Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Uploadsneldheid Kruitvat

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Uploadsneldheid Kruitvat

    Als ik 100 foto's van +/- 4 MB elk naar het Kruitvat zend is dat binnen een paar minuten geregeld. Ik heb een snelle ADSL verbinding, maar niet zo snel.
    Betekent dit dat de bestanden op een of andere manier gecomprimeerd worden vlak voor verzending ??

    Bedankt,

    Mark

  • #2
    Re: Uploadsneldheid Kruitvat

    Dat is snel! Als ik een 100 foto's van 1meg doorstuur (naar Rainbow color) duurt dat toch zeker een klein half uur. Hier ook een adsl verbinding

    Comment


    • #3
      Re: Uploadsneldheid Kruitvat

      Lijkt me toch ook verdacht snel hoor. Als ik upload naar pixum, ben ik toch veeeeeeeeeeeeeel langer bezig dan een paar minuten.

      Zo'n korte uploadtijd kan m.i. alleen door compressie. Compressie is prima, zolang je het maar niet ziet op je foto's. Goed kijken als ze aankomen dus.

      Comment


      • #4
        Re: Uploadsneldheid Kruitvat

        Als dit jpeg bestanden zijn, dan is het vrij raar. Jpeg heeft onmiddellijk al een hoge compressie.

        Ben je zeker dat het totaal van die 100 foto's geen 4 MB is? Als je een upload snelheid van 384 kbps hebt, dan haal 48 kbyte/s, met 512 kbps haal je 64 kbyte/s. In het laatste geval haal je dus net geen 4 MB per minuut (theoretisch)....

        De enige manier hoe dit sneller kan is via SDSL of VDSL, maar ik veronderstel niet dat je een dergelijke connectie hebt.

        Ben je wel zeker dat alle foto's bij kruitvat zijn aangekomen? Dat de connectie dus niet ergens onderweg wordt afgebroken?

        Comment


        • #5
          Re: Uploadsneldheid Kruitvat

          Ja ik ben er zeker van. Als ik Kruitvat vraag of zij de bestanden comprimeren krijg ik als antwoord : "wij comprimeren iets, maar dat gaat niet ten kosten van de kwaliteit". Meer zegt men niet..

          Hoe doen zij dat dan... op een of andere manier wordt er dan een bestandje gezonden naar mijn PC dat de compressie verzorgt of iets dergelijks ???

          Hetzelfde aantal foto's (heb ik gedaan tbv. kwaliteitvergelijking) naar Pixum duurt echt uren langer !

          Comment


          • #6
            Re: Uploadsneldheid Kruitvat

            Jij moet die foto van 4MB eerst natuurlijk helemaal verzenden, en dan kan de foto op de server van het kruidvat (eventueel) gecomprimeerd worden.

            Maar het kruidvat kan die foto niet op jou pc verkleinen en dan uploaden hoor.
            Maar 100 foto's van 4MB in een paar minuten uploaden... dat kan normaal niet.
            Canon EOS 5D met 3KG glas
            https://reisforum.net

            Comment


            • #7
              Re: Uploadsneldheid Kruitvat

              De software van Kruitvat heeft de optie om de bestanden te comprimeren vlak voor verzending. Dat vinkje zet ik NIET aan. Ik vermoed dat desondanks - buiten beeld - toch compressie plaatsvindt omdat de sofware constateerd dat de files boven een bepaalde grootte zijn. Of iets dergelijks.....

              Van Kruitvat zelf krijg ik geen antwoord, dus er gebeurd wel iets waar men niets over wil zeggen.

              Is er verder niemand die gebruik maakt van Kruitvat ??

              Comment

              Working...
              X