Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Problemen Colormailer album

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Problemen Colormailer album

    Hallo,

    even een klein vraagje, zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met colormailer?
    Ik bestelde eind september een album maar kreeg tot op heden niets in de bus.
    Al verschillende keren een mail gestuurd, altijd braaf reactie dat het wel zou komen, maar om eerlijk te zijn wordt ik het stilaan ko!çbeu.
    Zou ik mijn geld dan toch kwijt zijn??

    Tuur
    Time is a precious little thing....

  • #2
    Re: Problemen Colormailer album

    Oorspronkelijk geplaatst door Tuur
    Hallo,

    even een klein vraagje, zijn er hier nog mensen die ervaring hebben met colormailer?
    Ik bestelde eind september een album maar kreeg tot op heden niets in de bus.
    Al verschillende keren een mail gestuurd, altijd braaf reactie dat het wel zou komen, maar om eerlijk te zijn wordt ik het stilaan ko!çbeu.
    Zou ik mijn geld dan toch kwijt zijn??

    Tuur
    Heeft bij mij ook vrij lang geduurd vooraleer het album aankwam, ook gemaild en na een paar dagen antwoord. Had te maken met de verscherpte controles (terreur etc) bij de courier/postdiensten. Daardoor had het pakket 10 dagen vertraging bovenop de normale 5-10 dagen. Uiteindelijk heb ik het album toch mogen ontvangen, hoewel ik ook wel op een moment mijn centen dacht kwijt te zijn. Misschien met het jaareinde in het vooruitzicht dat het allemaal een beetje drukker = trager wordt.

    Comment


    • #3
      Re: Problemen Colormailer album

      Ik heb in oktober 2x (individueel order) een album besteld en die zijn 2x na exact 5 dagen (inclusief weekend, vrijdag doorgestuurd, woensdag was het er al) ontvangen... Het ging 2x om een Deluxe Photobook:

      De verpakking van deze photobooks is wat minder, de ene had lichte beschadiging maar heb er geen punt van gemaakt.

      wim
      Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

      Comment


      • #4
        Re: Problemen Colormailer album

        en de kwaliteit ?

        heb nu fotobuch.de en colormailer die blijkbaar dezelfde software gebruiken, maar iemand ervaring met beide producten?
        Zou wel willen weten welke de beste kwaliteit heeft.

        Comment


        • #5
          Re: Problemen Colormailer album

          Zou ook wel willen weten hoe de kwaliteit van deze deluxe boeken zijn? Want ben hier zo iets zelf aan het samenstellen, zelf foto's afdrukken, plakken in de boek,enz... en ik denk dat het toch goedkoper gaat zijn als ik zo een boek laat drukken.
          "Capturing the moment" - Huibke's gallerie

          Comment


          • #6
            Re: Problemen Colormailer album

            Kwaliteit is goed maar verwacht niet dezelfde afdrukkwaliteit als bij een chemische ontwikkeling. Er zit een fijne raster in (vergelijkbaar met +-150LPI voor grafisch ingewijden) en ik merk op dat vooral bij foto's met blauwe lucht er verticale strepen zichtbaar zijn (zeer licht, een leek ziet ze niet totdat je ze erop wijst...). Kleurweergave is goed, behoorlijk juist tov m'n gecalibreerde (maar ondertussen al 8 jaar oud) scherm. Het papier is zacht glanzend, naar mijn voorkeur ideaal (teveel glans vind ik storend). Ik heb m'n albums eens 1 nacht in de auto laten liggen die buiten staat en de volgende ochtend zag ik dat het uiteinde van het papier lichte krommingen vertoonde, het had door de vochtige lucht in de auto vocht opgenomen... na een paar dagen droog te houden is het terug goed gekomen. Wat me ook opviel is dat het papier niet makkelijk verkreukeld geraakt, het album is al door heel wat handen gegaan en het ziet er nog altijd fris uit.

            Ik ga er zeker nog bestellen, de prijs is echt wel interessant voor deze kwaliteit, het boek is gelijmd en genaaid in de rug, de kaft is wel op een beetje rare manier aangebracht maar het lijkt wel te houden. Zoals ik al eerder zei, de verpakking kan beter, één van m'n 2 boeken had krassen op de kaft.
            Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

            Comment


            • #7
              Re: Problemen Colormailer album

              Fotobuch.de kende ik nog niet, zal deze de volgende keer eens proberen... Zo te zien aan de foto's lijkt de bindkwaliteit op het eerste zicht beter dan die van Colormailer.
              Sony A7RIV - Sony 16-35 f2.8 GM - Tamron 35-150 f2-f2.8 - Tamron 150-500 f5-f6.7 - Metz 54MZ-4i / SCA3302 M9 - Lowepro Slingshot 200AW

              Comment

              Working...
              X