poll" ?

                              Vergelijking met e-bay gaat niet op hoor: het betreft hier toch regelmatig vrij duur ( enfinj, voor mij toch ) materiaal en het gaat hier niet over de antieke vaas of oude zakhorloge van "onzen bompa" waar ik nog wat geld wil uit kloppen.

                              Wat is nu simpeler dan bieden op het forum ?

                              Allez een voorbeeldje: ( )

                              Jan: 100 euro

                              Piet: 110 euro

                              Jef: 120 euro

                              Jan: ik pas

                              Piet: 130 euro

                              Jef: 140 euro

                              Piet: ik pas

                              De verkoop loopt nog 3 dagen.

                              Niemand ?

                              Verkocht aan Jef voor 140 euro !


                              En wat ook heel handig is, is een meeneemprijs en een minimiumprijs.

                              Dat KAN toch niet duidelijker ???

                              Soit, nu ga ik terug werken.
                              ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                              Si non, on devient bonbon
                              Et les gens nous mangent !"

                              Comment

                              Working...
                              X