Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografenkaart?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografenkaart?

    Hoi,

    Toen ik vroeger in de diaclub (Rupelmonde) was, hadden we een kaart, ik dacht van de VFF of zoiets, waar een tekst opstond als: "de houder van deze kaart neemt geen foto's met financiele bedoelingen, gelieve in de mate van het mogelijke toelating te verlenen om te fotograferen"
    ...of zoiets
    Ik ben toen dankzij die kaart op verschillende sportmanifestaties (bvb: race in Viersel op de tijdelijke 'brug' kunnen gaan shooten) in de "pers"-area geraakt.
    Nu komt de vraag dus:

    Bestaat deze kaart nog steeds of is dat iets van lang vervlogen tijden?
    Nikon D200- 18-200 VR --- 50mm 1.4

  • #2
    Re: Fotografenkaart?

    In Nederland krijg je als je lid bent van de Fotobond ook een soortgelijke kaart met deze tekst er op in 3 talen, heb ze zelf nog nooit gebruikt maar ze is er dus wel.
    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

    Comment


    • #3
      Re: Fotografenkaart?

      Bedoel je de kaart van het C.V.B. (Centrum voor Beeldexpressie).

      Deze kaart bestaat nog maar je moet lid zijn van een fotoclub dacht ik.

      Comment


      • #4
        Re: Fotografenkaart?

        wat is een fotoclub???.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Fotografenkaart?

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk
          wat is een fotoclub???.
          grt,bouk.
          Een vereniging van v.b. (amateur)fotografen, die op een regelmatig tijdstip vergaderen, opnames van andere leden beoordelen - net zoals op dit forum - en ervaring en kennis uitwisselen.
          Het ervaring en kennis uitwisselen is niet bij alle clubs van toepassing. Sommige leden van sommige clubs houden alles liever voor hen. Maar dit is gelukkig een uitzondering.

          Comment


          • #6
            Re: Fotografenkaart?

            Hallo Jupilleke,
            Die kaarten bestaan nog altijd, ik heb er hier 3 voor mij liggen.
            Een inderdaad van de VFF, een van de CvB (Centrum voor Beeldexpressie is de "opvolger "van de VFF). Uiteindelijk een van de FIAP (Federation de l'Art Photographique). Als je lid bent van het CvB kan je zo'n kaart aanvragen.(lidmaatschap was 13 €/jaar maar wordt denkelijk 15€). Ook op de site van de BFFK kan je eens kijken. (www.bffk.be), (www.beeldexpressie.be)
            greetz,
            dicidi
            D7000, 10.5 tot 340 mm . . .

            Comment


            • #7
              Re: Fotografenkaart?

              Oorspronkelijk geplaatst door dicidi
              aanvragen.(lidmaatschap was 13 €/jaar maar wordt denkelijk 15€). Ook op de site van de BFFK kan je eens kijken. (www.bffk.be), (www.beeldexpressie.be)
              greetz,
              dicidi
              Ik dacht 28 euro wordt 50 euro

              Comment


              • #8
                Re: Fotografenkaart?

                kan die aanvraag via belgium digital niet verlopen ?

                ik denk wel dat er hier een aantal zijn die zo een kaart wel willen

                misschien iets om voor te stellen aan het bestuur

                Comment


                • #9
                  Re: Fotografenkaart?

                  Wij (Belgium Digital) kunnen toch zelf zo'n kaart maken (Lees namaken) of op de achterkant van je BD lidkaart???
                  Er zijn mogelijkheden genoeg... en zo'n kaart maken is niet moeilijk he?

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fotografenkaart?

                    Oorspronkelijk geplaatst door markymark
                    kan die aanvraag via belgium digital niet verlopen ?

                    ik denk wel dat er hier een aantal zijn die zo een kaart wel willen

                    misschien iets om voor te stellen aan het bestuur
                    Stel je nu niet teveel voor van zo'n kaart van de fotobond, er gaan echt geen deuren voor je open die normaal gesloten blijven.
                    Het is géén perskaart hoor.
                    Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                    Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fotografenkaart?

                      Hier kan je je lidmaatschap aanvragen bij het C.V.B.
                      Gids voor verlovingsringen Met zoveel factoren te overwegen bij het kiezen van de perfecte diamanten verlovingsring, kan het overweldigend zijn. Met onze diamanten verlovingsringgids helpen wij u de perfecte keuze te maken. Voor altijd Mark Diamond Rings

                      Staat inderdaad in meerdere talen erop.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fotografenkaart?

                        Oorspronkelijk geplaatst door mic
                        Wij (Belgium Digital) kunnen toch zelf zo'n kaart maken (Lees namaken) of op de achterkant van je BD lidkaart???
                        Er zijn mogelijkheden genoeg... en zo'n kaart maken is niet moeilijk he?
                        Je kan natuurlijk ook eens proberen om met je BD-lidkaart te zwaaien. Er is toch niemand die iets afweet van de andere "fotografenkaartjes". Als er hier in de buurt iets te doen is, dan sta ik ook gewoon tussen de "echte" fotografen . Niemand vraagt er dan of je daar aanwezig bent als professioneel fotograaf (zelfs niet toen ik met de 300D + kitlens werkte).

                        Bij de inhuldiging van het monument (herdenking van de bevrijding) en de inhuldiging van de nieuwe bibliotheek (door Aster Berkhof) stond ik gewoon tussen de persfotografen, op de eerste rij (vorige week kwam ik mijn foto's van Aster Berkhof zelfs tegen op een andere website, zonder dat daarvoor toestemming gevraagd is ).

                        Daarvoor heb ik dus geen een kaartje moeten laten zien (achteraf heb ik wel kaartjes uitgedeeld waarop de link van mijn Fotopic-album terug te vinden is). Toen stonden mijn foto's zelfs in het gemeenteblad .

                        Voor de veldrit (3 december, hier op de Kievitsheide) heb ik zelfs een VIP-kaart gekregen, dan kan ik achteraf nog wat gaan drinken bij de VIP's .
                        Maar dan krijgt de organisatie achteraf ook een CD met foto's.
                        Last edited by Black B@ndit; 18 november 2005, 22:02.
                        http://barthuysmans.smugmug.com/
                        BD0338BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fotografenkaart?

                          Oorspronkelijk geplaatst door nick71
                          Hier kan je je lidmaatschap aanvragen bij het C.V.B.
                          http://www.beeldexpressie.be/contacteerons.asp
                          Staat inderdaad in meerdere talen erop.
                          Ik heb dat gedaan, lidgeld betaald maar nooit een lidkaart ontvangen???
                          Linda

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fotografenkaart?

                            Oorspronkelijk geplaatst door linda16093
                            Ik heb dat gedaan, lidgeld betaald maar nooit een lidkaart ontvangen???
                            Linda
                            Ik dacht dat dit enkel kon via een fotoclub waar je lid van dient te zijn.
                            Maar ik kan verkeerd zijn natuurlijk

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fotografenkaart?

                              Je hoeft niet lid te zijn van een fotoclub. Je kan gewoon je lidgeld betalen daarvoor krijg je dan een lidkaart en ook een abonnement op een boekje 'Beeld Express' dat vijf maal per jaar uitkomt.
                              Als je nu je lidgeld betaald krijg je die kaart ongeveer eind januari 2006.

                              Comment

                              Working...
                              X