Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Netelige situatie gisteren, let op mensen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Netelige situatie gisteren, let op mensen

    Gisteren avond heb ik met mijn collega een ietwat netelige en potentieel gevaarlijke situatie meegemaakt. Mijn collega had een aanbieding gezien op een tweedehands forum voor een 1Ds mk2. Prijs was goed en na enkele emailtjes reden we naar Rotterdam met veel geld op zak. Toen we op het afgesproken adres aankwamen bleek dat een hotel te zijn. Na een telefoontje naar een zekere "Dirk", zei hij dat hij vaak "zaken" deed in dat hotel maar ons daar zou oppikken om naar zijn huis te rijden zodat we de transactie konden afronden. Na een 20 minutjes gewacht te hebben kwam er een jong ventje van marokaanse afkomst naar ons toe die zei dat "Dirk" nog bezig was met andere klanten dus dat hij gestuurd was om ons te komen halen. Hij vroeg of hij mee mocht rijden met ons om naar het huis van "Dirk" te gaan. Onderweg zat de kerel constant te telefoneren of alles wel klaar was en de camera daar wel was enzo. Eenmaal daar toegekomen bleek dat een service flat te zijn. Beneden wachte ons daar nog een andere ongure kerel op. We moesten beneden wachten in de gang want er was nog een transactie bezig. Intussen was die kerel die met ons meegereden was nog altijd naar verschillende mensen aant telefoneren om "af te komen". mijn collega en ik zijn niet van de kleinsten gelukkig... Toen vroeg die kerel met wat voor biljetten wij zouden betalen. 500 euro bills dus. Daarna vroeg hij of hij er een mee mocht nemen naar boven om te verifieren of ze wel "echt" waren waarop mijn collega zei dat hij zijn portefeulle in de wagen had vergeten. We zijn de wagen ingestapt en weggereden. Ik ben ervan overtuigd dat indien mijn collega daar alleen was geweest dat hij met flink wat builen en veel geld lichter naar belgie was gereden. Hadden we daar nog iets langer gebleven waren al zijn maatjes afgekomen en was de kans groot dat we allebijde klappen hadden gekregen. Uiteraard niks meer gehoord van "Dirk". Dit is eigenlijk de verkorte versie, de volledige versie is nog smakenlijker... Dus let op mensen als je ingaat op internet "deals".
    Last edited by Drill; 24 november 2005, 11:08.
    Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

  • #2
    Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

    Oorspronkelijk geplaatst door Drill
    Gisteren avond heb ik met mijn collega een ietwat netelige en potentieel gevaarlijke situatie meegemaakt. Mijn collega had een aanbieding gezien op een tweedehands forum voor een 1Ds mk2. Prijs was goed en na enkele emailtjes reden we naar Rotterdam met veel geld op zak. Toen we op het afgesproken adres aankwamen bleek dat een hotel te zijn. Na een telefoontje naar een zekere "Dirk", zei hij dat hij vaak "zaken" deed in dat hotel maar ons daar zou oppikken om naar zijn huis te rijden zodat we de transactie konden afronden. Na een 20 minutjes gewacht te hebben kwam er een jong ventje van marokaanse afkomst naar ons toe die zei dat "Dirk" nog bezig was met andere klanten dus dat hij gestuurd was om ons te komen halen.

    Vanaf hier zou ik al op mijn hoede geweest zijn en dat manneke niet laten meerijden hebben

    Comment


    • #3
      Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

      Oorspronkelijk geplaatst door pcfreak
      Vanaf hier zou ik al op mijn hoede geweest zijn en dat manneke niet laten meerijden hebben
      We waren ook op onze hoede hoor. Maar ik heb mijn collega leren kennen op de boksclub en dat ventje was niet echt bijster groot
      Trouwens die boksclub is al heel lang geleden, dus niet denken dat wij van het aggresieve type zijn he mensen
      Last edited by Drill; 24 november 2005, 10:40.
      Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

      Comment


      • #4
        Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

        Idd zulke situaties doen zich zeker voort, zelfs op fora (games.telenet.be bv)

        Daar had iemand een deal gedaan om een 5 tal laptops te kopen. Hij komt aan op de plaats, geeft zijn geld af (dom dom dom...), kerel zegt 'ik ga de camion voorrijden".
        byebye 5000 euro...
        flickr

        Comment


        • #5
          Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

          mag ik vragen wat de prijs was voor die 1DSII?

          Comment


          • #6
            Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

            Oorspronkelijk geplaatst door guRuh
            Idd zulke situaties doen zich zeker voort, zelfs op fora (games.telenet.be bv)

            Daar had iemand een deal gedaan om een 5 tal laptops te kopen. Hij komt aan op de plaats, geeft zijn geld af (dom dom dom...), kerel zegt 'ik ga de camion voorrijden".
            byebye 5000 euro...
            Damm, das pech, 5000 euro is niet niks. Niet te goedgelovig zijn is de boodschap.
            Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

            Comment


            • #7
              Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

              Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
              mag ik vragen wat de prijs was voor die 1DSII?
              5500 Euro voor "mint"
              Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

              Comment


              • #8
                Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

                Ofwel komen ze iets presenteren (bvb dvd players) meestal komen die mannen van een beurs ... jaja dat zal wel

                Je komt een prijs akkoord en ze geven u een nieuwe doos met de krimpfolie er nog rond en terwijl ze al lang weg zijn met uw centen heb jij een lege doos gekregen verzwaard met wat stenen dit is ook al gebeurd

                Men kan soms wel eens zaken doen met die pipo's maar je moet extra op je hoede zijn want ze toveren met de handelswaar terwijl je erbij staat

                Comment


                • #9
                  Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

                  Oorspronkelijk geplaatst door pcfreak
                  Ofwel komen ze iets presenteren (bvb dvd players) meestal komen die mannen van een beurs ... jaja dat zal wel

                  Je komt een prijs akkoord en ze geven u een nieuwe doos met de krimpfolie er nog rond en terwijl ze al lang weg zijn met uw centen heb jij een lege doos gekregen verzwaard met wat stenen dit is ook al gebeurd

                  Men kan soms wel eens zaken doen met die pipo's maar je moet extra op je hoede zijn want ze toveren met de handelswaar terwijl je erbij staat
                  Je kan je niet voorstellen hoe profesioneel die emails van "Dirk" eruit zagen en hoe die man klonk aan de telefoon, zeer overtuigend
                  Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

                    Erg veel geluk gehad! Al tijden zijn er bendes (vaak inderdaad in Rotterdam) actief met dit soort trucs. Vaak ook komen de slachtoffers uit het buitenland. Zie bijv. http://www.peterrdevries.nl/dossiers...era/gsmrip.htm

                    en het kan erger:

                    Comment


                    • #11
                      Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

                      Onlangs heeft Mic hier een gelijkaardig verhaal verteld.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

                        Allereerst hoop ik niet dat men de Nederlanders die op dit forum actief zijn associëren met dit soort volk.

                        Het kaf onder het koren is doorgaans vrij makkelijk te herkennen:
                        vaag e-mail adres (yahoo, gmail, etc.)
                        vaag telefoonnummer (mobiel)
                        onwilligheid om af te spreken op een publieke plek
                        zeer lage postcount op het forum of marktsite waar geadverteerd wordt
                        verdacht lage prijs van het aangeboden item.

                        Verder is het motto Ain't no such thing as a free lunch iets om in gedachten te houden bij dit soort mensen.

                        Als één of meer van deze zaken bij de betreffende verkoper van toepassing zijn, dan haak ik al af.

                        Ik woon in Utrecht, waar het nogal eens hommeles is met het lichtgetinte Noord-Afrikaanse deel van de bevolking. Daar doe ik sowieso geen zaken meer mee, na een paar minder prettige ervaringen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

                          Oorspronkelijk geplaatst door svmnb
                          vaag telefoonnummer (mobiel)
                          .
                          Dat mobiel nummer van die Dirk hebben we wel, maar ik vermoed dat het om een prepaid kaart gaat. Moest het van mij afhangen zou ik de Rotterdamse politie inlichten maar mijn collega ziet dat niet zitten omdat ze zijn gegevens hebben.
                          Last edited by Drill; 24 november 2005, 12:25.
                          Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                          Comment


                          • #14
                            Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

                            Oorspronkelijk geplaatst door Drill
                            5500 Euro voor "mint"
                            tja, if it sounds too good to be true, etc...

                            Comment


                            • #15
                              Re: Netelige situatie gisteren, let op mensen

                              Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
                              tja, if it sounds too good to be true, etc...
                              Tja, aangezien de actuele prijs van dit toestel rond de 7000 schommelt in nederland zagen we daar geen graten in. Het werd aangeboden als tweedehands.
                              Een nieuw boelleken met een "embossed" logo en wat glas...

                              Comment

                              Working...
                              X