Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Doopfoto's

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Doopfoto's

    Heeft er iemand tips om doopfoto's te maken? Gebruik je best flits of niet? Breng ik best een statief mee? Belangrijke zaken die je zeker dient te fotograferen? Voorbeeldfoto's? Enz...

    Heb de search gebruikt maar dit leverde helaas niets op.
    Gallery: http://www.fotogallerij.be

  • #2
    Re: Doopfoto's

    Ik zou zeker niet alle foto's flitsen, neem dat statief maar mee en maak wat foto's met een iets langere sluiter zonder flits. Bij een doop staan mensen doorgaans redelijk stil.
    Tot sluitertijd, Dirk

    Comment


    • #3
      Re: Doopfoto's

      Spreek af met pastoor hoe en wat... want de doop zelf (handoplegging, water... dat onderdeel) gaat redelijk snel.
      Dus zie dat je goed staat en niet té veel inzoomen... (ik heb iets té veel ingezoomd met spijt tot gevolg)
      Continue flits gebruikt, was redelijk donkere kerk en wou toch scherpe fotos...
      En statief niet gebruikt,... gewoon geen tijd om dat ding daar te gebruiken... je loopt er rond en maak ook sfeerfotos van het gehele gebeuren...

      Hopelijk heb je er wat aan...
      -=- Light is the key...

      Comment


      • #4
        Re: Doopfoto's

        hier de link met de foto's van kindje van mijn broer.
        Ik heb hier niet geflitst. Foto's zijn genomen met de D70 met de Sigma 24-70 2.8 en enkele foto's met de Nikon 80-200 2.8D
        Als je licht genoeg hebt zou ik niet flitsen. Maar dat is niet altijd evident.
        Last edited by jan van ginkel; 8 november 2005, 18:13.
        Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
        Hier op dit forum.

        Comment


        • #5
          Re: Doopfoto's

          tja, 't is zoals met nen trouw .. alles gebeurt ene keer .. dus alert zijn.

          wat moet je zeker fotograferen? als ge gene foto hebt van dat beetje water dat ze over het hoofdje van dat kindje laten lopen, dan mag je het gaan uitleggen aan de ouders

          voor de rest: elke keer is weer anders .. zorg dat je de decoratie van de kerk ook fotografeerd .. en iedereen die iets "doet"

          probeer ook met een lichtsterke lens met lange sluitertijd te werken zodat je niet alles gaat platflitsen

          belangrijkste opmerking: fotografeer vanuit je buik .. zit er niet de hele tijd te denken hoe je het technisch gaat doen, maar neem de foto's. En ja, je foto's die je over enkele jaren neemt zullen beter zijn als die van vandaag .. maar dat mag je niet beletten om nu al te genieten van het fotograferen en mooie foto's te nemen waarvan de ouders tevreden zullen zijn.

          (zij kijken met andere ogen naar de foto's als jij .. jij verkijkt je aan "estetische details" .. zij of ze hun kind kunnen herkennen en wie er allemaal bij was .. welke kleren ze aan hadden etc.)

          Comment


          • #6
            Re: Doopfoto's

            Iedereen alvast bedankt voor tips!!! Hier ben ik wel iets mee.

            @jan: bedankt voor de link naar de foto's! Heb ik een beetje een idee hoe het er aan toe gaat (min of meer natuurlijk). Er was precies wel genoeg ligt bij de doop? Die foto's zijn perfect belicht. Het water over hoofdmoment duurt precies wel vrij lang of heb je heel snel veel foto's gemaakt?

            @Visio: ik zou de 70-200 2.8 VR gebruiken en de kitlens 18-70 (hoewel deze niet echt lichtsterk is). Als ik genoeg naar achteren kan misschien de 50 1.8.

            Nog een vraagje, traagflitsen zouden jullie dat aanraden? Dus flitsen om gezichten scherp te krijgen maar toch trage sluiter voor sfeer niet te verliezen.
            Gallery: http://www.fotogallerij.be

            Comment


            • #7
              Re: Doopfoto's

              Oorspronkelijk geplaatst door rept

              @Visio: ik zou de 70-200 2.8 VR gebruiken en de kitlens 18-70 (hoewel deze niet echt lichtsterk is). Als ik genoeg naar achteren kan misschien de 50 1.8.

              Nog een vraagje, traagflitsen zouden jullie dat aanraden? Dus flitsen om gezichten scherp te krijgen maar toch trage sluiter voor sfeer niet te verliezen.
              jammer dat je naast je 70-200 2,8 VR niet bv. een 20mm 2,8 hebt om sfeerbeelen van groepen te nemen, waar je met je 70-200 eerder de portretjes zal nemen. met je kitlens zal je dus harder moeten flitsen .. maar liever hard geflitste foto's dan geen foto's, he

              in low light pas ik bijna altijd slow shutter synchro toe om een deel van het sfeer te behouden. Tweede gordijn flitsen heeft ook vaak mooie effecten als je beweging wilt vastleggen (liefst met lichtbron in de beweging, vb; iemand die een kaars naar voor brengt)

              Comment


              • #8
                Re: Doopfoto's

                Oorspronkelijk geplaatst door jan van ginkel
                hier de link met de foto's van kindje van mijn broer.
                Ik heb hier niet geflitst. Foto's zijn genomen met de D70 met de Sigma 24-70 2.8 en enkele foto's met de Nikon 80-200 2.8D
                Als je licht genoeg hebt zou ik niet flitsen. Maar dat is niet altijd evident.
                http://users.telenet.be/smederijDeStijl/Doop/MIG.html
                Die laatste gast in de rij foto's komt mij precies heel bekend voor
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                Comment


                • #9
                  Re: Doopfoto's

                  ja....dat ben ik ....toestel maar af gegeven, foto's is wel niet perfect scherp...maar heb hem zelf niet getrokken he!
                  Hier was wel genoeg licht..toestel op iso 1000. en sluitertijd ongeveer 1/60
                  En dan gaat het nog want als je naar Iso 1600 moet dan geeft de D70 toch wel veel ruis hoor. En dan overweeg ik wel te flitsen.
                  Last edited by jan van ginkel; 10 november 2005, 16:18.
                  Vanaf 11 januari 2009 bestaat Jan van Ginkel niet meer op dit forum.Wegens gebrek aan elke vorm van beleefdheid (RIP)
                  Hier op dit forum.

                  Comment

                  Working...
                  X