Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Pro show gold : dvd loopt steeds vast

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Pro show gold : dvd loopt steeds vast

    Ik ben een hele tijd zoet geweest met een fotopresentatie te maken met Pro show gold. Uiteindelijk een dvd gemaakt, als ik deze echter afspeel met mijn dvd speler blijft die meestal wel ergens haperen. Soms is er geen beweging in de foto's meer te krijgen en kan ik hem alleen maar afzetten, soms komen de foto's heel langzaam en moeizaam te voorschijn. Ik heb de bestanden verkleind alvorens ze erop te zetten, heb er geen muziek bij voorzien. Ik heb de dvd gemaakt via de functie Create : dvd, ik kies dan voor pal. Ik weet niet waar het ergens fout gaat.

    Domi

  • #2
    Re: Pro show gold : dvd loopt steeds vast

    Hi Domi,

    Welke versie ?

    Toevallig ben ik zelf wat aan het spelen met versie 2.5.1635 en omdat de scherpte mij wat tegenviel heb ik al verschillende testen gedaan. De kwaliteit van de beelden was niet altijd wat ik had gehoopt maar vastlopen, dat ben ik nog niet tegegekomen. Misschieen eens proberen afspelen op een andere dvd speler van een kennis of zo ?

    Dany.

    Comment


    • #3
      Re: Pro show gold : dvd loopt steeds vast

      Net zoals bij blanco CD's destijds speelt de kwaliteit van de CD/DVD zelf een grote rol.
      Maar ook de kleur van de te branden kant speelt een rol. Soms is die groenachtig, soms zilverkleurig, meer of minder reflecterend, ... (afhankelijk van merk, type en kwaliteit).
      Daarom eens een andere soort DVD/Cd proberen, want de een DVD-speler heeft soms problemen met een bepaalde soort DVD te lezen.
      Ik had vroeger heel wat problemen met zelfgebrande audio-CD's in de wagen. Bleken de CD's een groenachtige schijn te hebben. Van type veranderd (zilverkleurige schijn) en het probleem was opgelost.
      Heb ook Proshowgold ontdekt en ben zeer tevreden van de geleverde kwaliteit op DVD. Behalve de 'loop'functie en het branden van SVCD's werken niet...
      Wel goed de instellingen nakijken : PAL, 16:9 of 4:3, high quality en flikkervrije beelden (!!) instellen. De beelden heb ik niet moeten verkleinen, wat een hoop werk uitspaarde...

      Comment


      • #4
        Re: Pro show gold : dvd loopt steeds vast

        Oorspronkelijk geplaatst door Traveler
        Net zoals bij blanco CD's destijds speelt de kwaliteit van de CD/DVD zelf een grote rol.
        Ben momenteel aan het prutsen met goudkleurige sony.

        Comment


        • #5
          Re: Pro show gold : dvd loopt steeds vast

          Ik heb al twee verschillende merken gebruikt, nl imation en philips.
          Toch raar dat het bij alle twee gebeurt.
          En als ik mijn foto's gewoon brandt op dvd dan lukt het me wel om ze af te spelen. Toch bizar.

          Domi
          Last edited by Domi; 6 november 2005, 17:24.

          Comment


          • #6
            Re: Pro show gold : dvd loopt steeds vast

            @Domi
            Het kan gerust zijn dat je brander slechte resultaten oplevert in combinatie met die schijfjes.
            Ik heb al branders gezien die met merkschijfjes ondermaatse DVD's afleveren, terwijl ze met andere, minder bekende schijfjes geen problemen hebben.

            cdrlabs.com en cdrinfo.com zijn hier interessante plaatsen om testen te vinden omtrent branders in combinatie met verschillende schijfjes.

            Het zomernummer van C'T magazine had ook een uitgebreide test over schijfjes.

            Edit: brand eens met een ander merk van schijfjes, vroeger heb ik ook DVD spelers weten vastlopen, en dat lag toen aan die rommel van Princo....

            Postedit: probeer eens op meerdere DVD-spelers, mijn Panasonic speelt bepaalde DVD's ook niet af, en die zijn allemaal stuk voor stuk opgenomen met andere software dan bvb Nero of Easy CD Creator. De Pioneer DVD speler heeft er echter geen problemen mee...
            Last edited by spacemanbow; 7 november 2005, 12:57. Reden: 't Was voor den Domi bedoeld

            Comment


            • #7
              Re: Pro show gold : dvd loopt steeds vast

              Hela Spacemanbow, 't is wel Domi die in de puree zit hé.

              Comment


              • #8
                Re: Pro show gold : dvd loopt steeds vast

                Oorspronkelijk geplaatst door DanyDC
                Hela Spacemanbow, 't is wel Domi die in de puree zit hé.
                Post aangepast, thanks voor de reminder

                Comment


                • #9
                  Re: Pro show gold : dvd loopt steeds vast

                  Spacemanbow? Domi is weg. Hij is waarschijnlijk een voorraad schijfjes gaan kopen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Pro show gold : dvd loopt steeds vast

                    Oorspronkelijk geplaatst door DanyDC
                    Spacemanbow? Domi is weg. Hij is waarschijnlijk een voorraad schijfjes gaan kopen.
                    Eerst en vooral Domi is een zij en geen hij. Maar ja, dat kunnen jullie niet weten he.

                    Ik heb een nieuwe dvd gebrand (merk Memorex) en 'hout vasthouden', de eerste keer dat ik die afgespeeld heb waren er geen problemen meer.
                    Ik ga het nu toch nog een aantal keren proberen voor ik nog eens volk uitnodig om mijn foto's te komen bekijken.
                    In ieder geval bedankt voor alle uitleg en tips.

                    Domi

                    Comment


                    • #11
                      Re: Pro show gold : dvd loopt steeds vast

                      Oorspronkelijk geplaatst door Domi
                      Eerst en vooral Domi is een zij en geen hij.
                      1000 x excuses Domi.

                      Dany.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Pro show gold : dvd loopt steeds vast

                        Oorspronkelijk geplaatst door DanyDC
                        1000 x excuses Domi.

                        Dany.
                        Idem hier, had ook op hij ipv zij gegokt

                        Blij dat andere schijfjes het probleem lijken te verhelpen. Die andere schijfjes zijn daarom niet slecht, het is gewoon de combinatie tussen de brander en de schijfjes die waarschijnlijk niet goed werkt.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Pro show gold : dvd loopt steeds vast

                          Het is jullie vergeven meisjes, eh excuseer jongens

                          Comment

                          Working...
                          X