Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

meisjes

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • meisjes

    graag jullie mening of
    hoe meer ik probeer te begrijpen wat je wanneer doet...hoe moeilijker ik het vind om goede foto's te maken!!!


    Sony 828
    Carl Zeiss
    1/250
    F 3,5
    iso 200


    Sony 828
    Carl Zeiss
    1/800
    F 2,2
    iso 200
    Last edited by filip301; 2 december 2005, 10:42.

  • #2
    Re: meisjes

    Heb het topic even verplaatst naar Mensen en Modellen , als je het sticky van "Beginners" even doorleest , zul je wel weten waarom
    Canon Eos 60D / Canon 50 mm 1.8 / Canon 60 MM Macro 2.8 / Canon 18-135 IS / Canon 70-300 IS USM / Canon Speedlight 430 EX II
    Mijn showcase : http://www.flickr.com/photos/hanskebd/with/8754387358/

    Comment


    • #3
      Re: meisjes

      de tweede opname veel beter dan de eerste hoor, bij de eerste veel last van de felle zon, effe opletten daarmee.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: meisjes

        Mooie compo.
        Kleine opmerking over kleuren/contrast: ik heb de indruk dat de foto's initieel wat donker waren en dat je de belichting software matig hebt aangepast. Kleuren en contrast zijn hierdoor wat achtergebleven naar mijn gevoel.

        Ik kan mij natuurlijk ook vergissen: ik zit hier namelijk naar een monitor te kijken op het werk en die kan een beetje paraplu staan...
        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

        Comment


        • #5
          Re: meisjes

          er waren bij geen van beiden kleur/contrast aanpassingen!!

          de opmerking van Bouk versta ik niet zo goed? "last" van felle zon? ik vond dat net een interessante toets die de foto daardoor kreeg! contrast licht/schaduw??

          Comment


          • #6
            Re: meisjes

            Oorspronkelijk geplaatst door filip301
            er waren bij geen van beiden kleur/contrast aanpassingen!!

            de opmerking van Bouk versta ik niet zo goed? "last" van felle zon? ik vond dat net een interessante toets die de foto daardoor kreeg! contrast licht/schaduw??
            Kontrasten maken zeker een foto levendiger maar wat Bouk bedoeld is dat de witte vlekken, de overbelichte delen van uw opname op het voorhoofd, arm en dijbeen geen details meer bevatten en aldus niet bijdragen aan de kwaliteit van de opname. Dus ietsje beter belichten, zelfs ietsje onderbelichten om nadien in een fotobewerkingsprogramma de foto te optimaliseren.

            Comment


            • #7
              Re: meisjes

              Ik zie helaas alleen maar kruisjes

              wingske

              Comment


              • #8
                Re: meisjes

                Ik ook enkel kruisjes
                Nikon D5000 A-FS Nikor 1:3.5/5.6 18-55mm G VR, A-FS Nikor 1:4/5.6 55-200mm ED VR.

                Comment


                • #9
                  Re: meisjes

                  sorry! had wat zitten aanpassen!!

                  Comment


                  • #10
                    Re: meisjes

                    Aha nu zie ik ze wel séh

                    Ik kan me alleen maar bij de voorgaande commentaren aansluiten .
                    Twee is volgens mij
                    De eerste heeft inderdaad een paar schoonheidsfoutjes ,zoals overbelichte plekken en niet echt scherp .
                    Ge moet maar denken de aanhouder wint ,blijven proberen dus (moet ik ook )

                    wingske

                    Comment


                    • #11
                      Re: meisjes

                      Die overbelichte plekken op de eerste zijn zo erg toch niet. Het meisje is nog meer dan duidelijk herkenbaar. De foto staat wel een beetje scheef en ze wordt heel wat rustiger als ze recht staat.

                      Een tip voor de volgende keer. Als je iemand in de volle zon trekt. Neem er ook eens eentje met flits. Wel de sluiter korter of opening kleiner maken anders is foto natuurlijk overbelicht.
                      Tot sluitertijd, Dirk

                      Comment


                      • #12
                        Re: meisjes

                        Aha! Nr.2 is nu veeeeeel beter.
                        Dat we ze nog lang mogen "trekken".
                        Nikon D4S - SB800 - 17-35 - 28-70 - 70-200VR - 50 1.4

                        Comment

                        Working...
                        X