Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

A4 inkaderen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • A4 inkaderen

    ben nu al eens regelmatig in de blokker en giffi binnen gesprongen: de zoektocht naar een A4 kader..

    bijna elke printer kan het aan, maar ik vind er geen kaders voor?

    zit er niets anders op dan een grote kader te kopen en zelf een passpartout (of hoe het ook noemt) te maken?
    foto als spiegel of als venster?

  • #2
    Re: A4 inkaderen

    Al eens bij De Wieuw gekeken? Volgens hun website zit er een fotokader van 30 x 21 cm in hun standaard assortiment. Ik weet dat er heel wat plaatsen zijn die kader van De Wieuw verkopen. Ik ga gewoonlijk naar hun toonzaal in Antwerpen. Ze hebben daar bijna alle formaten en alle kleuren op voorraad.


    Kris.
    My work: VICTORIE.com

    Comment


    • #3
      Re: A4 inkaderen

      Ik dacht er al gezien te hebben bij Leen Bakker (Don't shoot if I'm wrong )
      Groetjes,
      FilMar, Beeldbrouwer ;-)
      * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

      Comment


      • #4
        Re: A4 inkaderen

        Ga es naar de Gifi naast het kerkhof (Vilvoorde), daar heb ik al menig A4 kaderke gekocht hoor
        Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

        Comment


        • #5
          Re: A4 inkaderen

          Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
          Ga es naar de Gifi naast het kerkhof (Vilvoorde), daar heb ik al menig A4 kaderke gekocht hoor
          he? daar kwam ik juist van :-/
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: A4 inkaderen

            in den hema?
            [FONT=Century Gothic][SIZE=2]WWW.NATUURBEELD.BE | FACEBOOK

            Comment


            • #7
              Re: A4 inkaderen

              Oorspronkelijk geplaatst door parakiet
              he? daar kwam ik juist van :-/
              Niets gevonden ? Da's raar of jij hebt een rare smaak

              Ikea dan maar ?
              Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

              Comment


              • #8
                Re: A4 inkaderen

                Ik gebruik gewoon kadertjes van 20x30cm, dan kan ik de 2:3 beeldverhouding van de originele foto behouden.

                Bij het afdrukken van die foto zorg ik ervoor dat er een witte rand aan de foto zit, die ik er dan achteraf moet afsnijden, en dan past die foto perfect in een 20x30cm kadertje.

                In Photoshop Elements gebruik ik Resize -> Canvas Size, en bereken dan hoeveel de foto vergroot moet worden. (de breedste kant van de foto gedeeld door 1,41 geeft de maat van de smalste kant, A4=1:1,41) Met een rekenmachientje is dat geen probleem .

                Dan ziet die foto er zo uit:
                voorbeeldje


                Als die witte rand eraf is, dan heb je een foto die past in een 20x30cm kader. De foto is dan een paar mm te klein, maar de meeste kadertjes zijn ook iets te klein, want als ik foto's op 20x30 laat printen, dan moet ik er meestal ook een klein stukje afsnijden om die te laten passen.

                De foto's die in mijn albums komen print ik ook op die manier, dan kan ik in die witte rand schrijven waar en wanneer de foto gemaakt is (dat doe ik dan in Photoshop elements, voor het printen, want zelf kan ik niet zo mooi schrijven ).

                Als je de foto's op A4 laat passen zonder witte rand, dan verlies je met een 2:3 camera een deel aan de zijkanten, en met een 3:4 camera ben je boven en onder een stukje kwijt.
                http://barthuysmans.smugmug.com/
                BD0338BE

                Comment


                • #9
                  Re: A4 inkaderen

                  Een foto ( 20x30 ) komt pas tot zijn recht in een 50X70 kader met paspartout
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: A4 inkaderen

                    Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                    Een foto ( 20x30 ) komt pas tot zijn recht in een 50X70 kader met paspartout
                    20x30 in een 50x70 kader????

                    30x40 kader is al ruim voldoende voor een A4

                    in jouw geval is je kader groter dan je foto... lijkt me absoluut nie de bedoeling hoor... misschien toch eens wat meer tentoonstellingen bezoeken
                    some toys 4 big boys
                    http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                    Comment


                    • #11
                      Re: A4 inkaderen

                      Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                      Een foto ( 20x30 ) komt pas tot zijn recht in een 50X70 kader met paspartout
                      Kan je ons daar eens een voorbeeldje van posten Lieven ???

                      Erwin
                      Nikon D70, D300s / nikkor 70-200 VR / extender 1.7/ SB800 / lowepro compu trekker AW / ...
                      http://album.zoom.nl/user/lindberg/

                      Comment


                      • #12
                        Re: A4 inkaderen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                        Ga es naar de Gifi naast het kerkhof (Vilvoorde), daar heb ik al menig A4 kaderke gekocht hoor
                        onder het motto liever lui dan moe zocht ik eerder iets waar men A4 print direct in kon.

                        grote kaders hebben ze inderdaad in de gifi..
                        foto als spiegel of als venster?

                        Comment

                        Working...
                        X