Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

corpus femina [18+]

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • corpus femina [18+]

    De eerste gespeeld met kleur, de tweede geschilderd met licht...enjoy...



    Canon 6D

  • #2
    Re: corpus femina [18+]

    Tom,

    Met alle respect, maar als je het vrouwelijke lichaam in beeld wil brengen, neem een beetje afstand.

    Je brengt alle kleine details in beeld, zwangerschapsstrepen op de dijen ?, hobbeltjes en bobbeltjes en de schaamstreek daar heb je precies schrik van om wat haartjes te laten zien, vermits bewerkt.

    Is mijn gedacht maar hoor, maar een vrouw, een man, kan je anders in beeld brengen.

    Comment


    • #3
      Re: corpus femina [18+]

      Wel Tom, ik persoonlijk vind de fotos geslaagd.
      Voorkeur gaat wel naar de eerste


      Xommy
      _______ Xommy ______
      Lidnummer: BD0248BE
      ____________________

      Comment


      • #4
        Re: corpus femina [18+]

        Oorspronkelijk geplaatst door beauceron
        Tom,

        Met alle respect, maar als je het vrouwelijke lichaam in beeld wil brengen, neem een beetje afstand.

        Je brengt alle kleine details in beeld, zwangerschapsstrepen op de dijen ?, hobbeltjes en bobbeltjes en de schaamstreek daar heb je precies schrik van om wat haartjes te laten zien, vermits bewerkt.

        Is mijn gedacht maar hoor, maar een vrouw, een man, kan je anders in beeld brengen.
        Ik heb nog nooit gehoord dat een vrouw ook zwangerschapsstrepen op haar dijen kan krijgen !!!!! op haar buik wel.

        verder zijn er voor mijn gevoel geen haartjes in de schaamstreek te verbergen, want als je goed kijkt zie je dat het helemaal glad is.

        De eerste foto heeft mijn voorkeur. mooie belichting.
        Bij de 2e stoort mij het gezicht. dat had er wel of helemaal niet op moeten staan. Nu is het een beetje half /half/
        Verder vind ik de pose in de 2e foto niet echt goed.
        Website : www.alextimmermans.com
        Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
        Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

        Comment


        • #5
          Re: corpus femina [18+]

          en waarom mogen er geen zwangerschapsstrepen gezien worden? dat is ook fotografie hoor! Tom, niet van aantrekken, PRIMA WERK! ! !
          Canon EOS 30D + BG-E2 - EF 17-40mm f/4 L USM - EF 100-400mm f/4.5-5.6 L IS USM - Speedlite 430EX Flitser

          Comment


          • #6
            Re: corpus femina [18+]

            Nr1 vind ik wel geslaagd, hoewel het blauwe licht niet volledig het beoogde contra-effect maakt.
            Maar ik heb wel moeilijkheden met Nr2: waarschijnlijk belicht met zeer afgeschermde spotlight zodat de belichting abnormaal lang wordt (8 sec) en het model in een spastische houding geraakt: zie erg gespannen spieren (middenrif en onderbuik) en vervormde houdingen ( rechter dij en zeer onesthetische rechter knie). Welving van buik is opgespannen aan weerszijden van de navel door de moeilijke pose.
            De huidskleur van onderbuik kon wel wat retouche (voor opname) hebben.
            Goed idee maar vatbaar voor verbetering.

            Henri
            lidnummer: BD0435BE

            Comment


            • #7
              Re: corpus femina [18+]

              nou voor mij de tweede opname hoor, die vind ik heel mooi zo.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: corpus femina [18+]

                Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
                Bij de 2e stoort mij het gezicht. dat had er wel of helemaal niet op moeten staan. Nu is het een beetje half /half/
                Verder vind ik de pose in de 2e foto niet echt goed.
                Ik sluit mij daar bij aan. Eerste foto is veel beter belicht. Knap werk
                Nikon D50 18-55mm - portfolio

                Comment


                • #9
                  Re: corpus femina [18+]

                  De eerste vind ik goed belicht ...maar... i dont like the blue shine.
                  Mooie compo ook!
                  Ik vind ook dat de huid iets te scherp zit...
                  Groetjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: corpus femina [18+]

                    Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland
                    Ik heb nog nooit gehoord dat een vrouw ook zwangerschapsstrepen op haar dijen kan krijgen !!!!! op haar buik wel.

                    De eerste foto heeft mijn voorkeur. mooie belichting.
                    Bij de 2e stoort mij het gezicht. dat had er wel of helemaal niet op moeten staan. Nu is het een beetje half /half/
                    Verder vind ik de pose in de 2e foto niet echt goed.
                    Helaas Alex... 'zwangerschapsstriemen' of striae kunnen ook op dijen, billen en borsten voorkomen
                    Nu moet ik wel zeggen dat ze mij niet waren opgevallen en ik toch verdomd goed moest kijken om ze te zien hoor!!!

                    Ik sluit mij aan bij het argument over de tweede foto...

                    Eerste foto is top Mooi lichaam, mooi in beeld gebracht

                    Misschien een idee voor een bewerking: ik weet niet hoe het precies heet, maar volgens mij wordt het de 'glamourlook' genoemd... ik zou deze eens proberen: geeft wellicht een zachtere kijk op het lichaam...

                    Alleszins: ik vind het een geslaagde shoot !
                    Groetjes, Ruth

                    http://printzbyruth.fotopic.net

                    Canon 350D - Canon EFS 18-55mm (kitlens) - Canon Macro lens EF-S 60mm 1:2.8 USM - Canon 70-200 mm f/2.8 L IS USM

                    Comment


                    • #11
                      Re: corpus femina [18+]

                      Ik heb een probleem met het hoofd, het model kijkt te recht voor haar.
                      Alle, ik bedoel ze kon beter iets naar boven kijken ( kin vooruit steken ).
                      Toch knap gedaan.
                      Mijn voorkeur gaat uit naar de 1e.
                      2e mag er ook zijn maar jammer dat ze niet meer omhoog kijkt.
                      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: corpus femina [18+]

                        De eerste vind ik zeer mooi, de tweede iets minder, maar zeker niet slecht
                        www.bartdeweer.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: corpus femina [18+]

                          Is fotografie niet altijd schilderen met licht

                          De eerste is mooi al had ik liever nog een tegenlichtje rechts van haar gezien, voor de kijker links dus. De tweede mist wat diepte, had je ze anders in beeld gebracht ok.

                          Comment


                          • #14
                            Re: corpus femina [18+]

                            Ik zou zeggen, de volgende keer de verwarming iets hoger zetten. Het model heeft kippenvel.

                            Hubert
                            Hubert

                            Nikon D303 14mm tot 500mm en een pillampke van Nikon en Sigma.

                            Comment


                            • #15
                              Re: corpus femina [18+]

                              Striea's of niet het zijn mooie foto's, mijn voor keur gaat naat de 2e.
                              wat lieven zegt is inderdaad zo iets omhoog wat beter geweest.
                              foto 1 is wat dicht bij, mischien iets verzachten met neatimage om een glamour look te krijgen, wat denk ik een mooie beeld geeft.
                              Canon 30D- Canon 70-200mm L F2.8 IS USM / Canon 24-105 F4 L USM IS/ speedlite 430EX

                              Comment

                              Working...
                              X