Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon RAW + jpeg

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon RAW + jpeg

    onder het motto 'domme vragen bestaan':

    ik heb op mijn 300D de firmware hack geplaatst, waardoor ik RAW + Jpeg kan trekken. Ik krijg dan een CRW-file (de RAW) en een THM-file. Ik veronderstel dat die laatste de jpeg is, maar ik kan die op geen enkele manier zien.
    Is er ergens iets fout gelopen met die hack, of moet ik een progje installeren?

  • #2
    Re: canon RAW + jpeg

    had graag ook wat info omtrent "Hacken", maar dan van de 350D.
    zou het daarmee mogelijk zijn de sluitertijd tijdens flitsen te verkleinen naar bvb 1/500???

    Comment


    • #3
      Re: canon RAW + jpeg

      De THM-file is enkel een thumbnail om te kunnen tonen op het schermpje van je toestel.
      Je kunt dit wel in de meeste fotoviewers bekijken, maar dit is veel te klein.
      Om echt RAW+jpeg te hebben, moet je dit instellen in je menu. Daar kun je de grootte van je JPEG kiezen.
      Mijn mening: deze jpeg heb je toch niet nodig en neemt alleen maar extra plaats in.
      Als ik thuis kom, maak ik in 'batch' jpegs van mijn RAW's en dit enkel om ze sneller te kunnen bekijken.

      hesy.be
      BD0319BE

      Comment


      • #4
        Re: canon RAW + jpeg

        Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
        onder het motto 'domme vragen bestaan':

        ik heb op mijn 300D de firmware hack geplaatst, waardoor ik RAW + Jpeg kan trekken. Ik krijg dan een CRW-file (de RAW) en een THM-file. Ik veronderstel dat die laatste de jpeg is, maar ik kan die op geen enkele manier zien.
        Is er ergens iets fout gelopen met die hack, of moet ik een progje installeren?
        als je die die THM veranderd door JPG dan ga je thumbnail fotoke zien...

        bv XXXXX.THM is dan XXXXX.JPG ...

        Comment


        • #5
          Re: canon RAW + jpeg

          Hoe maak je een batche uit Raw file`s?????
          Kan dat ook met Nef file`s, dus de Nikon Raw file`s, om het zo maar even uit te drukken.

          Gr. John
          www.sportactiefoto.nl

          Comment


          • #6
            Re: canon RAW + jpeg

            Oorspronkelijk geplaatst door fotofiel
            onder het motto 'domme vragen bestaan':

            ik heb op mijn 300D de firmware hack geplaatst, waardoor ik RAW + Jpeg kan trekken. Ik krijg dan een CRW-file (de RAW) en een THM-file. Ik veronderstel dat die laatste de jpeg is, maar ik kan die op geen enkele manier zien.
            Is er ergens iets fout gelopen met die hack, of moet ik een progje installeren?
            Zelfde probleem hier Thomas...
            Naar wat ik gelezen heb, is het niet mogelijk om beide formaten te verkrijgen met die hack...
            Je kan de jpegs enkel extracten met het canon-viewer programma naar't schijnt...

            Comment


            • #7
              Re: canon RAW + jpeg

              Oorspronkelijk geplaatst door dréten
              had graag ook wat info omtrent "Hacken", maar dan van de 350D.
              zou het daarmee mogelijk zijn de sluitertijd tijdens flitsen te verkleinen naar bvb 1/500???
              Er zou naar het schijnt een hack bestaan voor de 350D die de sensor omvormt naar Full Frame.....
              "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

              Comment


              • #8
                Re: canon RAW + jpeg

                Oorspronkelijk geplaatst door Hesy
                De THM-file is enkel een thumbnail om te kunnen tonen op het schermpje van je toestel.
                Je kunt dit wel in de meeste fotoviewers bekijken, maar dit is veel te klein.
                Om echt RAW+jpeg te hebben, moet je dit instellen in je menu. Daar kun je de grootte van je JPEG kiezen.
                Mijn mening: deze jpeg heb je toch niet nodig en neemt alleen maar extra plaats in.
                Als ik thuis kom, maak ik in 'batch' jpegs van mijn RAW's en dit enkel om ze sneller te kunnen bekijken.
                Volledig mee eens.

                Werk ook steeds op deze manier (altijd in RAW, nooit in RAW+JPG) omdat je met Digital Photo Professional inderdaad al je RAW foto's in een paar minuten kan 'ontwikkelen' naar JPG met batch verwerking (dwz. alles in één keer).

                Dit biedt je dan nog trouwens de kans om kleine correcties aan te brengen (witbalans, brightness, ...) zonder kwaliteitsverlies.
                Nog een groter argument vind ik dat de verscherpings algoritmen van DPP veel beter zijn dan van het toestel zelf (veroorzaakt halo-artefacten); maw. de kwaliteit van JPG foto's direct uit het toestel is minder goed dan RAW geconverteerd naar JPG met PC software !

                Nadien houd ik nog enkel de meest geslaagde foto's bij in RAW, de rest van RAW's wordt gewist.
                Greetz Geert.
                Canon gerief...

                Comment


                • #9
                  Re: canon RAW + jpeg

                  Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                  Er zou naar het schijnt een hack bestaan voor de 350D die de sensor omvormt naar Full Frame.....

                  Comment


                  • #10
                    Re: canon RAW + jpeg

                    Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog
                    Er zou naar het schijnt een hack bestaan voor de 350D die de sensor omvormt naar Full Frame.....
                    is dat die hack die ook uptuned naar 16Mpix ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: canon RAW + jpeg

                      Oorspronkelijk geplaatst door T-design
                      is dat die hack die ook uptuned naar 16Mpix ?
                      yep, dat is hem. Kost slechts 7500 euro

                      Comment

                      Working...
                      X