Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Eerste modelfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Eerste modelfoto's

    Eens geprobeerd om modellen te fotograferen.
    Wat vinden julie ervan?








    Last edited by MarcT; 13 juli 2006, 22:10.
    Nikon D70 18-70 SB600 Nikon 80-200 AFS 2.8 50/1.8

  • #2
    Re: Eerste modelfoto's

    beste, ik ben geen modellentrekker dat kunnen hier andere veel beter dan ik, maar kan je wel enkele simpele zaken opnoemen om je wat verder te helpen.
    1. Tracht je modellen veel verder van je achtergrond te plaatsen
    2. Gebruik een zo klein mogelijk diafragma (getal) om je modellen naar de voorgrond te brengen
    3. Tracht zeker zoals in foto nr één je foto in portret mode te nemen ( geen landscape)
    4. dubbele lichtpuntjes in de ogen werken meestal storend.
    5. let op als je cropt, zie bvb eerste foto , teveel leegte boven hoofd, en bij laatste opname de rechterzijde van de foto is nutteloos en werkt storend.

    't is maar een begin hé en iedere poging is verdienstelijk
    Last edited by Guest9; 3 december 2005, 16:31. Reden: aanvulling Derich

    Comment


    • #3
      Re: Eerste modelfoto's

      de bewerking en de achtergrond niet zo best vind ik, de modellen verdienen meer hoor.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Eerste modelfoto's

        Die laatste is toch heel leuk geprobeerd.

        Oefening baart kunst Keep going
        www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

        Comment


        • #5
          Re: Eerste modelfoto's

          Oorspronkelijk geplaatst door v.d.bulcke
          beste, ik ben geen modellentrekker dat kunnen hier andere veel beter dan ik, maar kan je wel enkele simpele zaken opnoemen om je wat verder te helpen.
          1. Tracht je modellen veel verder van je achtergrond te plaatsen
          2. Gebruik een zo klein mogelijk diafragma om je modellen naar de voorgrond te brengen
          3. Tracht zeker zoals in foto nr één je foto in portret mode te nemen ( geen landscape)
          4. dubbele lichtpuntjes in de ogen werken meestal storend.
          5. let op als je cropt, zie bvb leerste foto , teveel leegte boven hoofd, en bij laatste opname de rechterzijde van de foto is nutteloos en werkt storend.

          't is maar een begin hé en iedere poging is verdienstelijk
          Als ik nr. 2 mag aanvullen: een groot getal ... klein diafragmaopening, een klein getal ... grote diafragmaopening.

          Comment


          • #6
            Re: Eerste modelfoto's

            De belangrijkste puntjes zijn hier reeds verteld

            Hou er rekening mee dat modelfotografie niet de simpelste soort van fotografie is. Naast de vele compositieregels zijn er ook vele andere regelkes die de foto maken of kraken.
            Naast al die regelkes moet jij als fotograaf ook nog eens de modellen aanwijzen welke pose ze moeten aannemen, letten of zij geen uurwerk, bandjes, koordjes, rekkers meer rond hun pols hebben en kijken of ze nergens geen plooien, dubbele kin hebben en als alles goed is moet je zien dat je dan een deftige foto maakt.

            Oefening is hiervoor de beste oplossing !!
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment


            • #7
              Re: Eerste modelfoto's

              Ok, niet gekeken naar andere posts, dit is enkel mijn 'kleine', maar eerlijke mening!

              1ste foto: Mooi en spontaan model, goede pose. MAAR had de foto verticaal genomen en dus meer van haar lichaam laten zien, denk dat ze gemaakt is voor fashion deze meid!

              2de foto: Meestal heb ik het voor naturel, maar je goede punten eventjes in de verf zetten kan nooit geen kwaad. Dus een beetje visagie had hier best gemogen, ook omdat ze een lichte tint heeft en wat rode plekken vertoond, of dit nu enkel op foto is of ook in het echt kan ik natuurlijk niet weten... Als je toch een stok wou gebruiken had ik hem er volledig opgezet! Hier is dit model ook terug een spontaan meisje met een mooie lach! Maar de pose is dan ook wel weer wat Te amateuristisch, of dat aan u ligt of aan haar, daar oordeel ik niet over.

              3de foto: Ze hadden beiden moeten kijken naar hetzelfde punt, de stok had ik weggelaten, want ze staan er wat onbeholpen bij nu... Ze hebben wel alletwee een blik om u tegen te zeggen, nu alleen nog maar meer contact hebben of maken op de foto....


              De achtergrond kun je in mijn ogen beter wegsmijten, maar dat is persoonlijke smaak. Ze is TE grijs, saai m.a.w., de plooien maken bij alle drie de foto's het geheel stuk... Haal ze ook wat verder weg van de achtergrond, nu zijn ze er tegen geplakt bijna...


              Greetz
              Dj

              Comment

              Working...
              X