Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

    De wekelijkse portie cyclocross van ondergetekende, deze maal van de Superprestige in Hamme-Zogge.

    Hieronder staan al 3 beelden van de elite renners, morgen serveer ik Allez Allez Zimbabwe. Een album zal normaalgezien morgennacht online komen.







    Vrijdag hopelijk een dag modderploeteren in Niel, ik zit al te bidden voor regen de komende dagen .

    Update : Album staat hier online.
    Last edited by Raceshot; 8 november 2005, 21:28.

  • #2
    Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite)

    knappe reeks,je bent het toch vlug gewoon geworden zo te zien!!
    grts; M

    Comment


    • #3
      Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

      Tja, nu ken ik het parcours verder niet, maar volgende keer zou ik zeker kiezen voor een locatie waar de rijders beter tot hun recht komen dan hun achtergrond!!

      Toch 1 groot pluspunt mijn inziens is de hoek en locatie waarbij je foto twee hebt getrokken. Apart en mooi, en toch weer jammer dat de achtergrond hier meer de aandacht weg trekt van het onderwerp!!
      http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

      Comment


      • #4
        Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

        Die achtergronden heb je nu eenmaal niet te kiezen met cyclocross. Cyclocross is hier waanzinnig populair en brengt elke week een volksverhuizing met zich mee. Op de Koppenberg 14.000 toeschouwers, vorig weekend in Hamme-Zogge 12.000 man. Vrijdag in Niel verwachten ze er ook ruim 10.000.
        Resultaat is dat het soms vechten wordt voor een plaatsje, en je altijd wel met storende achtergronden zult zitten. Plaatsen op een parcours waar geen volk meer staat, is als zoeken naar een speld in een hooiberg, en dan kan je niet anders dan je erbij neerleggen dat er altijd wel iets op de achtegrond staat, hetzij publiek, hetzij reclameborden (nergens haal je een betere zichtbaarheid uit publiciteit dan in het cyclocross).
        Mij stoort het niet echt dat er mensen of reclameborden op de achtergrond staan, cyclocross is nu eenmaal een volksgebeuren en dat hoort erbij.

        Comment


        • #5
          Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

          Ik vind deze foto's heel mooi. Daarom een vraagje aan de fotograaf? Met welk toestel en lens heb je dit getrokken? Op welke instellingen moet je letten bij het nemen van dergelijke foto's?

          Comment


          • #6
            Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

            Oorspronkelijk geplaatst door Raceshot
            Die achtergronden heb je nu eenmaal niet te kiezen met cyclocross. Cyclocross is hier waanzinnig populair en brengt elke week een volksverhuizing met zich mee. Op de Koppenberg 14.000 toeschouwers, vorig weekend in Hamme-Zogge 12.000 man. Vrijdag in Niel verwachten ze er ook ruim 10.000.
            Resultaat is dat het soms vechten wordt voor een plaatsje, en je altijd wel met storende achtergronden zult zitten. Plaatsen op een parcours waar geen volk meer staat, is als zoeken naar een speld in een hooiberg, en dan kan je niet anders dan je erbij neerleggen dat er altijd wel iets op de achtegrond staat, hetzij publiek, hetzij reclameborden (nergens haal je een betere zichtbaarheid uit publiciteit dan in het cyclocross).
            Mij stoort het niet echt dat er mensen of reclameborden op de achtergrond staan, cyclocross is nu eenmaal een volksgebeuren en dat hoort erbij.
            Das gesproken.

            Ik merk ik je tekst dat je het een beetje beu begint te worden dat er altijd wel iemand commentaar moet geven op die reclameborden. Awel, ge zijt niet alleen. Ik ben dat ook Kostbeu!

            Die borden staan er en vormen een deel van het gebeuren, punt!

            Er zijn mensen die dat dan allemaal beginnen wegklonen, maar dat vind ik persoonlijk geen fotografie meer.

            Ik vind je foto's erg geslaagd.

            mvg Svenmichiels

            Comment


            • #7
              Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

              Oorspronkelijk geplaatst door KellyB
              Ik vind deze foto's heel mooi. Daarom een vraagje aan de fotograaf? Met welk toestel en lens heb je dit getrokken? Op welke instellingen moet je letten bij het nemen van dergelijke foto's?
              Foto's zijn genomen met de 20D en 70-200 f2,8 voor de eerste en derde foto, de tweede foto is genomen met de 17-40. Waar ik het meest op let is een plaats te zoeken waar ik zo laag mogelijk kan zitten (zoals op de tweede foto), en voor de rest de klassieke dingen. Sluitertijd tussen 1/250 en 1/800 (of zelfs hoger), diafragma stel ik in naargelang de omstandigheden; voor close-ups bijvoorbeeld volledig dichtknijpen. Al bij al fotografeer ik bij cyclocross vooral op het gevoel, een goeie parcourskennis helpt altijd en voor de rest is het je instellingen vooral anticiperen op de weersomstandigheden


              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels
              Ik merk ik je tekst dat je het een beetje beu begint te worden dat er altijd wel iemand commentaar moet geven op die reclameborden. Awel, ge zijt niet alleen. Ik ben dat ook Kostbeu! . Die borden staan er en vormen een deel van het gebeuren, punt!

              mvg Svenmichiels
              Dank u. Eindelijk iemand die het begrijpt.

              Comment


              • #8
                Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

                Oorspronkelijk geplaatst door Raceshot
                Dank u. Eindelijk iemand die het begrijpt.
                langs de andere kant bedoordelen we hier de foto en niet de omstandigheden of de moeilijkheidsgraad waarin hij gemaakt is. Als iemand een macro maakt met een drukke achtergrond dan wordt dat ook gezegd ook al is die achtergrond daar en kun je er niet altijd iets aan doen.

                Die mensen en reclameborden zijn storende elementen, punt uit. Maar of het makkelijk / wenselijk is om ze eruit te halen das een andere zaak. 1 ding wat jij kan doen is iig steeds op F2.8 trekken en dan zelfs proberen op 200 mm, dat zal je achtergrond blur iig bevorderen.

                Persoonlijk vind ik 1 de mooiste al trekt het publiek wel wat de aandacht weg. (of je dat nu wil of niet )
                --
                Play Drakensang - a free online mmorpg

                Comment


                • #9
                  Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

                  [QUOTE=Perrush]langs de andere kant bedoordelen we hier de foto en niet de omstandigheden of de moeilijkheidsgraad waarin hij gemaakt is. Als iemand een macro maakt met een drukke achtergrond dan wordt dat ook gezegd ook al is die achtergrond daar en kun je er niet altijd iets aan doen.
                  [QUOTE]

                  Die omstandigheden zijn er nu eenmaal, en zijn niet te veranderen. In sportfotografie heb je nu eenmaal publiek, reclameborden enzovoorts. In bepaalde gevallen kan je trouwens perfect van het publiek gebruik maken om een bepaalde sfeer in een foto te leggen (zal bij gelegenheid zo eens een voorbeeld zoeken). Met macrofoto's kan je misschien nog van standpunt veranderen om zo een minder storende achtegrond te krijgen, bij sporfotografie is dit (spijtig genoeg) quasi onmogelijk.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

                    Oorspronkelijk geplaatst door Raceshot
                    Met macrofoto's kan je misschien nog van standpunt veranderen om zo een minder storende achtegrond te krijgen, bij sporfotografie is dit (spijtig genoeg) quasi onmogelijk.
                    nog nie veel macro's gemaakt zekers ?

                    Maar enfin, we hebben allebei ons punt.

                    Laat het me zo stellen : "de eerste is (heel) goed, indien de focus wat meer op de renners zou gelegen hebben zelfs bijna top (niet helemaal top omdat het gezicht van vannoppen net een beetje onscherp is)"

                    kan je daar mee leven
                    --
                    Play Drakensang - a free online mmorpg

                    Comment


                    • #11
                      Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

                      Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                      nog nie veel macro's gemaakt zekers ?

                      Maar enfin, we hebben allebei ons punt.

                      Laat het me zo stellen : "de eerste is (heel) goed, indien de focus wat meer op de renners zou gelegen hebben zelfs bijna top (niet helemaal top omdat het gezicht van vannoppen net een beetje onscherp is)"

                      kan je daar mee leven
                      Ik ken geen botten van macrofotografie .
                      We hebben inderdaad allebei ons punt, en iedereen bekijkt foto's op een andere manier (gelukkig maar).
                      Met de rest kan ik perfect leven (Nys staat er inderdaad scherper op dan Vannoppen, die het nodig vond om juist naar beneden te gaan toen ik die foto maakte).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

                        @ Raceshot: thx voor de info. Ik ben een beginner en weet nog niet veel af van al die instellingen. Ik zou binnenkort ook wel eens naar het veldrijden willen gaan om mn eos 350 d uit te proberen.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

                          Ik vind het zeer knappe foto's! Ik neem ook wekelijks foto's van de cross, en ik vind jouw foto's zeer geslaagd!
                          De cross van Hamme-Zogge heb ik ook meegemaakt, en ik vind het 1 van de lastigste crossen om foto's te nemen. Alles vlak, heel veel volk en bochten, niet echt overzichtelijk parcours, dan reden ze nog dikwijls met de zon mee ook

                          Foto's nemen op een cross is zeker niet eenvoudig. Je moet dikwijls je ellebogen gebruiken om een plaatsje te vinden, en als ze de renners dan aankomen beginnen ze nog te drummen ook! Probeer daartussen eens een mooie foto te nemen... Het is moeilijker dan jullie denken hoor!

                          Ik ken ook niks van macro's enzo, maar ik zeg wel voor deze foto's!

                          Comment


                          • #14
                            Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

                            Oorspronkelijk geplaatst door Perrush
                            nog nie veel macro's gemaakt zekers ?

                            Maar enfin, we hebben allebei ons punt.

                            Laat het me zo stellen : "de eerste is (heel) goed, indien de focus wat meer op de renners zou gelegen hebben zelfs bijna top (niet helemaal top omdat het gezicht van vannoppen net een beetje onscherp is)"

                            kan je daar mee leven
                            Perrush,

                            Hier sreek je jezelf een beetje tegen he .
                            Als van Noppen er even scherp had moeten opstaan had hij dzijn diafragma nog wat moeten opvoeren , met als gevolg dat ook de achtergrond nog meer de aandacht zou gevraagt hebben , wegens nog scherper .

                            Het is kiezen he maat A of B

                            Mischien had het beter geweest met invulflits , maar das een andere zaak

                            Comment


                            • #15
                              Re: Superprestige Hamme-Zogge (elite) update : album online

                              Oorspronkelijk geplaatst door Raceshot
                              Met macrofoto's kan je misschien nog van standpunt veranderen om zo een minder storende achtegrond te krijgen, bij sporfotografie is dit (spijtig genoeg) quasi onmogelijk.
                              Bij foto 2 is het in elk geval precies toch wel gelukt hé ...

                              De reden waarom het op foto 1 meer opvalt is omdat het publiek boven de renners uit komt.
                              Op foto 2 is het net omgekeerd ... al zijn er ook reklameborden, ze vallen minder op.

                              Maar wat is op het moment zelf mogelijk? En wat is best? De fotograaf mag ook een voorkeur hebben volgens mij.

                              Foto 1 vind ik persoonlijk ook (te) druk maar foto 2 lijkt dan meer op een verlaten parcours (ja, een beetje volk kan soms ook wonderen doen) en foto 3 is voor mij dan het best kwa achtergrond. En zo kan je op elke foto iets zeggen ...

                              Maar ... nadien kritiek geven is simpel ... op het moment zelf beter doen is weer een ander punt.
                              Ik denk ook wel dat de meesten in dergelijke gevallen een reactie geven volgens hun eigen voorkeur en dat die van persoon tot persoon kan veranderen.

                              Ikzelf maak redelijk wat macro's en de achtergrond kies ik ook niet altijd zoals ik het wil ...
                              Neem je F2.8 dan is de achtergrond mooi maar is de DOF beperkt, zet je F16 dan is de DOF goed maar de achtergrond weer niet.
                              Een bloempot kan je herzetten maar een struik niet ...
                              En de eerste die erin lukt een vlinder te vragen minstens 20 cm van het volgend blad te blijven, die mag dat eens tonen ... een perfecte achtergrond is ook een beetje geluk hebben met de omstandigheden op het moment dat je de kans hebt de foto te maken.

                              Een week of twee geleden ging ik in Steenokkerzeel vliegtuigjes spotten, zeer kortbij en bijna recht omhoog op bepaalde momenten om ze zo veel mogelijk van onder te hebben ... daar kan niet veel volk voor staan hé ... awel toch kwam er regelmatig iemand vlak voor mijn lens staan al stonden we maar met twee op een veld zo groot als een voetbalveld ...
                              Maar als je dan net die superjet gefotografeerd hebt waar je maar 1 keer op een jaar de kans toe krijgt en ene zijne kop staat er deels bij ... wat doet ge dan? Ja, wegclonen zou nog lukken maar niet zo snel met een cross of zo ...

                              En nu de beoordeling van de foto's

                              Voorkeur voor nummer 3 ... er staat veel volk op maar je ziet ze (bijna) niet
                              Last edited by VerSeg; 18 november 2005, 01:18.
                              Canon EOS Digital
                              BD0479BE

                              Comment

                              Working...
                              X