Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aldi opslagtank

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aldi opslagtank

    Op 14 december staat er een 30 gb opslagtank in Aldi te koop.
    Wat denken jullie ervan ?
    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

  • #2
    Re: aldi opslagtank

    hier een linkje
    k weet wel nog geen merk, dat moet ik checken

    nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
    http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

    Comment


    • #3
      Re: aldi opslagtank

      weet er iemand of je een d70 hierop kan aansluiten.

      t is voor op reis foto's op te slaan en met een schermpje ben je dan zeker dat ze erop staan.

      M'n laptop zal voortaan thuisblijven. Mijn vorige reis was het gesleur net een beetje teveel en de laptop is ook gesneuveld (scherm gebarsten door een duwtje)
      nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
      http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

      Comment


      • #4
        Re: aldi opslagtank

        ik denk het niet, er staat SD/MMC dus zal waarschijnlijk wel niet passen...
        You may say that I'm a dreamer, but I'm not the only one - J. Lennon
        www.koendd.be

        FZ50

        Comment


        • #5
          Re: aldi opslagtank

          Je zal in alle geval dan al moeten werken met een usb kabeltje tussen je toestel en de opslagtank! En je toestel is niet de snelste overdrager... Kaartje in zulk toestel werkt sneller. Heb je genoeg kaartjes voor intussen, zeker geen probleem, maar denk eraan!

          Wat dat gaat geven met verbinding met usb kabel weet ik niet... Maar je kan het altijd terugbrengen he, mocht het niet werken...

          ps: opname van TV

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment


          • #6
            Re: aldi opslagtank

            Nogal duur om alleen als opslagtank te gebruiken, en previewen jpeg's wel, maar RAW's zeker niet.
            Zonder schermke is ook goed als 't voor de helft van de prijs is
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

            Comment


            • #7
              Re: aldi opslagtank

              k heb een backup kaartlezer, maar zonder scherm. Had graag een tweede meegenomen waarop ik wel degelijk kan zien dat de kaart overgezet is. Bij de hd die ik nu heb laden mijn foto's in maar zie ik pas thuis of er iets op de hd staat.
              Een tv is geen oplossing omdat de reislocaties dit niet toelaten.

              Wat is dan een betere oplossing ?
              nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
              http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

              Comment


              • #8
                Re: aldi opslagtank

                kan je met dit toestel kaartjes kopieren van een kaartlezer (zodat ik CF kaartjes ook kan kopieren)

                Comment


                • #9
                  Re: aldi opslagtank

                  dacht dat den aldi aardgas had (waar ligt dan dienen tank)

                  niet beginnen schieten hé ,grapje
                  gr, eb

                  Comment


                  • #10
                    Re: aldi opslagtank

                    Zou die ook willen gaan halen.Maar zou graag zeker zijn dat ge via usb kabel kunt werken.Want mijn fototoestel werkt met CF kaartjes.Desnoods doe ik hem terug dat mag toch in de Aldi.

                    Comment


                    • #11
                      Re: aldi opslagtank

                      ik er geen adaptor of zo ?
                      nikon D300 en Nikon D300s met 18-70mm + 70-300mm + Tamron 90mm macro 1:1 + 10-20 sigma + 10.5 FE nikon + 17-70 macro sigma + 2x sb800
                      http://users.pandora.be/kdk/ voor mijn onderwaterfoto's

                      Comment


                      • #12
                        Re: aldi opslagtank

                        EOS 20D heeft USB 2 dus das mooi meegenomen qua snelheid!

                        Maar ik ben er nog niet aan toe en ga nog even wachten.
                        Groetjes, Johan "Loloboy" Masschalck
                        BE-Wommelgem
                        .: 20D & D700 :.

                        Comment


                        • #13
                          Re: aldi opslagtank

                          Je D70 koppelen via de usb poort met dit toestel zal niet lukken.
                          Je D70 is een "client usb" toestel, en kan enkel aan een pc (portable) gehangen worden.
                          Er bestaat een toestel die dit mogelijk maakt (zie onderstaande link), maar als je kijkt naar de "hardware compatibility lijst" dan staat die harddisk er natuurlijk niet in.


                          Vroeger kon je dit toestel kopen op www.mpl.be (online winkel ergens in het antwerpse, en voor computermateriaal zeer betrouwbaar), maar ik vind het niet direct meer op hun website, maar telefonisch zal je wel meer info kunnen krijgen.

                          De prijs van die addon was (als ik me niet vergis) ongeveer 40 €.

                          Dit is volgens mij de enige methode om die aldi opslagtank te kunnen gebruiken met compact flash kaartjes.

                          De prijs voor dit opslagtank met die addon is dan toch al meer dan 300 €, en als ik dan kijk op http://www.cameranu.nl/index.php?hg_id=20&sg_id=108 dan zie ik dat je daar een NIKON coolwalker hebt van 30 GB voor slechts 329€.

                          Natuurlijk kan die coolwalker alleen maar foto bestanden opslaan (maar ook RAW formaten), en met cameranu.nl heb ik nog nooit problemen gehad bij bestellingen (reeds ter plaatse iets afgehaald, alsook thuis dingen laten leveren).

                          Comment

                          Working...
                          X