Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Archiveren

Collapse
Deze discussie is gesloten.
X
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Archiveren

    Bij analoge fotografie worden de dia's meestal in een box geplaatst, gedateerd en een benaming voor de archivering.
    Nu wou ik eens weten hoe jullie te werk gaan bij digitale fotografie.
    Dit is mijn werkwijze maar hoop ze nog te verbeteren:

    foto's genomen in Raw->nieuwe map aanmaken en benoemen naar onderwerp->in deze map twee mappen aanmaken en benoemen met Raw-files en de andere met Tiff-files
    ->Raw-files in Raw-map plaatsen en tegelijk converteren naar TIFF-files in de Tiffmap-> de nodige PS-bewerkingen op de Tiff-files uitvoeren.
    Als ik dan voldoende mappen met verschillende onderwerpen heb zet ik deze op cd-rom, nu denk ik er nog over om van al deze mappen index-files ( zeer kleine thumbnails ) te maken om achteraan de cd-rom te steken zodat er een visueel overzicht is van de aanwezige foto's op de cd-rom wat handig kan zijn als men enkele honderden foto's bijeen begint te krijgen. Dit alles brengt wel wat werk mee, dit is natuurlijk niet erg maar als er sugesties mochten zijn, zijn ze altijd welkom.

    Groeten Mous
    http://www.worldpicture.be Canon 10D/Canonlens 28-135mm-100-400mmlens/Canon180mm macro / BG-ED3/Lowepro 75AW/Photo Trekker AW II/Speedlite 550 EX

  • #2
    Ik denk dat dit geen slechte werkwijze is. Alleen, ik vind het wat bewerkelijk dus doe ik het simpeler en doe het in JPG.
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Vroeger heb ik die vraag hier ook gesteld. Ben toen gestart met een systeem dat ik nog steeds hanteer. De foto’s die ik maak zet ik in mappen volgens de datum dat die gemaakt zijn. Voor het archiveren gebruik ik IMatch. Deze maakt automatisch de thumbnails aan, die op harde schijf bewaard worden. Het indelen in categorieën kan ook binnen IMatch, zelfs staan de foto’s op verschillende CD’s. Nog steeds blij dat ik dat progje aanschafte, heeft me al veel werk bespaard.

      Comment

      Working...
      X