Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

studioachtergrond

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • studioachtergrond

    hallo,
    zoek heel dringend een portable studio-achtergrond.
    boedoel hiermee 2 statieven met een dwarslat,waarop je een rol papier of doek kan klemmen. wie kan mij daar aan helpen. nieuw kost het 235€ excl.
    maar heb dit maar héél sporadisch nodig, dus vind ik dat wel duur. als er iemand iets goedkoper weet, tweedehands of niet. laat maar weten.
    mag ook via mail jornkestelyn at yahoo.co.uk *********** of natuurlijk hier via het forum
    mercie
    Last edited by Bjokke; 4 november 2005, 10:10.

  • #2
    Re: studioachtergrond

    Hangt er een beetje vanaf, als je wenst te knutselen kan met behulp van twee statieven voor luidsprekers, die je kan kopen voor ongeveer 35 Euro per stuk (en die zijn veel steviger dan de orginele portabele studio) vertrekken.

    Je hebt dan nog een verlenging nodig en twee bochten van 90° plus een dwarsbuis om je rol op te bevestigen.

    Als alles in elkaar zit ga je goedkoper uit zijn en een veel steviger constructie hebben, maar je gaat ook veel meer gewicht moeten meesleuren.

    Ik heb de portabele studioset van Leyson die heb ik 200 Ero betaald bij Servix.
    en ik ben daar wel tevreden over.

    MVG, Jeff
    Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

    Comment


    • #3
      Re: studioachtergrond

      Tip voor een tijdelijke en goedkope oplossing:
      Zoek 2 statieven (die van simpele bouwlampen).
      Neem een goed touw van de lengte van de achtergrond.
      Steek het touw door de rol van het papier en maak aan beide einden een lus.
      Bevestig het touw aan de statieven. (eventueel met een schroevendraaier door de lus in het statief te steken)

      En als je op een vaste plaats werkt kan je 2 haken / ogen in het plafond draaien en zo het touw bewestigen.

      Comment


      • #4
        Re: studioachtergrond

        kestelyn ik heb je telefoonnummer verwijderd , je kan je nummer altijd via een mailtje of PM verder doorgeven

        moderator Bjokke

        Comment


        • #5
          Re: studioachtergrond

          hey,
          bedankt voor alle info.
          zal inderdaad eens beter proberen zelf iets te fabriceren.

          Comment


          • #6
            Re: studioachtergrond

            Kestelyn, uit je vraag en de reeds gegeven antwoorden, maak ik op dat je eerder koopadvies zoekt? Ik verplaats je topic dan ook naar een meer geschikt forum.
            Moderator

            Comment


            • #7
              Re: studioachtergrond

              Je kunt ook gewoon in de bouwmarkt twee losse stempels kopen en een metalen gordijnroede... stempels zet je vast tussen vloer en plafond, m.b.v. slangklemmen zet je die gordijnroede er tussen en voila! Geschatte kosten < 100 euro.

              Comment


              • #8
                Re: studioachtergrond

                Falcon Eyes heeft redelijk goedkope achtergrond ophangsystemen. Het is een ophangsysteem voor 3 rollen. Ik vind het er persoonlijk niet zo stevig uit zien, maar het zal zijn werk wel doen zeker? Ik heb 'm (nog) niet gekocht omdat hij niet meer binnen mijn budget viel dat ik vooropgesteld had voor mijn studio.

                Hier is een link om 'm even te bekijken: http://www.gsl.be/catalog/product_in...products_id/24

                Prijs: Bij kamera-express.nl kost 'm 91 (BTW in), verzending naar België kost ongeveer €20. Bij GSL kost 'm €116 (ook BTW in).

                Voilà. Groetjes, Evi.
                www.focusfotografie.be
                www.facebook.com/eviwilmus

                Comment


                • #9
                  Re: studioachtergrond

                  wat zijn stempels ?
                  bij ons hebben die denk ik andere betekenis...of ik ben geen doe het zelver ...
                  estamos llegando
                  http://users.telenet.be/studiocamosci

                  Comment


                  • #10
                    Re: studioachtergrond

                    voor krap 80 euro + verzendkosten ben je helemaal klaar bij www.foto-walser.de

                    Comment


                    • #11
                      Re: studioachtergrond

                      Oorspronkelijk geplaatst door iodario
                      wat zijn stempels ?
                      bij ons hebben die denk ik andere betekenis...of ik ben geen doe het zelver ...
                      Stempels zijn van die metalen buizen die meest in de bouw gebruikt worden om balken en plafonds te ondersteunen. Ze bestaan in principe uit twee buizen van verschillende diameter die in elkaar steken zodat er 1 in lengte variabele paal ontstaat. Je klemt ze normaliter vast tussen vloer en plafond en vergrendelt ze dan. Ik heb deze in de lokale bouwmarkt gescoord (kijk even niet naar de fotografische kwaliteiten van het plaatje, dat is niet interessant):

                      Een buisklemmetje eromheen waar een tweede buisklem tussen buis en klem zit zodat'ie er haaks op staat, een horizontale paal ertussen en voila, een uitstekend systeem dat je snel mee kunt nemen en waar je in een hele kleine ruimte nog steeds uitstekend mee uit de voeten kunt.

                      Comment

                      Working...
                      X