Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Shir(ley) by moonlight

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Shir(ley) by moonlight

    Kleur of zwartwit ?







    Model : Shir(ley)

  • #2
    Re: Shir(ley) by moonlight

    Vaak ga ik af op mijn eerste ingeving , en dat doe ik ook deze keer.

    Ik ga voor de kleurenversie
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: Shir(ley) by moonlight

      Kleur - ontegensprekelijk !!!
      Maar ik nuanceer dit antwoord onmiddellijk : ik kies zelden voor zwart-wit !
      Waarschijnlijk iets teveel zwart-wit gedaan in m'n leven
      Greetz, Kariboe

      P.S. Welkom op BD !
      * Eén duimpje -> ja hoor ** Twee duimpjes -> hee, bijzonder goed gezien, creatief ! *** Drie duimpjes -> aaargh, ik wou die zelf gemaakt hebben, respect !!!
      Euh... deze quotering is zeer subjectief !

      Comment


      • #4
        Re: Shir(ley) by moonlight

        Welkom op BD zowiezo.
        Kleur voor mij in deze
        maar graag iets groter indien mogelijk.
        mvg,
        Ludo V.

        Comment


        • #5
          Re: Shir(ley) by moonlight

          kleur maar klein.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Shir(ley) by moonlight

            Oorspronkelijk geplaatst door bouk
            kleur maar klein.
            grt,bouk.
            Idem, valt buiten de kleur weinig van te zien.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Shir(ley) by moonlight

              Kleur ( heb ik tegen shir ook al verteld )

              Ben ik juist als ik zeg dat de foto last heeft van bewegingsonscherpte ?
              Vandaar dat de foto zo klein is.

              Als dat zo is moet je hem zeker overdoen ( met statief ).
              Het zo ook helpen mocht je Shir een dagje in de vriezer steken ( dan zou ze ook stil staan )
              Mooi idee ( zeker verder mee werken )
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: Shir(ley) by moonlight

                vreemd licht op de persoon, toch in vergelijking met het ándere aanwezige licht. er klopt iets niet vind ik. net of je twee foto's hebt samengevoegd of iets dergelijks. door het kleine formaat is het moeilijk een echt oordeel te vormen. kun je eens een grotere versie van beiden posten?

                Comment


                • #9
                  Re: Shir(ley) by moonlight

                  Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                  Kleur ( heb ik tegen shir ook al verteld )

                  Ben ik juist als ik zeg dat de foto last heeft van bewegingsonscherpte ?
                  Vandaar dat de foto zo klein is.

                  Als dat zo is moet je hem zeker overdoen ( met statief ).
                  Het zo ook helpen mocht je Shir een dagje in de vriezer steken ( dan zou ze ook stil staan )
                  Mooi idee ( zeker verder mee werken )
                  De foto werd genomen op statief, maar met deze sluiterstijd ben je nog niet zeker dat de foto inscherp zal zijn ( hangt af hoe koud het model heeft ....!!!???? )
                  Toch de foto even wat groter !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Shir(ley) by moonlight

                    Oorspronkelijk geplaatst door afin
                    vreemd licht op de persoon, toch in vergelijking met het ándere aanwezige licht. er klopt iets niet vind ik. net of je twee foto's hebt samengevoegd of iets dergelijks. door het kleine formaat is het moeilijk een echt oordeel te vormen. kun je eens een grotere versie van beiden posten?
                    Ik zie niet in waarom dit niet klopt. Het is toch niet omdat alles kan met Photoshop dat alles gebeurd met Photoshop !!
                    Het model is ( volgens mij, en als ik mis ben zal Hugo mij verbeteren ) belicht met de aanwezige tuin/ straatverlichting.
                    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Shir(ley) by moonlight

                      Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
                      Ik zie niet in waarom dit niet klopt. Het is toch niet omdat alles kan met Photoshop dat alles gebeurd met Photoshop !!
                      Het model is ( volgens mij, en als ik mis ben zal Hugo mij verbeteren ) belicht met de aanwezige tuin/ straatverlichting.
                      Knap gezien, Lieven ! Hier is inderdaad geen enkele vorm of bewerking van photoshop aan toegevoegd ! Alles is "puur natuur" ! Het was toen al pikkedonker en het enige licht bij Shir(ley) komt van de maan en de straatverlichting !

                      (ps. : een pluimpje voor je uitstekend "oog" voor fotografie )

                      Heb jij soms een verklaring voor die structuur in de foto ? ( zie achtergrond in de lucht ....... )

                      Comment


                      • #12
                        Re: Shir(ley) by moonlight

                        Oorspronkelijk geplaatst door afin
                        vreemd licht op de persoon, toch in vergelijking met het ándere aanwezige licht. er klopt iets niet vind ik. net of je twee foto's hebt samengevoegd of iets dergelijks. door het kleine formaat is het moeilijk een echt oordeel te vormen. kun je eens een grotere versie van beiden posten?
                        Het enige licht komt van de straatverlichting en de maan ( toen was het al héél donker ) ! De foto werd niet bewerkt (zeker geen twee foto's bij elkaar gevoegd ..... ) !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Shir(ley) by moonlight

                          Voor mij ook de kleurenversie. Knap gedaan.
                          Nikon D7000 + Nikkor 18-70 mm AF-S DX ED + Nikkor AF 85 mm f/1.8D
                          SB600
                          Tripod: Velbon CX 530

                          Comment


                          • #14
                            Re: Shir(ley) by moonlight

                            Oorspronkelijk geplaatst door zwartwitje
                            Heb jij soms een verklaring voor die structuur in de foto ? ( zie achtergrond in de lucht ....... )
                            Niet echt !!
                            Maar ik kan je misschien het volgende meegeven:
                            Daar ik nogal een durf te experimenteren met lange sluiterijden ( 20 a 30 minuten ) heb ik last van hot/dooie/of supperactive pixels die mij wel eens komen kl..ten door de té lange sluitertijden.
                            Op een astroforum kreeg ik een tip om deze te voorkomen bij zulke lange sluitertijden. Misschien kan deze tip u ook helpen ( zonder garantie zulle maar bij mij werkt het perfect ).

                            Neem uw foto ( zoals ge goesting hebt ) van bv 15 sec
                            Neem onmiddelijk daarna terug een foto, MAAR !!! met de lensdop OP de lens en met exact dezelfde instellingen ( iso en sluitertijd ), dus ook 15 sec.
                            Neem je een foto van bv 30 sec dan neem je uw ook 30 sec voor die 2e foto.
                            Neem je verschillende foto's van bv 15sec, 30sec, 75sec dan neem je ook deze foto's met de lensdop op de lens met 15, 30, en 75 sec.
                            Eens thuisgekomen open je in Photo Shop uw foto waar het om gaat en uw donkere foto ( pikzwart ). Leg deze op elkaar in één foto ( 2 lagen ) en vink in de lagenpalet van uw zwarte foto "difference" aan.
                            Dan rest u enkel nog de 2 lagen tot één laag te maken en hopen dat uw probleem weg is ( ik vrees ervoor !! Maar je kan toch eens proberen, het kost je niks ).
                            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                            Comment

                            Working...
                            X