Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Vier op een rij

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Vier op een rij

    Hier de beloofde foto's van de shoot van gisteren: van statisch naar dynamisch. vlnr: Tina, Thy, Sandra en Nancy.

    Statische opstelling. Bepalend zijn de ogenlijn en de zwart-wit contrasten.



    Minder statisch:



    Dynamisch:



    Welke compositie heeft jullie voorkeur en waarom?
    Fullator
    Fotostudio Candela Zone
    website: http://www.chronax.be
    website: http://www.marquisemodels.eu

  • #2
    Re: Vier op een rij

    Aan geeneen eigenlijk....

    Lelijke achtergrond eerst en vooral...

    Compositie valt wel mee zu, maar het zijn altijd de expressies die niet samenhoren... Nu dat het moeilijk is om 2 modellen te fotograferen dat weten we al, het is dan ook logisch dat 4 modellen echter nog moeilijker is....

    Ook vind ik het kleur/contrast niet zo denderend.....

    Blijven proberen!!!!!!!!

    Greetz
    Dj

    Comment


    • #3
      Re: Vier op een rij

      toch wel een leuk totaaltje zo, vind het ook leuk dat die ene op alle opnamen, zo sensueel mogelijk probeert te kijken.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Vier op een rij

        Oorspronkelijk geplaatst door Djamila
        Aan geeneen eigenlijk....

        Lelijke achtergrond eerst en vooral...

        Compositie valt wel mee zu, maar het zijn altijd de expressies die niet samenhoren... Nu dat het moeilijk is om 2 modellen te fotograferen dat weten we al, het is dan ook logisch dat 4 modellen echter nog moeilijker is....

        Ook vind ik het kleur/contrast niet zo denderend.....

        Blijven proberen!!!!!!!!

        Greetz
        Dj
        Over de achtergrond valt te twisten. We hebben ook nog andere backdrops gebruikt. Maar als ik hem niet mooi vond, had ik hem niet gebruikt (nuances van bruin in de opname). Dus een kwestie van smaak. Hopelijk denk je niet dat ik een maandloon zou uitgeven om een lelijke background te kopen?

        Het is niet nodig dat modellen dezelfde expressie hebben, tenzij je idd zeer statisch wil werken (zou jij toch moeten weten). Daarom de tweede foto, waar ze allen naar Thy kijken. Ik zal toch eens een albummetje moeten maken, dan kan je het verschil zien.

        Soms heb ik het gevoel dat ik iets in een foto leg dat niet begrepen wordt. Ik werk graag met dubbele bodems, maar ik merk dat dat het blijkbaar niet eens opvalt: vb. het donkere meisje draagt licht, de lichte meisjes donker... Hetzelfde met de pose: niemand vraagt zich blijkbaar af hoe die meisjes zo dicht bij elkaar kunnen staan zonder om te vallen.

        Kleur en contrast: tsja, daar heb ik al meer over geklaagd. Op mijn LaCie 321 (ARGB-klasse monitor) zijn de kleuren sprankelend en het contrast uitstekend. Zet ik de beelden om naar SRGB voor webpublicatie, dan blijft daar nauwelijks iets van over. En op mijn Sony (nochtans gekallibreerd) is het al helemaal knudde. Een kijken wat herkallibratie met een Blue One zal opleveren. Gelukkig zijn de afdrukken zoals ze moeten zijn.

        Blijven proberen? Dat doe ik al 45 jaar!

        Groetjes,

        LV
        Fullator
        Fotostudio Candela Zone
        website: http://www.chronax.be
        website: http://www.marquisemodels.eu

        Comment


        • #5
          Re: Vier op een rij

          Oh; maar ik heb het opgemerkt zu dat ze allemaal gepaste kledij dragen... (alleja gepast, er zit wel een tussen met een doodleuk Daffy duck topje)

          But it doesn't matter....

          Als expressie, compositie en contrast/belichting al goed zijn dan maakt de kledij minder uit...

          En je kan inderdaad de mening hebben van waarom moeten ze nu allemaal dezelfde expressie hebben? Maar ikzelf vind het sterker op een foto als iedereen dezelfde expressie heeft, dan dat ze er allemaal maar wat aan het doen zijn....

          En hoe je een foto maakt en in welke omstandigheden een model moet poseren, it doesn't matter.... Het is het resultaat dat telt! Dus hoe ze daar ook zitten of staan, het kan best moeilijk geweest zijn...

          Als een meisje in de herfst in een bikini in het zeewater moet voor een kalender, dan ga je er toch ook niet onder zetten van: Ja, het meisje had het vreselijk koud en blablabla... Het is juist de foto die telt en die moet gelukt zijn...


          En sorry als ik cru zou overkomen, allesinds niet de bedoeling!

          Greetz
          Dj

          PS: Qua achtergrond vind ik de achtergrond op zich nog niet zo lelijk, maar de plooien en de lijn die erdoor loopt wel!

          Comment


          • #6
            Re: Vier op een rij

            En het feit dat je al 45jaar bezig bent zegt niks zu....

            Sommigen maken perfecte plaatjes na zes maand, anderen hebben er jaren voor nodig.

            (Niet dat ik beweer dat je slecht bezig bent, voor ik hier weer vanalles naar mijn hoofd geslingerd krijg.)

            Comment


            • #7
              Re: Vier op een rij

              @ Fullator :
              Je bent een man met stalen zenuwen !!
              ( doe ik mijn hoed voor af ) ...
              Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

              Comment


              • #8
                Re: Vier op een rij

                Het is een overbekend gegeven dat het fotograferen van EVEN aantallen ( of dat nu mensen of dingen zijn ) het allermoeilijkste is dat er bestaat ( zo ongeveer toch ). Met het fotograferen van een ON-even aantal personen wordt de compo al bijna "automatisch" beter.
                Probeer het maar.
                mvg.
                m.v.g.
                www.foto-frans.nl
                workshops: ook met jouw eigen model ! .

                Comment


                • #9
                  Re: Vier op een rij

                  Persoonlijk vind ik het op de derde na een geslaagde reeks. Kleur en kontrast lijken hier toch goed mee te vallen op m'n 17" TFT scherm, dus daar val ik zeker niet over.
                  Ik vond 't ook leuk van die kledij!! 't viel me direct op, dus Leon, er zijn wel degelijk mensen die wel oog hebben voor zo'n details! Het zijn trouwens die details die de foto maken.
                  Qua compo... Ik geloof best dat een oneven aantal mooier composeert dan een even aantal zoals in deze foto, doch in de eerste en tweede foto vind ik die goed. De derde daarentegen valt ook wat dat betreft bij mij wat uit de boot. Beter zou ik als volgt gevonden hebben: meisje links en rechts, één meisje dat achter hen staat en tussen beide uitsteekt, 1 meisje dat in 't midden voor de 2 meisjes staat. Op die manier krijg je de vier kopjes mooi bij elkaar. (man man man, wat een uitleg...)
                  En wat dat even betreft: er zijn zoveel goede foto's gemaakt bestaande uit 4 mensen. Denk maar aan 'The Four Tops', 'All Saints', 'Queen',...enz... Uw reeks deed me trouwens meteen aan 'All Saints' denken...

                  Wat de achtergrond betreft: die vind ik wat slordig gedaan. Je ziet er de plooien in, wat niet zo netjes overkomt. Beter had je de meisjes verder van de achtergrond plaats laten nemen zodat die onscherp in beeld geweest zou zijn.

                  Kortom: Al bij al vind ik 't zeker geen slechte foto's! Doe zo verder!

                  p.s. ik zou wel graag eens een duoshoot gezien hebben met dat zwarte meisje samen met het meisje dat aan haar linker kant staat in foto 1 en 2, dit met dezelfde kledijkeuze. Ik kijk er nu al naar uit!

                  Vriendelijke groeten,

                  Comment


                  • #10
                    Re: Vier op een rij

                    Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
                    Persoonlijk vind ik het op de derde na een geslaagde reeks. Kleur en kontrast lijken hier toch goed mee te vallen op m'n 17" TFT scherm, dus daar val ik zeker niet over.
                    p.s. ik zou wel graag eens een duoshoot gezien hebben met dat zwarte meisje samen met het meisje dat aan haar linker kant staat in foto 1 en 2, dit met dezelfde kledijkeuze. Ik kijk er nu al naar uit!

                    Vriendelijke groeten,
                    Bedankt! Thy kwam nogal onverwacht binnenwaaien, maar ze heeft de smaak zeker te pakken. Ik denk dat we ze nog op vele shoots zullen zien. Dus je kan zelf je kans krijgen! Voor Tina (links) was het de allereerste keer en ze was nog wat onwennig. Verder zullen hier nog wel wat foto's van Rebecca verschijnen, want we hebben plannen...
                    Fullator
                    Fotostudio Candela Zone
                    website: http://www.chronax.be
                    website: http://www.marquisemodels.eu

                    Comment

                    Working...
                    X