Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

links of rechts

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • links of rechts

    domme vraag
    wie kijkt er met linkse en wie met rechtse oog
    door het zoekeroculair van een DSRL ???

  • #2
    Re: links of rechts

    Rechteroog, ook bij mijn monokijker. Nochtans, velen gebruiken links . . .
    Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

    Comment


    • #3
      Re: links of rechts

      Rechteroog.....
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: links of rechts

        links

        You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
        [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
        Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


        Comment


        • #5
          Re: links of rechts

          Rechts

          Comment


          • #6
            Re: links of rechts

            Door omstandigheden nu links.
            Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
            Mijn website.

            Comment


            • #7
              Re: links of rechts

              Oorspronkelijk geplaatst door kazan
              domme vraag
              wie kijkt er met linkse en wie met rechtse oog
              door het zoekeroculair van een DSRL ???
              Dit is een interessante vraag. De meeste mensen weten wel dat ze links- of rechts'handig' zijn, maar er zijn wel een stuk of 20 kenmerken die bepalen of links of rechts je sterkste kant is.

              Dit is er een van, en tien tegen een is dat je onbewust dat oog laat prevaleren boven het andere oog. Doe deze proef eens: wijs met gestrekte arm naar een redelijk klein voorwerp aan de andere kant van de kamer, zo, dat je wijsvinger dat voorwerp bedekt. Hou je arm stil en sluit nu achtereenvolgens je linker- en rechteroog. Bij het sluiten van een van je ogen zul je merken dat je vinger het voorwerp niet langer afdekt - je vinger lijkt te verspringen. Het oog waarbij je het voorwerp nog wel afdekt is je sterkste oog en waarschijnlijk is dat hetzelfde oog waarmee je door de zoeker kijkt.

              Comment


              • #8
                Re: links of rechts


                Links dus.

                Ook zo bij de proef van Leonidas, overduidelijk
                Is this the real life? Is this just fantasy?
                Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

                Comment


                • #9
                  Re: links of rechts

                  Links ......
                  Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
                  Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

                  Comment


                  • #10
                    Re: links of rechts

                    ...Rechts...
                    ^^
                    -=- Light is the key...

                    Comment


                    • #11
                      Re: links of rechts

                      Rechts en tnx Leonidas voor test
                      Telefoon en mouse bedien ik links hoewel ik rechtshandig ben, maar op die manier kan ik notities maken met de rechterhand.

                      Henri
                      lidnummer: BD0435BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: links of rechts

                        Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                        Dit is een interessante vraag. De meeste mensen weten wel dat ze links- of rechts'handig' zijn, maar er zijn wel een stuk of 20 kenmerken die bepalen of links of rechts je sterkste kant is.

                        Dit is er een van, en tien tegen een is dat je onbewust dat oog laat prevaleren boven het andere oog. Doe deze proef eens: wijs met gestrekte arm naar een redelijk klein voorwerp aan de andere kant van de kamer, zo, dat je wijsvinger dat voorwerp bedekt. Hou je arm stil en sluit nu achtereenvolgens je linker- en rechteroog. Bij het sluiten van een van je ogen zul je merken dat je vinger het voorwerp niet langer afdekt - je vinger lijkt te verspringen. Het oog waarbij je het voorwerp nog wel afdekt is je sterkste oog en waarschijnlijk is dat hetzelfde oog waarmee je door de zoeker kijkt.
                        Hahahaha dat houd geen steek !!!
                        Als je met je rechterarm wijst is je rechteroog 't sterkst.. Wijs je met je linkerarm dan is je linkeroog het sterkst natuurlijk Nu weet ik 't nog niet.
                        Ik gebruik mijn rechteroog.. Waarom? Gewoon omdat anders mijn neus tegen het LCD drukt en 't vettig maakt.. Simpel. Als je je linkeroog gebruikt kom je met je neus (die gewoonlijk iets vooruitsteekt) tegen je camera.
                        De zoeker staat altijd links van de camera zodat je met je rechteroog kijkt. De ontspanknop altijd rechts...Simpel he.

                        Comment


                        • #13
                          Re: links of rechts

                          Ben rechtshandig, (vooral) linksvoetig (voetbal en dergelijke) en gebruik men beide ogen eigenlijk, dan links dan rechts... kan he took niet verklaren
                          Olympus OM-D EM-5 + wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: links of rechts

                            Oorspronkelijk geplaatst door Leonidas
                            Het oog waarbij je het voorwerp nog wel afdekt is je sterkste oog
                            Ik bedoel eigenlijk je dominante oog.

                            Andere links/rechtsbepalers: als ik mijn armen over elkaar doe dan ligt mijn linkerhand op mijn rechter bovenarm: klopt.

                            Als ik mijn handen in elkaar vouw dan is mijn linkerduim boven: klopt ook.

                            Benen over elkaar: mijn linker been over het rechter zit beter dan andersom.

                            Als ik daarentegen mijn armen op mijn rug houd, dan houdt mijn rechterhand de linkerhand vast. Dat zou bij linkshandigen als ik eigenlijk andersom moeten zijn.

                            Ik weet helaas niet meer alle testjes maar ik kan me herinneren dat ik zo'n 70% links ben en schrijf en voetbal inderdaad ook links. Muizen doe ik dan weer rechts en heb ook niet mijn muisbuttons omgewisseld.

                            Ik vraag me wel af: wat wilde kazan eigenlijk met deze vraag?

                            Comment


                            • #15
                              Re: links of rechts

                              Oorspronkelijk geplaatst door mic
                              Hahahaha dat houd geen steek !!!
                              Als je met je rechterarm wijst is je rechteroog 't sterkst.. Wijs je met je linkerarm dan is je linkeroog het sterkst natuurlijk Nu weet ik 't nog niet.
                              Toch wel hoor, daar is heel veel onderzoek naar gedaan. Sommige dingen zijn neutraal, zoals bij jouw ogen blijkbaar maar voor de meeste mensen geldt dat niet hoor. Er zijn ook mensen die kunnen hun armen op beide manieren over elkaar doen - bij mij werkt maar een manier, bij de andere zit het gewoon niet lekker en moet ik moeite doen ze in elkaar te houden.

                              Comment

                              Working...
                              X