Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Analoge foto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Analoge foto's

    Stel, ik haal de analoge body boven, en wil weer eens wat filmpjes gaan gebruiken.
    Hoe krijg ik dan zonder verdere investering (scanner) deze negatieven of dias op cd, en op een aanvaardbaar formaat, zonder ze ook effektief moet af te drukken bij de ontwikkelcentrale?

  • #2
    Re: Analoge foto's

    Gewoon afleveren in een vaklabo? En vragen dat ze je film ontwikkelen en inscannen? En bij een goed labo zal je dan nog kunnen kiezen tussen een gewone scan met goede kwaliteit of een (dure) hoge-kwaliteits-scan.
    Zo doe ik het toch als ik mijn Scala-films laat ontwikkelen.

    Mvg,

    Bart

    Comment


    • #3
      Re: Analoge foto's

      Bij de meeste fotozaken kun je vragen voor de foto's op CD af te leveren.

      Greetz
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment


      • #4
        Re: Analoge foto's

        Oorspronkelijk geplaatst door BartD
        Gewoon afleveren in een vaklabo? En vragen dat ze je film ontwikkelen en inscannen? En bij een goed labo zal je dan nog kunnen kiezen tussen een gewone scan met goede kwaliteit of een (dure) hoge-kwaliteits-scan.
        Zo doe ik het toch als ik mijn Scala-films laat ontwikkelen.

        Mvg,

        Bart
        Kan je het beste van dia of negatief vertrekken?
        Heb je een adresje voor mij?

        Comment


        • #5
          Re: Analoge foto's

          Oorspronkelijk geplaatst door zunoel
          Bij de meeste fotozaken kun je vragen voor de foto's op CD af te leveren.

          Greetz
          Klopt, maar dit is meestal "spector" quality, en je moet dan ook nog eens de traditionel afdrukken erbij nemen

          Comment


          • #6
            Re: Analoge foto's

            Oorspronkelijk geplaatst door Rudy
            Kan je het beste van dia of negatief vertrekken?
            Heb je een adresje voor mij?
            Een goeie scan-operator kan zowel uit dia als uit negatief sublieme resultaten halen...
            En adressen hangt een beetje van de streek af...Enfin, alles lukt natuurlijk via email en ftp, maar af en toe kan een persoonlijk contact ook veel verduidelijken.

            Mvg,

            Bart

            Comment


            • #7
              Re: Analoge foto's

              bij Di is er een fotoservice waar m'n broer zijn films vaak laat ontwikkelen .. je kan kiezen om geen afdrukken te laten maken, maar wel op CD ROM te laten leveren .. is wel maar circa 9x13 @ 300 dpi dat geleverd wordt

              Comment


              • #8
                Re: Analoge foto's

                Dia's zijn behoorlijk duur om deftig in te laten scannen. Vroeger had je die Kodak-cd (voor negatieven) met de foto in verschillende resoluties waarvan toch één met behoorlijke hoge resolutie. Vandaag de dag is die Kodak-cd in onbruik geraakt en de ingescande negatieven zijn minder dan 2000 pixels op de langste zijde. Goed navragen alvorens ergens te bestellen, IMHO.
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Analoge foto's

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre
                  Dia's zijn behoorlijk duur om deftig in te laten scannen. Vroeger had je die Kodak-cd (voor negatieven) met de foto in verschillende resoluties waarvan toch één met behoorlijke hoge resolutie. Vandaag de dag is die Kodak-cd in onbruik geraakt en de ingescande negatieven zijn minder dan 2000 pixels op de langste zijde. Goed navragen alvorens ergens te bestellen, IMHO.
                  Inderdaad, dat is ook mijn gevoel. Ik was dik tevreden met die kodak photocd, maar als ik zie wat er nu aangeboden word, is eerder op low-entry gebaseerd. Ik wil nu net de analoge weg bewandelen om mooie landschappen in hoge definitie te kunnen verwerken. En dit is echt wel een beetje meer dan 2000*3000 pixeltjes, dan hoeft het niet.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Analoge foto's

                    Tja, koken kost nu éénmaal geld....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Analoge foto's

                      Heb mijn laatste filmpjes ook rechstreeks op cd laten branden ipv de foto's te laten afmaken (heb een Nikon F65 als goed toestel en een slecht aldi-digitaaltje).
                      Was via Spector, en ik moet zeggen dat de kwaliteit niet echt schitterend is. Om op tv en ev. internet te bekijken is dat wel voldoende, en daar is het mij tenslotte nog om te doen.
                      Zo kan ik kiezen welke foto's ik effectief wil laten afmaken op basis van het negatief zonder er teveel voor te moeten betalen. Ontwikkeling en cd kwam samen op 7.70 euro.
                      Er is volgens de winkel ook een beter cd-alternatief, maar daar wist hij niet onmiddellijk de prijs van.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Analoge foto's

                        Oorspronkelijk geplaatst door BartD
                        Tja, koken kost nu éénmaal geld....
                        het gaat ook niet om de prijs hé

                        Comment


                        • #13
                          Re: Analoge foto's

                          Dan raad ik je echt aan om in jouw buurt op zoek te gaan naar een professioneel labo dat gewoon is om voor de grafische industrie te werken. Mensen met een drum-scan of een pro-ccd scan (Heidelberg, Howtek, ICG, Imacon,....), die behalve de nodige apparatuur ook de expertise in huis hebben om het beste uit jouw originelen te halen.
                          Maar ik vrees dat je snel tegen de beperkingen van kleinbeeld zult opboksen...Hoe mooi je 24x36 dia's ook mogen zijn, je zult er nooit kunnen uithalen wat je uit een medium- of grootformaat negatief kunt halen he.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Analoge foto's

                            Ik ga proberen:
                            filmke laten ontwikkelen, 2 dagen, en op cd zetten, nog eens 2 dagen, Foto DeGreef in Edegem doet dit voor 0.5€ per beeld / aan hoge kwaliteit, dus niet de traditionele spector resolutie waar je net een 10x15 mee hebt op 300dpi. (raar die mannen spreken allemaal van maat en dpi, zeg toch gewoon het aantal pixels)
                            Zelfs Metro foto in Berchem kwam absoluut niet profi over bij de navraag!!
                            Ik laat jullie bericht over de resultaten.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Analoge foto's

                              Een collega fotografeert ook analoog en doet daarna zijn rolletjes gewoon binnen bij Fnac om die op cd te laten zetten. Geen afdrukverplichten of andere...

                              Comment

                              Working...
                              X