Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

    Veiligheidswaarschuwing
    Terugname van oplaadbare Li-ion batterij EN-EL3 voor Nikon digitale reflexcamera’s


    Amsterdam, 9 november 2005 – Ondanks strikte kwaliteitsprocedures heeft Nikon geconstateerd dat in bepaalde uitzonderlijke gevallen de oplaadbare Li-ion batterijen van het type EN-EL3 voor Nikon digitale reflexcamera’s soms oververhitting bij het opladen kunnen veroorzaken. Het onderzoek heeft aangetoond dat de oorzaak geen fout in het ontwerp is, maar een tijdelijke storing in een productieproces die tussen mei en september 2004 is opgetreden bij de productie van dit type batterij. Met het oog op haar klanten en vanwege het grote belang dat Nikon hecht aan veiligheid en productkwaliteit, heeft het bedrijf vrijwillig een terugname- en vervangingscampagne in gang gezet voor alle EN-EL3 batterijen die in deze periode zijn geproduceerd. De EN-EL3 wordt als accessoire meegeleverd bij de Nikon D100, D70 en D50 digitale reflexcamera’s. De batterij is eveneens als aparte accessoire verkrijgbaar voor deze camera’s en kan worden gebruikt in de modellen Nikon D70.

    Op dit moment heeft Nikon wereldwijd vijf meldingen binnen gekregen van defecte batterijen, twee daarvan in Europa. Er is geen melding gemaakt van persoonlijk letsel; tijdens het opladen werd er door de oververhitting wel schade aan het materiaal rondom de batterij veroorzaakt, en verder gebruik wordt afgeraden.
    Batterijen die een productie-batch-id (zie tabel) hebben die in de lijst voorkomt, moeten naar Nikon worden teruggestuurd voor vervanging conform de online procedure op www.europe-nikon.com/support. Voor support bij de procedure kan men telefonisch contact opnemen met Nikon op het speciale telefoonnummer van het betreffende land +32 (0)3 870 59 00.

    De vrijwillige terugname- en vervangingscampagne geldt alleen voor batterijen van het model EN-EL3 met de onderstaande serienummers, die geprint zijn op de batterij.

    SERIENUMMERS VAN MOGELIJK DEFECTE BATTERIJEN
    44AC 46AC 46AE 46AF 46AG 46AH 46AI 46AJ 46AK
    46AL 46AM 46AN 46AO 46AP 46AQ 46AT 46AU 46AV
    46AW 46AX 46AY 47AA 47AB 47AC 47AD 47AD 47AE
    47AF 47AG 47AH 47AI 47AJ 47AK 47AL 47AM 47AN
    47AO 47AP 47AQ 47AR 47AS 47AT 47AU 47AV 47AW
    47AX 47AY 48AA 48AB 48AC 48AD 48AE 48AF 48AG
    48AH 48AI 48AJ 48AK 48AL 49AA 49AB 49AC 49AD
    49AE 49AF 49AG 49AH 49AI 49AJ 49AK 49AL 49AM
    49AN 49AP 49AQ 49AR 49AS 49AT 49AU 4AAA 4AAB
    4AAC 4AAD 4AAE 4AAF 4AAG 4AAH 4AAI 4AAJ 4AAK
    4AAL 4AAM 4BAA 4BAB 4BAC 4BAD 4BAE 4BAF 4BAG
    4BAH 4BAI 4BAJ 4BAK 4BAL 4BAN 4CAA 4CAB 4CAC
    4CAD 4CAE 4CAF 4CAH 4CAI 4CAJ

    De betreffende batterijen van het model EN-EL3 worden gratis vervangen door een nieuwe EN-EL3a of EN-EL3e.

  • #2
    Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

    Helaas ben ik ongelukkige eigenaar van deze accu...
    Hoop dat de afwikkeling een beetje vlot gaat en niet dat ik met de feestdagen zonder camera zit (ja ik heb maar 1 accu en heb nooit een 2e nodig gehad)
    -------------------------------
    Een tas met een D300 en wat glas
    -------------------------------

    Comment


    • #3
      Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

      Ja ik bezit ook een getroffen acu. Morgen zal ik bellen naar +32 262 940 22 om te vragen waar en hoe de batterij kan worden ingeleverd. Ze beloven normaal binnen de 5 dagen een reserve batterij tenzij er ongewone grote reactie op deze oproep zou zijn.
      Spookys Fotoweb
      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

      Comment


      • #4
        Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

        Oorspronkelijk geplaatst door spooky
        Ja ik bezit ook een getroffen acu. Morgen zal ik bellen naar +32 262 940 22 om te vragen waar en hoe de batterij kan worden ingeleverd. Ze beloven normaal binnen de 5 dagen een reserve batterij tenzij er ongewone grote reactie op deze oproep zou zijn.
        Bij je profiel bij nikon kun je nu ook je accu registreren zodra je dat heb gedaan sturen ze je een retour envelop toe waar de accu in kan.
        -------------------------------
        Een tas met een D300 en wat glas
        -------------------------------

        Comment


        • #5
          Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

          Dionysos bedankt voor de info zal dat zo snel mogelijk uit voeren.
          Spookys Fotoweb
          BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

          Comment


          • #6
            Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

            Heb dus een poging gedaan om mijn Acu bij mijn profiel toe te voegen maar waar staat in feite het serial nummer van de acu ?
            Spookys Fotoweb
            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

            Comment


            • #7
              Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

              onderaan de batterij. in de richel. Kijk op de nikon site, daar staat een tekening bij.
              De mijne gaat ook maar beter terug
              Nikon

              Comment


              • #8
                Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

                HAllo,
                is er iemand die zijn batterij reeds daadwerkelijk opgestuurd heeft?
                T@v
                http://marctav.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

                  Ik heb mijn batterij bij Nikon gisteren geregistreerd. Dit bericht kreeg ik en dit zou de procedure zijn.

                  Als u hebt vastgesteld dat het probleem betrekking heeft op uw batterij, bezoekt u de website van het Nikon European Support Centre op www.europe-nikon.com/support en voert u het online registratieproces uit. Het is van belang dat u uw product, serienummer, naam, adres, e-mailadres en telefoonnummer opgeeft. Het adres dat u opgeeft, wordt gebruikt om de vervangende batterij naartoe te sturen.

                  Vervolgens ontvangt u een gefrankeerd postpakket waarmee u de batterij kunt retourneren. Op dit pakket moeten het referentienummer van uw registratie en uw adres vermeld staan. Na ontvangst wordt uw batterij onderzocht en gecontroleerd en wordt een vervangende batterij gezonden naar het adres dat tijdens de registratie is opgegeven. Houd er rekening mee dat wij zullen proberen vervangende batterijen per ommegaande te verzenden, maar dat dit langer kan duren als er veel batterijen worden geretourneerd.

                  Stuur uw batterij niet naar uw leverancier of naar de landelijke Nikon-vertegenwoordiging in uw land. Alle batterijen worden verzameld op één centraal punt in Europa van waaruit de vervangende batterijen worden verzonden. Dit probleem is niet van toepassing op batterijen van een ander type of op batterijen van het type EN-EL3 uit een andere productiereeks. Deze batterijen worden teruggezonden.
                  Spookys Fotoweb
                  BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

                    Ik kreeg vandaag volgend bericht :

                    De online registratiepagina waarover in de diverse berichten over wordt gesproken is op dit moment tot onze spijt nog niet beschikbaar. Onze excuses voor het ongemak. Wij verwachten dat de online registratie op zeer korte termijn beschikbaar zal zijn. Indien u op de hoogte gebracht wilt worden wanneer deze service beschikbaar is, klikt u op de knop "Stuur mij een e-mail als dit antwoord is bijgewerkt" onderaan deze pagina.

                    T@v
                    http://marctav.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

                      @ to T2V

                      Ik heb bij wijze van proef even getest en ik krijg zonder problemen verbiding.

                      Maar ja ik was al geregistreerd bij Nikon en heb er dan ook een eigen Profiel.

                      Ik weet nu niet of er nog andere BD leden zijn die het zelfde probleem hebben als jij.
                      Spookys Fotoweb
                      BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

                        Oorspronkelijk geplaatst door spooky
                        @ to T2V

                        Ik heb bij wijze van proef even getest en ik krijg zonder problemen verbiding.

                        Maar ja ik was al geregistreerd bij Nikon en heb er dan ook een eigen Profiel.

                        Ik weet nu niet of er nog andere BD leden zijn die het zelfde probleem hebben als jij.
                        Spooky ik ben reeds jaren geregistreerd, inloggen op nikon.be is geen probleem, alleen zoals T2V vermeld is het bedoelde registratieformulier voor terugzending van de "defecte batterij" (nog) niet beschikbaar. Dus kan je je batterij nog niet terugsturen. Ik vrees dat het opgegeven tel. nr. ook dikwijls overbelast zal zijn.
                        En ik val dus ook in de prijzen , maar mijn batterij gisteren nog opgeladen en geen speciale opwarming waargenomen, dus wacht ik nog af om terug te sturen.
                        Linda

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

                          Ik heb het ook zitten en
                          Batterij 1 is ok, tweede niet. Toch bezie ik dit positief : ik krijg nu immers een nieuwe met een (nog) grotere autonomie
                          Canikon 40D - D200, D300

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

                            Dus als ik het goed begrijp mag ik het antowoord op mijn bericht dat ik van zowel deBeukelaere als van Nikon ontving niet beschouwen als een bevestiging dat mijn probleem tot terug zending is geacteerd.

                            Voor alle veiligheid zal ik dan maar proberen te bellen. Maar zoals U al waarschuwde is het nummer speciaal geopend de bewuste batterijen voor Belgiëvolop bezet.

                            Bedankt Linda voor je waarschuwing.
                            Spookys Fotoweb
                            BD0158BE - Nikon D90 - Nikon D70 + Nikon Coolpix 4300

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon haalt mogelijk defecte batterijen uit dehandel en vervangt ze gratis

                              Ook mijn batterij zit ertussen. Pech!

                              Opsturen gaat idd pas na registratie.

                              De online-registratie staat echter nog niet op punt. Nog even afwachten. Je kan op de supportsite van Nikon een knop activeren waardoor je automatisch een e-mail krijgt wanneer de info geactualiseerd wordt. Ik heb dit dan maar gauw gedaan (je moet dan wel geregistreerd zijn bij Nikon).

                              De nieuwe batterijen zouden leverbaar zijn vanaf de 3de week van november, dus nog enkele dagen geduld zeker?

                              Gr's, Wim
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                              Comment

                              Working...
                              X