Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Portfoliomappen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Portfoliomappen

    Hallo,

    Momenteel steek ik al mijn foto's (afgedrukt op A4) in een transparant mapje en daarna in een ringmap met 4 ringen.

    Maar ben eigenlijk op zoek naar iets beters.

    Wat gebruiken jullie en waar is het te koop en vooral: wat kost het.

    mvg Svenmichiels

  • #2
    Re: Portfoliomappen

    zit met hetzelfde "probleem" dus ik ben ook nieuwsgierig

    alex
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

    Comment


    • #3
      Re: Portfoliomappen

      effe search doen....

      Ik was juist aan het denken aan het bewaren van afgedrukte foto's op een overzichtelijke manieren dacht aan een farde in de stijl van die mappen met doorschijnende hoesjes. Bestaan die ook op formaat 30x40 cm want zo zijn mijn 'beste' foto's opgezet. Iemand een idee waar ik die kan vinden? En anders een vraag naar de
      some toys 4 big boys
      http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

      Comment


      • #4
        Re: Portfoliomappen

        Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
        Die had ik ook al gevonden, maar vind er maar weinig oplossingen voor m'n probleem.

        Sven

        Comment


        • #5
          Re: Portfoliomappen

          Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
          Die had ik ook al gevonden, maar vind er maar weinig oplossingen voor m'n probleem.

          Sven
          als je't daar nie vindt, vind je't nergens...daar hebben ze van heel simpel tot heel duur...van heel klein tot heel groot...zowel mappen, insteekmapjes..alles...van plastic tot leer...alle uitvoeringen... heb er de mijne ook gekocht 30 x 40

          je moet wel weten dat niemand een portfolio op A4 gebruikt...is gewoon veel te klein om deftig te presenteren...dus dat formaat zal je moeten vergeten...
          some toys 4 big boys
          http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

          Comment


          • #6
            Re: Portfoliomappen

            warm lamineren. Kwaliteit hangt af van de kwaliteit van de gebruikte hoesjes. Zit nogal verschil in. Als je blazen krijgt dan heeft dit te maken met: te hoge temperatuur en/of slechte hoezen. Hoezen bestaan er ook al voorzien van gatenstrip (dan moet je niet in de foto perforeren) om in een ringmap met 2 of meerdere ringen te steken.
            Misschien bestaan er nog beter manieren maar dit is volgens mij zeker het overwegen waard omwillen van de kostprijs en uitbreidbaarheid.

            Mvg

            Comment


            • #7
              Re: Portfoliomappen

              Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
              als je't daar nie vindt, vind je't nergens...daar hebben ze van heel simpel tot heel duur...van heel klein tot heel groot...zowel mappen, insteekmapjes..alles...van plastic tot leer...alle uitvoeringen... heb er de mijne ook gekocht 30 x 40

              je moet wel weten dat niemand een portfolio op A4 gebruikt...is gewoon veel te klein om deftig te presenteren...dus dat formaat zal je moeten vergeten...
              1° Ik zie op hun site enkel mappen staan waar je je foto's los in kan steken, maar als ik ze dan een Klanten/vrienden of kenissen toen, zullen de foto's binnen de kortste tijden vol staan met vingerafdrukken.

              2° A4 = te klein????? Welke fotmaten moet je dan gaan gebruiken? Het blijft een hobby en ik zou het graag betaalbaar houden. A4 kan ik zelf thuis afdrukken.

              mvg Svenmichiels

              Comment


              • #8
                Re: Portfoliomappen

                Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                1° Ik zie op hun site enkel mappen staan waar je je foto's los in kan steken, maar als ik ze dan een Klanten/vrienden of kenissen toen, zullen de foto's binnen de kortste tijden vol staan met vingerafdrukken.

                2° A4 = te klein????? Welke fotmaten moet je dan gaan gebruiken? Het blijft een hobby en ik zou het graag betaalbaar houden. A4 kan ik zelf thuis afdrukken.

                mvg Svenmichiels
                1° je gebruikt transparante hoezen waar je iets in steekt.... dus je klanten raken enkel de hoezen aan. Kan je je portfolio ook af en toe updaten door iets anders in je hoezen te steken...

                2° je map is altijd groter dan je foto... een foto zonder passe-partout (ookal is het maar een simpel zwart A3-tje) presenteert een serieus pak minder! Dus...30x40 en kan je je foto zo groot maken als je wil... zolang je maar onder de 30x40 blijft...
                some toys 4 big boys
                http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                Comment


                • #9
                  Re: Portfoliomappen

                  Ik ga ook al jaren enkel bij Schleiper.

                  Ik gebruik er de Prat Prestige presentatie koffer. Oogt ook professioneel.
                  Verder mijn portfoliomappen van klein tot groot formaat in bruin leer met zwarte vellen. Zijn inderdaad duur maar ik schenk ook daar wat aandacht aan. Presentatie is de helft van uw foto

                  Voor het grotere werk de Pressbook met ringen formaat A1 (kostte toen iets van 148 euro)

                  Greetz, RonnyE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Portfoliomappen

                    Ik printte vroeger de foto's af en bond ze dan in met plastieke ringen. Daarna heb ik ze in een map gedaan met plastieke insteek. Nu heb ik zo een boek gekocht, landscape met van die tussenbladeren gelijk de oude foto albums en print en plak ik daar mijn foto's af. Nadeel, die dingen kreuken verschrikkelijk en de mensen kunnen met hun vingers aan de foto. Nu denk ik eraan om gewoon een boek te laten maken bij colormailer en dan zet ik dan de beste foto's in mijn ogen in. Ga dit waarschijnlijk per seizoen doen. Hoef ik niet meer af te drukken, ook geen kost van papier. Ik kan ze dan zelf wel niet meer direct bijvullen.
                    "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

                    Comment


                    • #11
                      Re: Portfoliomappen

                      Presenteren : 1 manier.

                      Passepartouts (liefst 40*50), en alles in een tekenmap. niks plastiekskes, niks ringmappen. Vingers op de pics ? Gewoon opnieuw afdrukken of zeggen dat ze er met hun fikken af moeten blijven.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Portfoliomappen

                        Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
                        Hallo,

                        Momenteel steek ik al mijn foto's (afgedrukt op A4) in een transparant mapje en daarna in een ringmap met 4 ringen.

                        Maar ben eigenlijk op zoek naar iets beters.

                        Wat gebruiken jullie en waar is het te koop en vooral: wat kost het.

                        mvg Svenmichiels

                        Hier in Mechelen: IMB burotica.
                        Presentatiemappen van Rillstab Original. Meerdere dikten, meerdere kleuren, pochettes zijn vervangbaar. Uitstekende kwaliteit.

                        Niet goedkoop, maar stevig en oogt mooi. Voor een album met 40 foto's A4 ongeveer 25€. Die krijgen mijn modellen. Met daarnaast nog een mini-portfolio voor 10x15 - makkelijk om overal mee te nemen. Zelf gebruik ik de mappen voor 80 foto's.

                        Sandra had haar portfolio mee in Ronse. Misschien had je hem gezien?
                        Fullator
                        Fotostudio Candela Zone
                        website: http://www.chronax.be
                        website: http://www.marquisemodels.eu

                        Comment


                        • #13
                          Re: Portfoliomappen

                          Oorspronkelijk geplaatst door Fullator
                          Hier in Mechelen: IMB burotica.
                          Presentatiemappen van Rillstab Original. Meerdere dikten, meerdere kleuren, pochettes zijn vervangbaar. Uitstekende kwaliteit.

                          Niet goedkoop, maar stevig en oogt mooi. Voor een album met 40 foto's A4 ongeveer 25€. Die krijgen mijn modellen. Met daarnaast nog een mini-portfolio voor 10x15 - makkelijk om overal mee te nemen. Zelf gebruik ik de mappen voor 80 foto's.

                          Sandra had haar portfolio mee in Ronse. Misschien had je hem gezien?
                          Bedankt voor de info.

                          In Ronse was ik er niet.

                          thx

                          Sven

                          Comment


                          • #14
                            Re: Portfoliomappen

                            wat ik nie snap...maar waarschijnlijk ben ik te loemp

                            duizenden euro's uitgeven voor een batterij 2.8 lenzen...nen D2x... maar dan 100 euro voor nen deftige portfolio...how jongens...da's toch wel veel hè!

                            you're serious?
                            some toys 4 big boys
                            http://www.gerthuygaerts.com - my facebook - my twitter

                            Comment


                            • #15
                              Re: Portfoliomappen

                              Oorspronkelijk geplaatst door Huggy
                              wat ik nie snap...maar waarschijnlijk ben ik te loemp

                              duizenden euro's uitgeven voor een batterij 2.8 lenzen...nen D2x... maar dan 100 euro voor nen deftige portfolio...how jongens...da's toch wel veel hè!

                              you're serious?
                              100€ voor een vind ik idd wel veel voor een stuk karton met wat mapjes in.

                              4000€ voor een brok metaal die U min. 10 à 15 jaar plezier geeft, vind ik niet zo veel.

                              Mijn gedacht hé

                              Svenmichiels

                              Comment

                              Working...
                              X