Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Zwarte vlek op foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Zwarte vlek op foto

    Hopelijk zet ik dit in het juiste sub-forum..

    Op deze foto zit er een zwarte vlek in de linkerbovenhoek en zo ook op de andere foto´s dat ik neem.

    Het ligt niet aan de lens want ik heb mij andere lens er eens opgezet en het geeft hetzelfde resultaat.

    Het ligt dus aan de body. Wat is dit? En vooral wat kan ik er aan doen en hoe vermijd ik het in de toekomst.

    Alvast bedankt voor jullie reactie,

    mvg,

    Greg
    www.andram.be

  • #2
    Re: Zwarte vlek op foto

    Is vermoedelijk stof op de sensor. Gebruik de zoekfunctie eens, zoel op vlekken op sensor of sensor kuisen. Er is een massa info hier te vinden.
    fotosite

    Comment


    • #3
      Re: Zwarte vlek op foto

      Gewoon in blazen met een blaaspeer helpt 9keer op 10 maar kijk eens zoals hirboven vermeld onder sensor reinigen niet panikeren komt wel in orde

      Comment


      • #4
        Re: Zwarte vlek op foto

        Ik heb heel veel succes gehad met het rolletje van scotch tape die van in het groen doosje.

        ps.@Andram,pb onderweg

        waar ik meer naar keek op de foto,is aan het rechterkant van het kruis boven het oranje ding,is die streep iemand daar commentaar op.

        Mvg.
        Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
        Mijn website.

        Comment


        • #5
          Re: Zwarte vlek op foto

          Spinneweb?

          Groetjes

          JO
          Groetjes
          ----JO

          Comment


          • #6
            Re: Zwarte vlek op foto

            Oorspronkelijk geplaatst door Rumocool
            Ik heb heel veel succes gehad met het rolletje van scotch tape die van in het groen doosje.

            ps.@Andram,pb onderweg

            waar ik meer naar keek op de foto,is aan het rechterkant van het kruis boven het oranje ding,is die streep iemand daar commentaar op.

            Mvg.
            Ik zou met die lens toch eens een foto nemen van een zwart blad of een donkere wand of zo. Ik heb nl de indruk dat die streep doorloopt over het oranje.
            fotosite

            Comment


            • #7
              Re: Zwarte vlek op foto

              De vlek, dat is stof op je sensor, en de strepen (er zijn er meer te zien) dat zijn spinnewebben.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: Zwarte vlek op foto

                bedankt, ik heb het gefixt

                En het is inderdaad een spinneweb.
                www.andram.be

                Comment

                Working...
                X