Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vernieuwde site

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vernieuwde site

    Ik heb mijn site hermaakt. Alles soberder gehouden om de foto's te laten spreken.
    Graag wat commentaar wat goed is of wat te verbeteren.

    naar de nieuwe site
    [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

  • #2
    Re: Vernieuwde site

    Proficiat, Patrick!

    Inderdaad een sobere en rustige lay-out, maar héél verfijnd en stijlvol afgewerkt
    Is this the real life? Is this just fantasy?
    Canon EOS 7D - Welkom op http://karel.smugmug.com

    Comment


    • #3
      Re: Vernieuwde site

      Prachtige en idd rustige en sobere site met heel mooie foto's
      Groetjes Vicky

      Comment


      • #4
        Re: Vernieuwde site

        Helemaal naar mijn smaak

        Comment


        • #5
          Re: Vernieuwde site

          mooie heerlijk werkende site, weet nu als ik verander waar ik hem moet laten maken, prachtig gewoon.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Vernieuwde site

            Knap, eenvoudig en supersnel
            Zoiets zou ik ook wel willen
            mvg,
            Ludo V.

            Comment


            • #7
              Re: Vernieuwde site

              Mooie overzichtelijke site, duidelijk en snel.
              Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
              Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

              Comment


              • #8
                Re: Vernieuwde site

                Povere site eigenlijk hoor . Niet om je af te breken ofzo hoor, het is natuurlijk een verdienstelijke poging. Beetje teveel naar tutorials gekeken van een paar jaar terug e

                Als ik je wat tips mag geven:
                -deze grafische plastiekachtige metaal buttons zijn echt passé hoor. Daarmee bedoel ik het navigatie element, niet echt stijlvol e.
                - Werk niet met frames, wel met tables. Dat is veel browservriendelijker hoor, en je kan er veel meer mee doen.
                - Ontwikkel een eigen stijl, een paar tutorials bijeenrapen kan iedereen e

                Het is natuurlijk niet allemaal negatief... het navigeer systeem voor de foto's is heel simpel en sober, zoals het hoort dus.

                Nogmaals... ik zeg dit om je te helpen e
                flickr

                Comment


                • #9
                  Re: Vernieuwde site

                  Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                  Nogmaals... ik zeg dit om je te helpen e
                  Dan had je dat misschien beter via een mailtje kunnen doen denk ik, zeker als ik lees wat er in je handtekening staat.
                  Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                  Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vernieuwde site

                    Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
                    Povere site eigenlijk hoor . Niet om je af te breken ofzo hoor, het is natuurlijk een verdienstelijke poging. Beetje teveel naar tutorials gekeken van een paar jaar terug e

                    Als ik je wat tips mag geven:
                    -deze grafische plastiekachtige metaal buttons zijn echt passé hoor. Daarmee bedoel ik het navigatie element, niet echt stijlvol e.
                    - Werk niet met frames, wel met tables. Dat is veel browservriendelijker hoor, en je kan er veel meer mee doen.
                    - Ontwikkel een eigen stijl, een paar tutorials bijeenrapen kan iedereen e

                    Het is natuurlijk niet allemaal negatief... het navigeer systeem voor de foto's is heel simpel en sober, zoals het hoort dus.

                    Nogmaals... ik zeg dit om je te helpen e
                    tja, opmerkingen geven is altijd iets hé. Trouwens op uw eigen site werkt ook niet alles naar behoren, ...
                    http://www.deinzeonline.be/ - http://www.poeke.net/ - https://www.instagram.com/dverleysen/

                    Comment


                    • #11
                      Re: Vernieuwde site

                      @ allen: bedankt voor de meningen.

                      @ Mattias (guRuh)
                      Beste Mattias,

                      Of de techniek passé is laat ik even in het midden.
                      Maar tutorials gebruiken die samengeraapt zijn, ..... daar wil ik wel eens wat meer van je horen.
                      Ik heb wel JAlbum gebruikt en daar wijzigingen in het script aangebracht. Maar de rest komt nergens vandaan. Heb ik zelf gemaakt (beeldjes, buttons, achtergronden van de navigatie). Nergens gepikt of zo. Alles in Photoshop en Dreamweaver.
                      Waarom zou het gebruik maken van tables voordelen hebben? Kan je ze mij eens opnoemen? Ik leer namelijk graag bij. Het voordeel van frames is dat de navigatie en knopjes niet meer dient ingeladen te worden.
                      De site maakt geen gebruik van Flash of Swish, alhoewel ik daar vrij behoorlijk mijn weg ken. Ik wilde een snelle site en to the point.

                      Jouw blog heb ik eens bekeken. Heb je alle functies zelf geschreven?
                      Dan vind ik dat wel knap, maar er staan een paar foutjes in het script.
                      Sans rancune overigens....

                      Wilde wel eens weten hoe alles eruit zou zien in Firefox, omdat ik dat niet kan testen.

                      Patrick
                      [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Vernieuwde site

                        Het ziet er goed uit in Safari en Firefox op Mac (zou hetzelfde moet zijn op windows/linux).

                        Ik zou alleen nog title tags toevoegen zodat er een titel zichtbaar is in de window van de browser i.p.v. "Untitled Document". Maar dat zijn details want het gaat natuurlijk allemaal over de foto's.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Vernieuwde site

                          Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
                          @ allen: bedankt voor de meningen.

                          @ Mattias (guRuh)
                          Beste Mattias,

                          Of de techniek passé is laat ik even in het midden.
                          Maar tutorials gebruiken die samengeraapt zijn, ..... daar wil ik wel eens wat meer van je horen.
                          Ik heb wel JAlbum gebruikt en daar wijzigingen in het script aangebracht. Maar de rest komt nergens vandaan. Heb ik zelf gemaakt (beeldjes, buttons, achtergronden van de navigatie). Nergens gepikt of zo. Alles in Photoshop en Dreamweaver.
                          Waarom zou het gebruik maken van tables voordelen hebben? Kan je ze mij eens opnoemen? Ik leer namelijk graag bij. Het voordeel van frames is dat de navigatie en knopjes niet meer dient ingeladen te worden.
                          De site maakt geen gebruik van Flash of Swish, alhoewel ik daar vrij behoorlijk mijn weg ken. Ik wilde een snelle site en to the point.

                          Jouw blog heb ik eens bekeken. Heb je alle functies zelf geschreven?
                          Dan vind ik dat wel knap, maar er staan een paar foutjes in het script.
                          Sans rancune overigens....

                          Wilde wel eens weten hoe alles eruit zou zien in Firefox, omdat ik dat niet kan testen.

                          Patrick

                          Ik ben al content dat je er zo goed op reageert

                          Eerst even de nadelen van frames:
                          - zoekrobot onvriendelijk, wat de nadelen daarvan zijn bekijk je zelf maar, je kan het ook als een voordeel beschouwen natuurlijk. De zoekrobot gaat dan bv iets vinden in een frame, maar je navigatie gaat hij niet afbeelden, doordat deze in een ander bestand zit.
                          - zelfde voor bookmarken van de site
                          - niet elke browser zou frames goed afbeelden, maar dat is ondertussen wel gedaan denk ik. Toch raad W3 aan om zowel een framed als non-framed versie van de site beschikbaar te stellen.

                          Als je niet wilt dat de navigatie niet steeds opnieuw moet laden werk je mss beter met een iframe (in een cel van een table dan... ). Nadeel hiervan is dan weer dat de zoekrobots hierin soms niets zoeken...
                          Grote voordeel zijn de vele attributes voor opmaak vind ik: paddings, margins en spacings (afstanden tussen cellen en andere objecten). Alles in 1 keer dus...

                          Niet dat tables het van het zijn, verre van. De <div> wordt nu toch wel meer en meer gebruikt bij grafische ontwerpers, in combinatie met CSS natuurlijk.
                          Hiermee kan je nog meer positioneren binnen je site, en het werkt wel heel gemakkelijk moet ik zeggen. Ook kan je div's laten overlappen... (z-index). Maar nu ben ik aan het uitwijden zeker?

                          Div's en tables laden alleszinds veel sneller dan frames (is ook maar 1 bestand uiteindelijk e )


                          Met Jalbum is trouwens helemaal niet niks e, mijn site is ook gemaakt met behulp van pixelpost, daarover meer vanonder.
                          Ik kan in theorie helemaal geen PHP dat geef ik toe, maar ik kan scripts wel aanpassen aan mijn eigen noden, dat heb jij ook gedaan, en je bent daar zeker en vast in geslaagd.

                          Nu even over dat "design":
                          Je gaat me toch niet zeggen dat je dat nooit eerder ergens bent tegenkomen. Ik vertoef ook op site-check fora, en dit is echt een typische stijl voor beginnende ontwerpers van websites. (no offence hoor ) Best laat je dat grafische maar voor wat het is, tot als je op een niveau gekomen bent dat je echt kunt zeggen: waw . Ik heb mij hieraan ook schuldig gemaakt hoor, dat is het zeker niet.

                          Over mijn site: deze is nogal tussen de soep en de patatten gemaakt, en ik ben er dus ook niet content van. Het is een script van Pixelpost, dat wel heel degelijk werkt, maar toch nogal beperkt is (geen albums...). Wel is het een gemakkelijk scriptje, en vooral heel verstaanbaar, geen kennis van php vereist, alleen degelijke html.


                          Hopelijk heb je er wat aan... µ

                          Mattias
                          flickr

                          Comment


                          • #14
                            Re: Vernieuwde site

                            Mattias,
                            Dank voor het antwoord.
                            Enne design.... dat heb ik zelf gemaakt, want ik kan dat bewijzen aan de hand van de PSD-file met al zijn lagen.

                            Ik ken die site-check fora niet eens. Ik kan tevens bewijzen dat ik PS-technisch wel mijn mannetje kan staan. Maar de bedoeling van deze site was om foto's te laten zien en niet mijn "kunde" betreffende PS.
                            Dus indeed no offence.

                            Wat betreft de zoekrobots:
                            <META NAME="robots" CONTENT="noindex, nofollow">
                            <META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
                            <META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-cache">
                            <META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="-1">
                            ... staat er behoudens de indexpagina in alle schermen. Maar ben die inderdaad vergeten in de JAlbums te voorzien. Moet ik dus nog even rechtzetten. Bedoeling is uiteraard dat de zoekrobots enkel de index.html indexeren. Ik heb trouwens ook een noindex.txt voorzien.

                            Patrick
                            [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Vernieuwde site

                              Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
                              Mattias,
                              Dank voor het antwoord.
                              Enne design.... dat heb ik zelf gemaakt, want ik kan dat bewijzen aan de hand van de PSD-file met al zijn lagen.

                              Ik ken die site-check fora niet eens. Ik kan tevens bewijzen dat ik PS-technisch wel mijn mannetje kan staan. Maar de bedoeling van deze site was om foto's te laten zien en niet mijn "kunde" betreffende PS.
                              Dus indeed no offence.

                              Wat betreft de zoekrobots:
                              <META NAME="robots" CONTENT="noindex, nofollow">
                              <META HTTP-EQUIV="Pragma" CONTENT="no-cache">
                              <META HTTP-EQUIV="Cache-Control" CONTENT="no-cache">
                              <META HTTP-EQUIV="Expires" CONTENT="-1">
                              ... staat er behoudens de indexpagina in alle schermen. Maar ben die inderdaad vergeten in de JAlbums te voorzien. Moet ik dus nog even rechtzetten. Bedoeling is uiteraard dat de zoekrobots enkel de index.html indexeren. Ik heb trouwens ook een noindex.txt voorzien.

                              Patrick

                              Dan moet ik je nog alleen maar zeggen: veel succes met de site ! Die van mij zou er binnenkort aan moeten komen...
                              flickr

                              Comment

                              Working...
                              X