Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

    Wie kan mij wat raad geven...
    Ik zou met mijn 13e maand graag een notebook kopen om vanuit mijn luie zetel mijn foto's te kunnen bewerken (met photoshoop 7.0)
    Ik heb echter weinig kennis van hetgeen er op de markt beschikbaar is.

    Zou een Dell Inspirion 6000 met volgende opties een goede keuze zijn ?('k heb deze info gevonden op de Belgische site van Dell)

    Intel® Pentium® Pentium M 750 (1.86GHz 2MB L2cache 533MHz FSB)
    15.4" Wide Screen UltraSharpTM WUXGA (1920 x 1200) TFT Panel
    (of 15.4" Wide Screen UltraSharpTM WSXGA+ (1680 x 1080) TFT Panel )
    1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
    60GB (5.400rpm) IDE harde schijf
    Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
    Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
    128MB DDR ATI MOBILITY® RADEON® X300

    Totaalprijs : 1.379 (of met het WSXGA-scherm : 1.318)

    Is een WUXGA-scherm echt beter of volstaat een WSXGA-scherm voor fotobewerkings-toepassingen?
    Mijn voornaamste bezorgdheid...is hij wel snel genoeg en is het scherm wel goed genoeg? (is het merk Dell uberhaupt een goede keuze?)

    Alvast bedankt voor jullie hulp
    meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

  • #2
    Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

    Die Dell is OK hoor...
    Voor die prijsklasse (1300 a 1500 €) heb je drie klasse merken.
    Dell, Toshiba en Sony. Kies een van deze drie en je hebt een goede laptop in huis.
    Dell is goed, maar je kan het niet op voorhand bekijken wegens online koop.
    Sony is ook goed maar de naservice zou minder zijn.
    Toshiba is keigoed... daarom heb ik er een gekocht en ben al anderhalf jaar tevreden.
    Laat je niet verleiden tot low budget merken van 800 euro... Daar is PS een ramp op.
    Zorg ZEKER voor 1 gig Ram DDR geheugen als je gaat Photoshoppen, anders kijk je meer naar de zandloper dan naar je foto.

    Comment


    • #3
      Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

      Is een WUXGA-scherm echt beter of volstaat een WSXGA-scherm voor fotobewerkings-toepassingen?
      Ik heb op mijn notebook WUXGA en dat vind ik wel beter.

      Maar..... ik heb wel een 17-inch scherm erop, want 1920 pixelkes op 15 inch, dan wordt het toch wel wat klein.

      Een nadeel kan zijn (is het in mijn geval niet) dat je met een 17-inch scherm niet echt van een handig klein laptopje kan spreken

      Comment


      • #4
        Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

        Aha...


        iemand voor mijn domein Ben namelijk IT manager van beroep

        Dell is momenteel zeer sterk op het gebied van waar voor je geld en de kwaliteit van de laptop. Acer daarentegen begint meer en meer een sterke speler te worden op de laptop markt en levert goeie laptops voor een sterke prijs ! Wil je echter voor kwaliteit en service, dan ga je voor Toshiba, voor mij nog altijd de nr1 op de laptopmarkt.

        Toch kan ik je Dell ten zeeeeerste aanbevelen wegens de sterke systeemeisen. Speel gerust wat met de configurator en probeer het maximum eruit te halen. Voor een prijs van € 1400 heb je er bijvoorbeeld een Intel Centrino 2 Ghz, 1 GB ram, 100 Gb Hardeschijf, videokaart met 256 MB ! (zeer sterk voor een laptop) en een lekker groot 17 inch scherm.

        Sony daarentegen vind ik super op het gebied van scherm maar veel te duur naar mijn opinie qua prijs <> systeem.

        Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen

        Veel succes !


        Bates

        Comment


        • #5
          Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

          @bates :
          Voor een prijs van € 1400 heb je er bijvoorbeeld een Intel Centrino 2 Ghz, 1 GB ram, 100 Gb Hardeschijf, videokaart met 256 MB ! (zeer sterk voor een laptop) en een lekker groot 17 inch scherm
          Hoe kom jij aan die prijs? Als ik naar de configuratie kijk die ik heb samengesteld via hun site, dan kom ik al bijna aan 1400 euro en dan heb ik nog maar een 60 Gb harde schijf, 15,4 inch scherm en videokaart van 128 Mb (om van de CPU nog maar te zwijgen).

          Iemand ook een idee van de levertermijn van een DELL notebook?
          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

          Comment


          • #6
            Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

            Ik heb begin juli mijn laptop gekocht in den Aldi, en ik ben daar zeer tevreden over.

            Dat was toen enkele weken na de start van de verkoop, en er waren er dus nog te vinden.

            Ik heb overigens gelezen dat den Aldi tegenwoordig van die grote zaken altijd genoeg stock heeft om enkele weken te kunnen verkopen. Ze zouden nu tot met Kerstmis willen mee-concurreren met de PC's en laptops van de acties van enkele weken geleden.

            Die zijn immers niet gek hé, die Zw...Duitsers.

            En ze geven 3 jaar garantie, allez Medion, de firma die den Aldi gebruikt als etalage.

            Comment


            • #7
              Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

              Ook onlangs bij Aldi de Medion aangeschaft en bevalt me prima.
              Was alleen een beetje verrast dat de HD al in drie delen is gepartitioneerd. Gelukkig heb ik twee externe HD's zaodat ik wel weg kan met foto's. Dwingt me om op de notebook zo weinig mogelijk te houden (juist wat je moet verwerken.
              André Langenus (EFIAP)

              Comment


              • #8
                Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

                Oorspronkelijk geplaatst door flitske
                @bates :


                Hoe kom jij aan die prijs? Als ik naar de configuratie kijk die ik heb samengesteld via hun site, dan kom ik al bijna aan 1400 euro en dan heb ik nog maar een 60 Gb harde schijf, 15,4 inch scherm en videokaart van 128 Mb (om van de CPU nog maar te zwijgen).

                Iemand ook een idee van de levertermijn van een DELL notebook?

                En voila !




                Inspiron 9300 X-treme (N12936)
                Datum & tijd: vrijdag 9 december 2005 10:28

                SYSTEEMCOMPONENTEN
                Inspiron 9300 X-treme (N12936) Aantal 1
                Intel ®Pentium ®M Processor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB), Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 Prijs per eenheid Incl. BTW € 1.463,88
                Nu extra 20,- EUR (inc. BTW) EUR Korting!
                Vervalt woensdag 28 december 2005
                - € 19,99

                Catalogusnummer: 2828
                Module Beschrijving Details bekijken
                Processor Intel ®Pentium ®M Processor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB)
                Microsoft® Windows® Besturingssysteem Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005
                Geheugen 1024MB 533MHz DDR2 SDRAM (2x512)
                Toetsenbord Internal Keyboard (French)
                Grafische Kaart 256MB NVIDIA®GeForce™ 6800 Go graphics card, PCI-Express
                Harde Schijf 100GB (5,400 rpm) Hard Drive
                Overige Opslagmedia No Floppy Drive Option
                Modem Belgian - 56.6k V.92 Capable Internal Modem & Adapter
                Optical Drives 8X DVD+/-ReWriter vaste interne Drive met Software
                Draadloos Netwerk Intel® ProWireless 2200 802.11b/g Mini PCI Wireless LAN Card
                Shipping Documents System Documentation
                Gedis Bundle Reference 9300 X-treme Multi Media N12936
                Microsoft® software Microsoft® Works 7.0 (OEM)
                Standard Garantie 1 Jaar Collect & Return service
                Support Services 1 Jaar Collect & Return service
                Bescherm uw nieuwe PC No Subscribtion
                Voeding D-Series 90W AC Adapter
                Dell Photo Album Photo Album™ SE Basic - fotobeheer op basisniveau (met 60 dagen Premium proefversie)
                Paint Shop Paint Shop Pro™ Basic Edition - 60 dagen geldige proefversie.
                Software Language Dutch
                Order Information Inspiron Order - Belgium
                Primaire Batterij Primaire 9 Cell 80 WHr batterij
                Draagtassen Geen Draagtas
                Dell System Media Kit No Resource CD
                Kleur Keuze Geen QuickSnap™ Cover Option
                Dell Media Experience No Dell Media Experience
                Adobe Reader Adobe Reader 6.0 - Engels
                Dell Internet Order Dell Internet Order.
                OS Media WinXP PC Restore recovery system by Symantec
                LCD Scherm 17" UltraSharp™ Wide Screen WXGA+ (1440 x 900) TFT Display

                ACCESSOIRES
                Dell TrueMobile™ 350 Bluetooth Module Aantal 1
                Prijs per eenheid Incl. BTW € 35,09


                --------------------------------------------------------------------------------

                Dell 720 Inkjet Printer Aantal 1
                FREE Dell Colour Printer 720 Prijs per eenheid Incl. BTW € 0,00
                Catalogusnummer: 2828
                Module Beschrijving Details bekijken
                Base FREE Dell Colour Printer 720
                Kabels Geen Printer kabel
                Standaard garantie 1 Jaar Next Business Day Exchange Garantie
                Printer Driver 720 FI Printer Driver for Inspiron
                Engineering/Informational Dell Imaging Printer order - Belgium
                Order Information Included : 1 x 720 Black Ink Cartridge + 1 x 720 Colour Ink Cartridge

                Comment


                • #9
                  Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

                  Oorspronkelijk geplaatst door bates
                  En voila !




                  Inspiron 9300 X-treme (N12936)
                  Datum & tijd: vrijdag 9 december 2005 10:28

                  SYSTEEMCOMPONENTEN
                  Inspiron 9300 X-treme (N12936) Aantal 1
                  Intel ®Pentium ®M Processor 740 (1.73 GHz, 2 MB L2 cache, 533 MHz FSB), Legitieme Windows® XP Media Center Edition 2005 Prijs per eenheid Incl. BTW € 1.463,88
                  ...
                  Als je enkel naar de cijfertjes kijkt dan is t wel geen 2 Ghz cpu zoals ge eerst zei.

                  Voor de rest: zou ik proberen voor een snellere HD tegen dezelfde prijs proberen te configureren ( wsl wel 20 GB minder dan ), maar ik zie net dat er enkel een 7200 rpm versie mogelijk is van ook 100 GB en geen van lagere capaciteit. Zeer jammer ( al vermoed ik dat dat bij telefonisch bestelling wel te regelen zou vallen , of niet ? )


                  Ik zit zelf ook met een laptop aankoop in t verschiet en Dell is ook de grootste kanshebber. Alleen zit ik met een issue ivm garantie. Ik vertrek vanaf januari een jaar naar Zuid-Afrika en zou dus daar ook terecht moeten kunnen voor mijn garantie als er iets stuk is.

                  Nu heeft Dell een (dure) internationale garantie maar niet op de goedkopere modellen.

                  Nu ben ik aan t overwegen om hem ofwel in Zuid-Afrika te bestellen en voor een standard garantie daar gaan ( 1 year collect & return, al heb ik liever een 3 jarige garantie )
                  Mijn DeviantArt

                  Comment


                  • #10
                    Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

                    emand ook een idee van de levertermijn van een DELL notebook?

                    Ik heb mijn DELL notebook een week na mijn bestelling ontvangen en ben er erg tevreden over.

                    groetjes,

                    Karl
                    Il caffè deve essere nero come il diavolo, bollente come l'inferno e dolce come l'amore

                    Bezoek mijn foto's online

                    Comment


                    • #11
                      Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

                      'k ben nog wat verder gaan rondneuzen op het net en het verbaasd mij dat alle andere merken (Acer, Asus, HP, Toshiba,... ga zo maar door) stukken duurder zijn dan DELL (althans voor eenzelfde configuratie) Vooral schermen met WSXGA of WUXGA resolutie kosten bij andere merken stukken duurder. Is dit prijsverschil te verklaren? (slechtere kwaliteit van DELL?) Zoniet, hoe krijgen andere merken hun laptops nog verkocht?
                      (Bovendien geven ze er bij DELL nog een gratis printer bovenop (waar ik tussen haakjes toch niets mee kan aanvangen))
                      Wat de levertermijn betreft, heb ik al even geïnformeerd. Als ik hem nu bestel, dan ontvang ik hem pas in januari. Ermee 'spelen' tijdens de kerstvakantie zit er dan zeker niet meer bij (tenzij ik voor een ander merk ga )
                      Last edited by flitske; 10 december 2005, 12:11.
                      meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                      Comment


                      • #12
                        Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

                        Oorspronkelijk geplaatst door mic
                        Die Dell is OK hoor...
                        Voor die prijsklasse (1300 a 1500 €) heb je drie klasse merken.
                        Dell, Toshiba en Sony. Kies een van deze drie en je hebt een goede laptop in huis.
                        Dell is goed, maar je kan het niet op voorhand bekijken wegens online koop.
                        Sony is ook goed maar de naservice zou minder zijn.
                        Toshiba is keigoed... daarom heb ik er een gekocht en ben al anderhalf jaar tevreden.
                        Laat je niet verleiden tot low budget merken van 800 euro... Daar is PS een ramp op.
                        Zorg ZEKER voor 1 gig Ram DDR geheugen als je gaat Photoshoppen, anders kijk je meer naar de zandloper dan naar je foto.
                        Wil alleen maar op die zandloper reageren; ik werk momenteel op een HP Omnibook 256 RAM en Celeron 1 GHz en de stelling van je zandloper is sterk overdreven Bij mij staan vaak Dreamweaver, Outlook, IE, Word én PS 7 samen open !!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

                          Bedankt voor al jullie reacties
                          Uiteindelijk heb ik mijn oog laten vallen op de "ster"-aanbieding van verleden week in de Makro-krant. 't Is dus een Packard Bell Easynote geworden met M750 1.86 Ghz CPU, 15,4" WXGA scherm, 1G RAM, 80 Gb harde schijf en 256 Mb grafische kaart (2 jaar fabrieksgarantie) voor 1.199 €. En ik moet zeggen, ik heb er tot nu toe nog geen seconde spijt van gehad (had ik maar eerder zo'n notebook gekocht...echt handig om 's avonds in de zetel wat te surfen of the photoshoppen )
                          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

                          Comment


                          • #14
                            Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

                            Oorspronkelijk geplaatst door flitske
                            (had ik maar eerder zo'n notebook gekocht...echt handig om 's avonds in de zetel wat te surfen of the photoshoppen )

                            photoshoppen op een portable??? Hmmm.... dat zal toch wel niet echt professioneel zijn....

                            blijkbaar gebruiken veel mensen hier PC.... maar als ik tussen de regels lees, dan merk ik dat geld de reden is waarom ze de goedkoopste kiezen... trouwens, ik denk dat die photoshop ook niet legaal is, ofwel?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Welke Notebook kopen voor +/- 1300 euro

                              Oorspronkelijk geplaatst door myself
                              photoshoppen op een portable??? Hmmm.... dat zal toch wel niet echt professioneel zijn....
                              blijkbaar gebruiken veel mensen hier PC.... maar als ik tussen de regels lees, dan merk ik dat geld de reden is waarom ze de goedkoopste kiezen... trouwens, ik denk dat die photoshop ook niet legaal is, ofwel?
                              Wat bedoeld U daarmee
                              'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                              Comment

                              Working...
                              X