Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Volleybal Scholieren

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Volleybal Scholieren

    De laatste tijd maak (probeer) ik zowat ieder weekend indoor opnames van volleybal (jeugd : Scholieren Heren C Hoevoc Hoeselt voor de geïnteresseerden). Nu is een 300D nu niet meteen hiervoor het meest geschikte toestel, maar gezien ik (nog) genen andere heb.... Foto's zijn gemaakt zonder flitser, met Tamron 28-75 lens, iso 800, sluitervoorkeuze, meestal op 1/160 en F2.8.
    Albums staan hier : http://www.pixagogo.com/igore0s
    Ludovic

    Een paar voorbeeldjes van dit weekend :




    EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
    BD0118BE

  • #2
    Re: Volleybal Scholieren

    Hi,

    Ik zie niet in waarom je met de 300 D geen indoor zou kunnen doen. Dit ziet er alvast piekfijn uit !

    Het grootste probleem is altijd het standpunt, je zou tussen de spelers willen gaan staan, maar...



    DPaul.
    DPaul - A.FIAP
    D810, nikkors and other stuff

    Comment


    • #3
      Re: Volleybal Scholieren

      prima sportfoto's met goede WB

      Comment


      • #4
        Re: Volleybal Scholieren

        Deze foto's zijn toch prima.
        Scherp waar het moet zijn en toch nog wat bewegingsonscherpte te zien. .
        Zo moet het.
        Ben toch benieuwd naar meer. Ik zie wel dat de sporthal heel wat lichtbalken heeft. Dus gelukkig voor jou geen donker krocht.
        Scholieren gaan tevreden zijn.
        [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

        Comment


        • #5
          Re: Volleybal Scholieren

          dit is echt moeilijk fotograferen,maar je hebt het er schitterend vanaf gebracht hoor!!!
          grts; M

          Comment


          • #6
            Re: Volleybal Scholieren

            Bedankt aan allen voor de reacties.
            Ik moet beamen dat indoor-sportfotografie inderdaad een stuk moeilijker is dan outdoor. En ja, in slecht verlichte sporthallen (o.m. zoals de sporthal in één van mijn albums: groene vloer, groene wanden en verschrikkelijke TL's) komt er heel wat PS-en en ruisverwijderen bij.
            Volgende keer ga ik eens proberen om zo nu en dan tussendoor een opname met flitser (en op 2e gordijn) te maken, tenzij men mij terugwijst wegens te storend uiteraard. Heb het al eens gevraagd aan de ploegtrainer met positief antwoord voor thuismatchen, maar zoiets doe je natuurlijk niet bij een belangrijke match, want zie dat ze dan juist die match verliezen en dan gaan zeggen "jamaar, ik zag af en toe niks en da kwam door den dié met zijne stomme flitser..."

            Ludovic
            EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
            BD0118BE

            Comment


            • #7
              Re: Volleybal Scholieren

              Ik denk dat flitsen eigenlijk weinig zin heeft tenzij je korter bij staat of zo krachtig flitst dat de spelverdeler er niet goed van gaat zijn. Enne, opletten dat je niet je kleuren kapotflitst.
              [FONT=Arial][SIZE=1]Woonplaats: rond het Hasseltse.

              Comment


              • #8
                Re: Volleybal Scholieren

                Oorspronkelijk geplaatst door patrickL
                Ik denk dat flitsen eigenlijk weinig zin heeft tenzij je korter bij staat of zo krachtig flitst dat de spelverdeler er niet goed van gaat zijn. Enne, opletten dat je niet je kleuren kapotflitst.
                Dat is inderdaad zo, daar ben ik het mee eens.
                Maar misschien toch te doen om bv. van de zijkant van het speelveld (en met een tele-zoom) bepaalde acties aan het net vast te leggen.

                Ludovic
                EOS 40D - EOS 300D - Canon EF-S 17-85 + EF-S18-55 - Sigma 70-300 F4-5.6 APO Macro Super II + Tamron SP AF28-75 F2.8 XR Di + Tamron SP AF90 F2.8 Di Macro * Metz 54 MZ-3 * Metz 34 CS-2
                BD0118BE

                Comment


                • #9
                  Re: Volleybal Scholieren

                  Oorspronkelijk geplaatst door igor
                  Dat is inderdaad zo, daar ben ik het mee eens.
                  Maar misschien toch te doen om bv. van de zijkant van het speelveld (en met een tele-zoom) bepaalde acties aan het net vast te leggen.

                  Ludovic

                  Gewoon eens doen, volgens mij behaal je dan zeker betere resulaten
                  http://www.magendans-fotografie.nl Canon 10D, 20D, 60D + Canon 50mm + Sigma 50-500 + Tamron AF17-35mm + Canon 28-80.

                  Comment

                  Working...
                  X