Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shetland look

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shetland look

    De Shetland pony komt oorspronkelijk van de Shetland eilanden (zou ook vreemd zijn indien hij van Zuid Korea aangehobbeld zou komen, natuurlijk).
    Ter verduidelijking: de Shetlands liggen ten noorden van Schotland.
    Het taaie beest heeft zich aan het strenge klimaat daar weten aan te passen door een weelderige staart, een forse manenpartij en het verkrijgen van een bijzonder dikke vacht in de winter. Helaas bleven de pony's door het beperkte, eenzijdige voedselaanbod klein van stuk en zijn taai, sober en sterk.
    Voor de liefhebbers: Het gangwerk is krachtig, correct, vlot en vierkant.
    En als je wat te lang blijft staan, wreet ie je camera op...

    Last edited by Louis; 27 november 2005, 19:30.
    Voor een handjevol meer prenten....

  • #2
    Re: Shetland look

    Nieuwsgierig paardje
    Rechtsonder heb je plaats voor een klein gedichtje
    mvg,
    Ludo V.

    Comment


    • #3
      Re: Shetland look

      Kreeg spontaan een lach op m'n gezicht. Grappige foto !
      Technisch gezien kan je natuurlijk een aantal punten sterk verbeteren. Vooral het gebrek aan scherpte stoort me een beetje... ach dit kon mijn pret niet drukken
      Groeten,
      Ludo

      Comment


      • #4
        Re: Shetland look

        Dat paardje zegt me dat ik dringend een 19inch scherm moet kopen.
        't Vensterke wordt te klein

        Comment


        • #5
          Re: Shetland look

          Oorspronkelijk geplaatst door lut
          Dat paardje zegt me dat ik dringend een 19inch scherm moet kopen.
          't Vensterke wordt te klein
          Hahaha ne goeie!! Leuke foto!


          Grtz,Fabienne
          Leef vandaag, niet morgen. Morgen is het weer vandaag.
          BD0675BE- Canon EOS 300D EF-S 18-55
          The name of the game is to fill the frame!
          http://Fabke.fotopic.net

          Comment


          • #6
            Re: Shetland look

            Oorspronkelijk geplaatst door Ludo V.
            Nieuwsgierig paardje
            Rechtsonder heb je plaats voor een klein gedichtje
            Zeg nooit paardje tegen een pony! En zeker niet tegen een Shetlander...
            Dat van dat gedichtje vind ik dan wel weer
            Voor een handjevol meer prenten....

            Comment


            • #7
              Re: Shetland look

              Oorspronkelijk geplaatst door Ludo_
              Kreeg spontaan een lach op m'n gezicht. Grappige foto !
              Technisch gezien kan je natuurlijk een aantal punten sterk verbeteren. Vooral het gebrek aan scherpte stoort me een beetje... ach dit kon mijn pret niet drukken
              Techniek, ik weet het; en hij had best een stuk scherper gekund en gemogen, maar dan had ik waarschijnlijk een macro van zijn tanden gehad
              Voor een handjevol meer prenten....

              Comment


              • #8
                Re: Shetland look

                Thanks Lut & Fabienne.
                Voor een handjevol meer prenten....

                Comment


                • #9
                  Re: Shetland look

                  Oorspronkelijk geplaatst door lut
                  Dat paardje zegt me dat ik dringend een 19inch scherm moet kopen.
                  't Vensterke wordt te klein
                  Nie genoeg,naar 21 inch gaan,mooie kop.
                  'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Shetland look

                    Thanks. Ik wou hier even van de gelegenheid gebruik maken om een slimme Duitser op te voeren. Namelijk Immanuel Kant. De man had al een mening over het oordelen, beoordelen, veroordelen van iets.
                    Zo schrijft hij bijvoorbeeld in "Het Smaakoordeel is Esthetisch" dit:
                    Om een onderscheid te maken of iets al dan niet mooi is, betrekken we het vertoonde niet op het object zelfve terwille van de kennis ervan, maar door de verbeelding.
                    Een kleinigheid met grote gevolgen.
                    En aldus gaat Kant in hetzelfde straatje verder:
                    Het smaakoordeel is geen kennisoordeel, en daarom geen logisch maar een esthetisch oordeel, waaronder men datgene verstaat waarvan de bepalingsgrond niet anders dan subjectief kan zijn.
                    Dit zijn de subjectieve grondslagen voor zijn esthetica. Hetgeen niets anders wil zeggen dan dat wij, om al dat schoons te zien, te ontdekken, te proeven of te ervaren, een beroep moeten doen op onze eigen ervaringen, en van daaruit kunnen we dan het aanschouwde het predikaat schoonheid verlenen.

                    Van Kant hebben we dus de gedachte, het idee, geerfd dat de schoonheid van iets geen objectieve, maar een subjectieve aangelegenheid is.
                    Voor een handjevol meer prenten....

                    Comment


                    • #11
                      Re: Shetland look

                      Oorspronkelijk geplaatst door Louis
                      Thanks. Ik wou hier even van de gelegenheid gebruik maken om een slimme Duitser op te voeren. Namelijk Immanuel Kant. De man had al een mening over het oordelen, beoordelen, veroordelen van iets.
                      Zo schrijft hij bijvoorbeeld in "Het Smaakoordeel is Esthetisch" dit:
                      Om een onderscheid te maken of iets al dan niet mooi is, betrekken we het vertoonde niet op het object zelfve terwille van de kennis ervan, maar door de verbeelding.
                      Een kleinigheid met grote gevolgen.
                      En aldus gaat Kant in hetzelfde straatje verder:
                      Het smaakoordeel is geen kennisoordeel, en daarom geen logisch maar een esthetisch oordeel, waaronder men datgene verstaat waarvan de bepalingsgrond niet anders dan subjectief kan zijn.
                      Dit zijn de subjectieve grondslagen voor zijn esthetica. Hetgeen niets anders wil zeggen dan dat wij, om al dat schoons te zien, te ontdekken, te proeven of te ervaren, een beroep moeten doen op onze eigen ervaringen, en van daaruit kunnen we dan het aanschouwde het predikaat schoonheid verlenen.

                      Van Kant hebben we dus de gedachte, het idee, geerfd dat de schoonheid van iets geen objectieve, maar een subjectieve aangelegenheid is.
                      Je bent een echte filosofische fotograaf, wel leuk hadden we nog niet in de dit forum (aub, nog van dat stof om na te denken... )
                      Groeten,
                      Ludo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Shetland look

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ludo_
                        Je bent een echte filosofische fotograaf, wel leuk hadden we nog niet in de dit forum (aub, nog van dat stof om na te denken... )
                        Bedankt voor het compliment en de verwelkoming hier.
                        Helaas ben ik noch het een noch het ander.
                        Last edited by Louis; 5 december 2005, 06:55.
                        Voor een handjevol meer prenten....

                        Comment

                        Working...
                        X