Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Heeft iemand tips

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Heeft iemand tips

    Afgelopen september heb ik foto's gemaakt van vrijwilligers die mogelijk hebben gemaakt dat de Dutch Grand Prix Motocross kon worden georganiseerd in Lierop.
    Ik ben met Pro Show Gold een foto voorstelling aan het maken welke in januari vertoont zal worden.
    Deze zal uit 2 delen bestaan want het zijn veel foto's.

    Geen probleem tot dusverre, maar dan komt het, de muziek.
    Ik moet hierbij voor ongeveer 1,5 uur muziek hebben.
    Lieft instumentaal.
    Jaen Michel Jarre, Pink Floyd, Shadows, The Ventures, Hellecasters e.d. ken ik, maar wie heeft er meer suggesties.
    Misschien nog tips in het klassieke genre?
    Of nog andere tips?
    Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
    http://petermaas.blogspot.com/

  • #2
    Re: Heeft iemand tips

    Misschien wat naast de kwestie, maar 1,5 uur foto's bekijken is enorm lang. Je moet echt wel gemotiveerd zijn om zolang geboeid te blijven kijken.
    Hombre

    Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

    Comment


    • #3
      Re: Heeft iemand tips

      Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
      Misschien wat naast de kwestie, maar 1,5 uur foto's bekijken is enorm lang. Je moet echt wel gemotiveerd zijn om zolang geboeid te blijven kijken.
      Dat vind ik ook...
      Gouden regel. Nooit een diavoorstelling (powerpoint, fotoalbum) of video langer maken dan 15 minuten. Want dan is alle aandacht van je toeschouwers weg...

      Comment


      • #4
        Re: Heeft iemand tips

        let wel op met je achtergrondmuziek: in de meeste gevallen is SABAM verschuldigd. Is het en privé aangelegenheid in privé kring dan mag je gratis alle muziek gebruiken. bijna alle publiek gebruik is SABAM verschuldigd. dit moet je vooraf via een formulier aanvragen (meer info http://www.sabam.be )

        Een oplossing om deze heffing te ontlopen is zelf muziek maken via een sampler (vb. Acid) of om royaltyfree music te gebruiken

        In sommige bibliotheken is er speciale achtergrondmuziek te huur voor bv. videoproducties of diashows. Sommige van deze muziek is royalty free, maar lang niet alle. De niet rechtenvrije muziek die voor dit doel geschreven is, heeft doorgaans wel lagere sabam rechten dan de reguliere muziek.

        Voor Royaltyfree music kan je ook met bv. Smartsound je eigen rechtenvrije muziek compileren uit een bibliotheek royalty free music. Je moet dan natuurlijk wel eenmalig deze bibliotheken aankopen alvorens je ze rechtenvrij mag gebruiken

        Ik ken een voorbeeld van een schoolfeestje waar een van de bezoekers een controleur van Sabam was .. met een financiele kater voor het oudercommitee dat met een leuke presentatie wou uitpakken

        Er zijn dagelijks controleurs op pad die niets anders doen dan registreren waar er muziek gebruikt wordt, nadien sturen ze facturen op naar alle betreffende instanties die muziek gebruikten waarna je dus zelf zal mogen bewijzen dat de gebruikte muziek eventueel rechtenvrij was (heb ik zelf al meerdere keren voor gehad) en de factuur dus moet protesteren

        Comment


        • #5
          Re: Heeft iemand tips

          Het klopt wel, 1,5 uur is lang in de meeste gevallen.
          Maar dit is toch net even anders.

          Vorig jaar hebben ze 2 uur aandachtig zitten kijken.
          Eerst 45 minuten naar de beelden welke door Eurosport zijn uitgezonden en daarna nog ruim een uur naar de foto's.
          En dat was zonder show (effecten) gewoon achter elkaar alle foto's.
          Nu wil ik er iets speciaals van maken met overgangen en muziek.

          De presentatie is in besloten kring (in een zaal) voor ongeveer 100 personen.

          Maar heeft er nog steeds niemand antwoord op mijn oorspronkelijke vraag, suggesties voor muziek?
          Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
          http://petermaas.blogspot.com/

          Comment


          • #6
            Re: Heeft iemand tips

            Oorspronkelijk geplaatst door Peer
            Het klopt wel, 1,5 uur is lang in de meeste gevallen.
            Maar dit is toch net even anders.

            Vorig jaar hebben ze 2 uur aandachtig zitten kijken.
            Eerst 45 minuten naar de beelden welke door Eurosport zijn uitgezonden en daarna nog ruim een uur naar de foto's.
            En dat was zonder show (effecten) gewoon achter elkaar alle foto's.
            Nu wil ik er iets speciaals van maken met overgangen en muziek.

            De presentatie is in besloten kring (in een zaal) voor ongeveer 100 personen.

            Maar heeft er nog steeds niemand antwoord op mijn oorspronkelijke vraag, suggesties voor muziek?
            PM send

            Comment


            • #7
              Re: Heeft iemand tips

              Hoi peer ,

              Je kan ook eens kijken voor enigma, enya, saybia, sigur ros, vangelis, portishead, thindersticks, enz..

              dat is zo wat van die zweverige muziek dat ik denk wel aardig er bij is, als je dat bedoelt tenminste hé



              mvg
              emanuel
              http://emanuelsphotos.fotopic.net/

              Comment


              • #8
                Re: Heeft iemand tips

                Oorspronkelijk geplaatst door emanuel1977
                Hoi peer ,

                Je kan ook eens kijken voor enigma, enya, saybia, sigur ros, vangelis, portishead, thindersticks, enz..

                dat is zo wat van die zweverige muziek dat ik denk wel aardig er bij is, als je dat bedoelt tenminste hé
                Ja bedankt Emanuel.
                Ik zoek namen om te downloaden.
                Misschien weet ook iemand instrumentale versies van bekende (pop) songs.
                Dus waar de zangstem ook instrumentaal is.
                Olympus E-3 + Zuiko Digital 14-54 f2.8-3.5 + Zuiko 50-200 SWD f2.8-3.5 + Zuiko 50 macro + Zuiko 7-14 f4.0
                http://petermaas.blogspot.com/

                Comment


                • #9
                  Re: Heeft iemand tips

                  Tangerine Dream is hiervoor uitstekend. Indertijd, den goede ouden studententijd, met muziek uit de komsos.
                  titels ?
                  Stratosfeer, 1976
                  Rubicon, 1975
                  Cyclone, 1978
                  Hyperborea, 1983
                  Ricochet 1975
                  Encore 1977

                  Schitterende sfeermuziek door Edgar Froese, Chris Franke en Peter Baumann.
                  Heb hun optreden meegemaakt in Vorst. Max of the max...
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment


                  • #10
                    Re: Heeft iemand tips

                    Oorspronkelijk geplaatst door emanuel1977
                    dat is zo wat van die zweverige muziek dat ik denk wel aardig er bij is, als je dat bedoelt tenminste hé
                    Mja, ik heb zo geen suggesties maar ik zou even oppassen met "zweverige muziek" (ik denk dat je de wat softere nummers bedoelt?). Het onderwerp van TS's show is een motorcross, daar hoort geen softpop bij (vind ik dan toch he). Het dodelijkste wat je kan overkomen is dat iemand achteraf zegt: "mooie beelden en goed in elkaar gestoken, maar die begrafenismuziek erachter...". Dat overkomt mij dus ook niet meer

                    Comment


                    • #11
                      Re: Heeft iemand tips

                      nee dat klopt dat is de bedoeling niet, maar omdat peer zei jean michele jarre en pink floyd dat is toch al vrij psychedelische muziek,
                      En anders slipknot en rammstein en zo he hahaha
                      http://emanuelsphotos.fotopic.net/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Heeft iemand tips

                        Zoek misschien eens naar wat nummers van Dream Theater, die hebben verschillende instrumentale nummers en zijn toch al wat heviger.
                        vb:
                        Erotomania
                        Hell's Kitchen
                        Overture (1928)
                        The Dance Of Eternity
                        Stream of Consciousness
                        Ytse Jam

                        Comment


                        • #13
                          Re: Heeft iemand tips

                          Oorspronkelijk geplaatst door Visio
                          let wel op met je achtergrondmuziek: in de meeste gevallen is SABAM verschuldigd. Is het en privé aangelegenheid in privé kring dan mag je gratis alle muziek gebruiken. bijna alle publiek gebruik is SABAM verschuldigd. dit moet je vooraf via een formulier aanvragen (meer info http://www.sabam.be )

                          Een oplossing om deze heffing te ontlopen is zelf muziek maken via een sampler (vb. Acid) of om royaltyfree music te gebruiken

                          In sommige bibliotheken is er speciale achtergrondmuziek te huur voor bv. videoproducties of diashows. Sommige van deze muziek is royalty free, maar lang niet alle. De niet rechtenvrije muziek die voor dit doel geschreven is, heeft doorgaans wel lagere sabam rechten dan de reguliere muziek.

                          Voor Royaltyfree music kan je ook met bv. Smartsound je eigen rechtenvrije muziek compileren uit een bibliotheek royalty free music. Je moet dan natuurlijk wel eenmalig deze bibliotheken aankopen alvorens je ze rechtenvrij mag gebruiken

                          Ik ken een voorbeeld van een schoolfeestje waar een van de bezoekers een controleur van Sabam was .. met een financiele kater voor het oudercommitee dat met een leuke presentatie wou uitpakken

                          Er zijn dagelijks controleurs op pad die niets anders doen dan registreren waar er muziek gebruikt wordt, nadien sturen ze facturen op naar alle betreffende instanties die muziek gebruikten waarna je dus zelf zal mogen bewijzen dat de gebruikte muziek eventueel rechtenvrij was (heb ik zelf al meerdere keren voor gehad) en de factuur dus moet protesteren
                          misschien een kleine aanvulling bij het SABAM-verhaal: als de rechthebbende van de muziek (componist / auteur) meer dan 70 jaar overleden is wordt de muziek 'publiek domein' en moeten er geen rechten meer op betaald worden. Ga dus voor de klassieke muziek, of eigen-gemaakte om geen extra kosten te krijgen.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Heeft iemand tips

                            Oorspronkelijk geplaatst door davege
                            misschien een kleine aanvulling bij het SABAM-verhaal: als de rechthebbende van de muziek (componist / auteur) meer dan 70 jaar overleden is wordt de muziek 'publiek domein' en moeten er geen rechten meer op betaald worden. Ga dus voor de klassieke muziek, of eigen-gemaakte om geen extra kosten te krijgen.
                            opletten: de dirigent en performers hebben ook nog rechten op hun interpretatie .. je mag dus zelf een partituur van beethoven inspelen en gratis gebruiken, maar geen CD met die muziek kopen en gebruiken ... tenzij je een CD koopt waar de reproductierechten reeds inbegrepen zijn .. en die vind je niet in de reguliere muziekhandel .. en kost een fortuin als het voor een keer te gebruiken is.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Heeft iemand tips

                              dat zijn dan wel de uitvoeringsrechten volgens mij, en die moeten betaald worden aan die gasten van de Billijke Vergoeding.

                              Comment

                              Working...
                              X