Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

workshop huwelijksfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • workshop huwelijksfotografie

    na lang zoeken op 't net...nog niets gevonden...
    ben aan het uitkijken naar een workshop van zo'n 2 dagen, waar je deftig leert originele huwelijksfoto's te maken
    prijs speelt geen rol, maar liefst niet te ver buiten belgie (liefts in belgie)
    vind enkel deze, maar is me nogal ver:
    Panoramix

  • #2
    Re: workshop huwelijksfotografie

    loop een dagje mee met een beroeps uit de buurt.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: workshop huwelijksfotografie

      Hi,

      Geen directe hulp, maar op dit ogenblik loopt in het fotomuseum van Antwerpen (Antwerpen zuid) een tentoonstelling over de evolutie van de huwelijksfotografie.

      Jaren 50 tot nu denk ik. Daar zit wel wat inspiratie tussen.

      mvg,
      DPaul.
      DPaul - A.FIAP
      D810, nikkors and other stuff

      Comment


      • #4
        Re: workshop huwelijksfotografie

        Oorspronkelijk geplaatst door Panoramix
        na lang zoeken op 't net...nog niets gevonden...
        ben aan het uitkijken naar een workshop van zo'n 2 dagen, waar je deftig leert originele huwelijksfoto's te maken
        prijs speelt geen rol, maar liefst niet te ver buiten belgie (liefts in belgie)
        vind enkel deze, maar is me nogal ver:
        http://www.peakphotocentre.com/weddings.asp

        een workshop van 2 dagen om deftige huwelijksfoto's te leren maken?

        fotografie is geen wiskunde hè.... da leer je nie efkes op 2 dagen... da's iets van jaren...en zeker voor huwelijken...een van de moeilijkste dingen die er zijn om GOED te doen... ik weet ook dat er heel veel mensnen huwelijken fotograferen...maar heb nog maar zelden echt WOW dingen gezien...

        Dus...begin al maar te oefenen makker
        some toys 4 big boys
        http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

        Comment


        • #5
          Re: workshop huwelijksfotografie

          Ik weet het niet zeker, maar ik meen dat Henk van Kooten dat nog wel eens deed. Kijk vooral ook even op zijn website; als je het toch hebt over origineel fotowerk in die hoek...

          Comment


          • #6
            Re: workshop huwelijksfotografie

            Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
            een workshop van 2 dagen om deftige huwelijksfoto's te leren maken?
            Ik vermoed dat ze er wel van uit gaan dat je al heel goed vertrouwd bent met fotografie in se, anders begin je sowieso aan zoiets niet..
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

            Comment


            • #7
              Re: workshop huwelijksfotografie

              inderdaad, 'k zoek zeker geen cursus fotografie over sluitertijd, diafragma etc... maar tips en tricks in praktijk ivm huwelijksfotografie...
              ik besef maar al te goed dat je dit niet in 1 dag kan leren, maar 't is toch een specifiek vakgebied waar bepaalde foto's steeds terug komen...vb close up van de ringen, bloemboeket scherp op voorgrond met trouwers onscherp erachter etc... tips welke foto's wel en welke niet goed werken...
              uiteindelijk moet je het altijd zelf doen, maar is toch handig als je ergens deftige hulp kan krijgen

              Joost, wauw, die Henk van Kooten heeft inderdaad een originele visie, vind sommige persoonlijk totaal niet m'n ding, maar er zitten er zeker echt subliem schitterende tussen ! bedankt voor de link
              Last edited by Panoramix; 23 november 2005, 20:42.
              Panoramix

              Comment


              • #8
                Re: workshop huwelijksfotografie

                Oorspronkelijk geplaatst door Panoramix
                inderdaad, 'k zoek zeker geen cursus fotografie over sluitertijd, diafragma etc... maar tips en tricks in praktijk ivm huwelijksfotografie...
                Dat leer je denk ik alleen in de praktijk - vraag eens rond bij lokale fotografen of je niet eens mee mag om te assisteren (maar bedenk daarbij wel dat voor de fotograaf doel #1 is om de dag in beeld te brengen). Veel kun je overigens ook oppikken op de internationale fora als www.digitalweddingchat.com, www.digitalweddingforum.com en www.pwpforums.com.

                close up van de ringen, bloemboeket scherp op voorgrond met trouwers onscherp erachter etc... tips welke foto's wel en welke niet goed werken...
                Dat is een kwestie van inspiratie opdoen, kijk naar wat de "grote jongens" doen en leer daarvan.
                wauw, die Henk van Kooten heeft inderdaad een originele visie, vind sommige persoonlijk totaal niet m'n ding, maar er zitten er zeker echt subliem schitterende tussen ! bedankt voor de link
                Nog eentje dan: Jacques Verschuren. Er zijn zo veel verschillende stijlen dat het vrijwel onmogelijk is zo in te schatten wat je wil (en daarmee wat je workflow zou moeten zijn). Wat zoek je in een trouwreportage? Hoe ziet jouw ideale reportage er uit?
                Last edited by Joost; 23 november 2005, 21:17.

                Comment


                • #9
                  Re: workshop huwelijksfotografie

                  Hello,

                  Ge kunt anders op mijn website eens kijken...

                  Ik probeer zoveel mogelijk parken, vijvers,...en dergelijke te vermijden!!
                  Ik vind het toch anders zoals iedereen!
                  Als je een trouw album bekijkt is het steeds hetzelfde parken, vijvers, een brugske over de vijver...pffff
                  Dus de beste fotos volgens mij zijn de spontane fotos die je kunt maken over de ganse dag, lachen, de spontane momenten van de dag, bij de kapper, wanneer ze zich aankleed enz...zelfs grappige photos zijn tof!
                  En ik gebruik nooit een Flits! als ik geen licht genoeg heb neem ik een 50mm f1.8 maar gebruik nooit of nooit een flits

                  Comment


                  • #10
                    Re: workshop huwelijksfotografie

                    Oorspronkelijk geplaatst door citronvert
                    En ik gebruik nooit een Flits! als ik geen licht genoeg heb neem ik een 50mm f1.8 maar gebruik nooit of nooit een flits
                    Ik heb even een snelle blik geworpen op je website... er zitten hele fraaie opnames tussen, maar ik zou toch eens leren werken met flitsers want hier en daar zou een beetje extra licht toch wel op z'n plaats geweest zijn. Een flitser is een hulpmiddel om de omstandigheden naar jouw hand te zetten. Nooit flitsen is net zoiets als iedere avondmaaltijd zonder mes te nuttigen - het kan, maar na drie dagen achter elkaar pasta eten wil een mens misschien ook wel eens een mooi stukje vlees op z'n bord .

                    Comment


                    • #11
                      Re: workshop huwelijksfotografie

                      Hmm ik heb toch mijn bedenking bij sommige zaken die hier gezegd worden.

                      Het maakt mijn inziens geen bal uit wat jullie een mooie huwelijksreportage vinden of hoe jullie een huwelijksreportage willen vastleggen.

                      Het enige dat telt is dat de bruid en bruidegom tevreden zijn met de manier waarop je het huwelijk vastlegt. En is dat superklassiek verre van origineel maar hun wens dan moet je dat ook zo vastleggen. En vooral binnen deze beperkingen kan een fotograaf tonen hoe goed hij is door toch nog het verschil te maken.

                      De laatste tijd komt men bijv vaak huwelijksfoto's met graffiti in de achtergrond tegen. Wel ik vind dat afschuwelijk en dat mag dan origineler zijn dan op een brugje in een park dat origineel zijn maakt het nog altijd niet mooier. Integendeel zelfs volgens mij. Anderen vinden dit dan weer mooi en ook zij moeten hun zin krijgen. Wat de fotograaf hiervan vindt is irrelevant.

                      Comment


                      • #12
                        Re: workshop huwelijksfotografie

                        ja maar dan heb je van die onnatuurlijke fotos, en verlies je ambiance...die warme die sfeer...
                        Trouwens ik heb zelfs geen flits en probeer zoveel mogelijk gebruik te maken van het natuurlijk licht! en in het echt zien we met ons oog ook alles zonder flits!
                        Dat is mijn mening natuurlijk!
                        ieder zijn manier van werken! ik vind het ook een uidaging om alles zonder flits te doen!

                        Ik weet wel dat een flits soms kan helpen in bepaalde situaties...maar toch ik zal er nooit gebruik van maken!

                        Groetjes

                        Comment


                        • #13
                          Re: workshop huwelijksfotografie

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar
                          Wat de fotograaf hiervan vindt is irrelevant.
                          Dat zijn pas wijze woorden en dat wordt tegenwoordig nog wel eens (vaak) vergeten. Je maakt nog steeds foto "in dienst van/ten behoeve van".

                          Comment


                          • #14
                            Re: workshop huwelijksfotografie

                            Kevlar:ja dat is waar! trouwens de klant is de baas!! als ze het zo willen of liever anders! zolang ze maar tevreden zijn van hun fotos....

                            Comment


                            • #15
                              Re: workshop huwelijksfotografie

                              Ik ben het ook niet eens met wat hier gezegd wordt

                              je moet als fotograaf uw ding doen en de fotograaf moet in de eerste plaatst tevreden zijn over zijn werk.
                              De klant heeft u gekozen in functie van eerder werk, dus gewoon u een stijl eigen maken en hierop verder borduren.
                              Met de locatie kan je helpen maar laat de keuze aan de klant over.

                              En vraag genoeg geld, niet teveel, maar genoeg, anders krijg je het gevaar dat mensen u nemen omdat jij het goedkoopste was en niet zozeer omdat ze jouw foto's het mooiste vonden.
                              En dit kan leiden tot ontevreden klanten en dit wil je natuurlijk niet.

                              Grts

                              Comment

                              Working...
                              X