Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Herfst

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Herfst



    Mijn iPhoto loopt steeds vast dus nog ff geen exif gegevens
    Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

  • #2
    Re: Herfst

    kleuren van de bladeren zijn wel mooi, maar het koppie een beetje licht.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Herfst

      hoe had ik dat kunnen voorkomen? Eén stop lager zetten in de belichtingscompensatie?
      Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

      Comment


      • #4
        Re: Herfst

        gewoon meerdere opnamen nemen met verschillende instellingen, zit er vast wel een goeie bij en dan wel de instelling onthouden voor zo,n volgende situatie.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Herfst

          Persoonlijk raad ik je aan een lichtmeting (kies daarvoor spotmeting) uit te voeren op de lichtste delen van de foto -in dit geval het gezicht van het jongetje- zodat die delen zeker niet overbelicht/uitgebrand zijn.
          Achteraf kan je dan de iets minder belichte delen oplichten in bv Photoshop.

          Kijk ook eens naar de instellingen van je camera. Daar zet je de contrasten best op 'laag'. Zo vermijd je ook al heel wat problemen bij zo'n situatie's.

          En als je dan toch nog iets wilt maken van deze foto, dan kan dat in photoshop. Ik maakte een ruwe selectie van het gezicht en gebruikte hierbij een flinke doezel. Dan corrigeerde ik middels 'selectieve kleur'. Mijn wijzigingen waren als volgt:
          - Whites: onderste schuiver tot +/- 85%
          - Neutrals: onderste schuiver tot +/- 55%

          Heb je liever dat ik de foto verwijder, dan doe ik dat zo vlug mogelijk op jouw verzoek.



          Met vriendelelijke groeten,

          Comment


          • #6
            Re: Herfst

            Oorspronkelijk geplaatst door richardpaas
            Mijn iPhoto loopt steeds vast dus nog ff geen exif gegevens
            OT.: je kan updaten naar 10.4.3 (pas released), lost misschien je iPhoto-problemen op. (eerste backupje maken zoals altijd bij installaties)
            "Away put your weapon, I mean you no harm"

            Comment


            • #7
              Re: Herfst

              nee frederick ik vind het zeker niet erg dat je de foto hebt bewerkt, nu weet ik ook een beetje hoe je dat doet! Ik wil graag leren!

              Die spotmeting zit ook op mijn nieuwe camera EOS 5-D (ja ja ik weet het een hobie-ist met teveel geld... ) wat je doet is richten op het hoofd en dan een spotmeting? en dan??
              Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

              Comment


              • #8
                Re: Herfst

                Oorspronkelijk geplaatst door richardpaas
                nee frederick ik vind het zeker niet erg dat je de foto hebt bewerkt, nu weet ik ook een beetje hoe je dat doet! Ik wil graag leren!

                Die spotmeting zit ook op mijn nieuwe camera EOS 5-D (ja ja ik weet het een hobie-ist met teveel geld... ) wat je doet is richten op het hoofd en dan een spotmeting? en dan??
                Je zorgt ervoor dat het veld waarin je meet op het gezicht gericht is, je drukt de ontspanknop half in zodat hij het licht meet, kadreer dan en druk af.

                Comment


                • #9
                  Re: Herfst

                  Oorspronkelijk geplaatst door Frederic De Smet
                  Je zorgt ervoor dat het veld waarin je meet op het gezicht gericht is, je drukt de ontspanknop half in zodat hij het licht meet, kadreer dan en druk af.
                  als ik na gericht te hebben op het gezicht en daarna kadreer veranderd ook weer de sluitertijd is dat normaal? Hij zou dan toch de instellingen moeten vasthouden?
                  Last edited by richardpaas; 2 november 2005, 08:05.
                  Met vrgr, Richard Paas (Canon 5-D | ef 16-35/2.8 L usm | ef 24-70/2.8 L usm | ef 70-200/2.8 L is usm | ef 85 1:1.8)

                  Comment

                  Working...
                  X