Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

kwaliteitsverlies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • kwaliteitsverlies

    hallo,
    vraagje:
    naar het schijnt zou je beeldverlies hebben (kwaliteit) door foto's om te draaien.
    ik schiet regelmatig foto's verticaal, op flashkaart liggen ze dan horizontaal als ik ze dan omdraai heb ik kwaliteit verlies.
    Heb is ergens gelezen dat daar een programma voor bestaat zodat je geen kwaliteitsverlies hebt. kunnen jullie mij helpen.
    ik bewerk mijn foto's steeds met PS CS2
    mvg sorvats

    ps ik maak veel slideshows en wil de kwaliteit bewaren?
    Nikon D70 nikkor 18-70 mm
    , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

  • #2
    Re: kwaliteitsverlies

    Als je de foto's in RAW maakt, is er geen enkel probleem...
    Andere mogelijkheid is om de foto (als je in JPG foto's maakt) die eerst om te zetten naar een losless formaat (vb. TIFF) en dan te draaien. Op die manier verlies je geen kwaliteit.

    In JPG-formaat verlies je bij elke keer dat er opgeslagen wordt (dus ook als je niets gedaan hebt!) kwaliteit omdat het bestand gecomprimeerd wordt...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: kwaliteitsverlies

      Je maakt enkel verlies indien je saved in JPG en nog eens , en nog eens , en nog eens ....
      Je mag hem 100 keer draaien zolang je niet saved verlies je niks
      Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

      Comment


      • #4
        Re: kwaliteitsverlies

        Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens
        Je maakt enkel verlies indien je saved in JPG en nog eens , en nog eens , en nog eens ....
        Je mag hem 100 keer draaien zolang je niet saved verlies je niks
        Maar aan niets saven heb je niets als ze in een slideshow moeten komen.... En om elke keer te moeten draaien als je naar een foto kijkt, is ook wat minder...

        Anderzijds zal het kwaliteitsverlies van enkel draaien (dus zonder andere aanpassingen te doen en x-aantal keer te saven) niet eens opgemerkt kunnen worden in een slideshow...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: kwaliteitsverlies

          JPEG kun je ook lossless draaien onder hoeken van 90 graden. Irfanview kan dat bijvoorbeeld (hotkey 'J' meen ik zo uit m'n hoofd).

          Comment


          • #6
            Re: kwaliteitsverlies

            ACDSee kan het ook lossless....
            -=- Light is the key...

            Comment

            Working...
            X