Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zweinstein Express

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zweinstein Express

    Ter gelegenheid start verkoop van het nieuwste Harry Potter boek “Harry Potter en de halfbloed prins” Regelde de locale boekwinkel de “Zweinstein Express” De acteurs waren terecht druk bezig met de vele kinderen. Dus alle foto’s zijn niet even scherp door de beweging van de mensen.

    #1


    #2


    #3
    Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

  • #2
    Re: Zweinstein Express

    Oorspronkelijk geplaatst door tijgerhaai
    Ter gelegenheid start verkoop van het nieuwste Harry Potter boek “Harry Potter en de halfbloed prins” Regelde de locale boekwinkel de “Zweinstein Express” De acteurs waren terecht druk bezig met de vele kinderen. Dus alle foto’s zijn niet even scherp door de beweging van de mensen.
    Heel leuk. Jammer dat deel 6 zo slecht eindigt. Mijn petekind wou het daarom eerst niet lezen. Pas nadat ik hem vertelde dat het in deel 7 waarschijnlijk allemaal weer goed komt, begon hij eraan. Maar J.K. Rowling weet hoe ze naar een climax moet toewerken. Er zal in dat laatste deel heel wat uit te leggen zijn. En ze heeft de onschatbare verdienste dat ze miljoenen kinderen aan het lezen heeft gezet.

    Boekwinkels zouden meer dergelijke initiatieven moeten nemen. Er bestaat niet zoiets als kinderen die te veel lezen.
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

    Comment


    • #3
      Re: Zweinstein Express

      eerste opname wel mooi, de tweede lijkt mij iets bewogen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Zweinstein Express

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk
        eerste opname wel mooi, de tweede lijkt mij iets bewogen.
        grt,bouk.

        Tja. Dat heb je als het best wel donker is. Het enigste aanwezige licht was van een paar lantarens op het perron en een paar vuurkorven. Dus ondanks het gebruik van een statief, flitser en iso 800 heb je toch nog een lange sluitertijd. En ondanks dat je de acteurs vroeg om even te blijven staan bewegen ze toch. Omdat ze bezig zijn met de mensen te vermaken die in de rij staan om een boek te kopen in de trein.

        Ik heb dan ook de meeste foto’s ook zo weer kunnen wissen. Maar deze vond ik nog wel kunnen. Niet om aan de muur te spijkeren, maar toch leuk om te laten zien.
        Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

        Comment


        • #5
          Re: Zweinstein Express

          nou daar heb je gelijk in hoor, ze zijn wel speciaal.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Zweinstein Express

            Wie is H.Potter ?
            Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

            Comment


            • #7
              Re: Zweinstein Express

              Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
              Wie is H.Potter ?
              Harry Potter is een figuur uit de gelijknamige boeken reeks van J.K.Rowlings. Sinds de eerste verfilming is Harry hier in Nederland al een tijdje “hot”. Van dus de boeken en films, tot Lego poppetjes en tandpasta.
              Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

              Comment


              • #8
                Re: Zweinstein Express

                Hallo Johan,

                Bij deze mijn excuses maar mijn vraag was een beetje ironisch bedoelt, wéét helaas wél wie die H.Potter is, hij komt namenlijk stilaan m'n oren uit
                Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

                Comment


                • #9
                  Re: Zweinstein Express

                  Ja, dat verschijnsel ken ik. Maar het was best gezellig. Maar gelukkig heeft de Nederlandse regering wat nieuws bedacht “de levensloop regeling” Man, man elk reclameblok op de radio en tv zitten er 3 commercials in van verzekering maatschappijen die jou wel willen verzekeren. Daar kan wat stoom uit je oren H.Potter niet tegen op.

                  Maar genoeg over H.P. te Z. Laten we het over de foto’s hebben.
                  Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                  Comment


                  • #10
                    Re: Zweinstein Express

                    Oorspronkelijk geplaatst door tijgerhaai
                    Tja. Dat heb je als het best wel donker is. Het enigste aanwezige licht was van een paar lantarens op het perron en een paar vuurkorven. Dus ondanks het gebruik van een statief, flitser en iso 800 heb je toch nog een lange sluitertijd. En ondanks dat je de acteurs vroeg om even te blijven staan bewegen ze toch. Omdat ze bezig zijn met de mensen te vermaken die in de rij staan om een boek te kopen in de trein.

                    Ik heb dan ook de meeste foto’s ook zo weer kunnen wissen. Maar deze vond ik nog wel kunnen. Niet om aan de muur te spijkeren, maar toch leuk om te laten zien.
                    Indien je je flits toch gebruikt heeft het hier weinig zin een hoge iso te nemen en een lange sluitertijd. Je ziet hier duidelijk het beeld dat is afgetekend door de flist en de bewegingsonscherpte die puur het gevolg is van de hoge iso in combinatie met een lange sluitertijd. Dit laatste is enkel zinnig indien je de kleursfeer van de omgeving wilt behouden, maar in dit geval hier was er geen specifiek kleursfeer aanwezig waarvoor dit de moeite was.
                    Voor deze situatie zou iso 200 kiezen, laagste sluitertijd die met je flits mogelijk is en uit de losse hand schieten.
                    _______________________________________
                    Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

                    Comment


                    • #11
                      Re: Zweinstein Express

                      Wat ik gedaan heb is dit: camera op diafragma voorkeur F4. (kleiner kan de lens niet) iso800 met flist via een goudpapiertje. Waardoor de camera zelf met lange sluitertijden op de proppen kwam. 1.6 / 1.3 / 0.6 Maar als ik iso 200 pak word die sluitertijd toch nog langer?
                      Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                      Comment


                      • #12
                        Re: Zweinstein Express

                        Oorspronkelijk geplaatst door Haai8
                        Wie is H.Potter ?
                        Is dat niet iemand uit Nederland ?
                        ”Dans la vie Il faut être bon - Mais pas deux fois
                        Si non, on devient bonbon
                        Et les gens nous mangent !"

                        Comment


                        • #13
                          Re: Zweinstein Express

                          Oorspronkelijk geplaatst door tijgerhaai
                          Wat ik gedaan heb is dit: camera op diafragma voorkeur F4. (kleiner kan de lens niet) iso800 met flist via een goudpapiertje. Waardoor de camera zelf met lange sluitertijden op de proppen kwam. 1.6 / 1.3 / 0.6 Maar als ik iso 200 pak word die sluitertijd toch nog langer?
                          In het geval je de flits gebruikt gebeurt de lichtmeting als volgt (tenminste voor mijn toestel, in P mode).
                          1. de duur van een flits is ongeveer 1/1000 van een seconde
                          2. het toestel zet zijn sluitertijd zo kort mogelijk, maar lang genoeg om er zeker van te zijn dat de effectieve flits plaatsvindt op de moment dat de sluiter open is (synch tijd)
                          3. op de moment dat je afdrukt zal het toestel de flits laten afgaan, een lichtmeting uitvoeren, de sluiter openen en opnieuw en flits laten afgaan waarvan de sterkte afhangt van de lichtmeting die hij net uitvoerde.

                          In de andere programmas gebeurt de meting bij mij ook op de normale manier (zoals je beschrijft). Je moet je handleiding eens nalezen om te checken hoe jou toestel zich gedraagt, maar belangrijk om weten is wat er gebeurt: gedurende die seconde dat je sluiter openstaat werd het beeld voor 90% gevormd door het licht van de flits, maar door het feit dat je iso800 hebt gebruikt heeft het weinige licht dat er was toch nog een beeld kunnen aftekenen gedurende die seconde.

                          Normaal gezien is een ingebouwde flits sterk genoeg om een voorwerp tot op enkele meters voldoende te belichten voor ISO200. De sluitertijd dien je dus zo klein mogelijk te zetten, maar groot genoeg om er zeker van te zijn dat de flits plaatsvindt op de moment dat je sluiter open is. Typisch is dat 1/60 of 1/200. Het is wel zinnig je handleiding na te lezen om te zien hoe juist de lichtmeting gebeurt bij je toestel in het geval je een flits gebruikt, maar ik vermoed dat je een niet geschikt programma hebt gebruikt.
                          _______________________________________
                          Canon 5Dmk2 - http://toppie.modellennet.be - http://www.modelmayhem.com/shardana

                          Comment


                          • #14
                            Re: Zweinstein Express

                            Dam, ik denk dat ik al weet waar ik de teil ben ingegaan. Ik had de flitssynchronisatie op tweede gordijn gezet om eens te spelen met beweging (onderwerp met flits belicht aan einde belichting) bij aankomst van de trein. Ben in de drukte alleen vergeten dat weer op eerste gordijn te zetten. (zal het meteen terug zetten voor ik het weer vergeet)
                            Canon EOS 7D mark II & EOS 40D | 50mm f1.8 | 24-70mm f2.8 | 70-200mm f4 | 300mm f4 | 1.4xII

                            Comment

                            Working...
                            X